Mening gevraagd over wat redelijk is (verhuizing stalling)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Mening gevraagd over wat redelijk is (verhuizing stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 17:45

Binnenkort verhuisd mijn shetje naar een ander plekje.

In september hebben alle eigenaars een evenredig aandeel betaald om de balen hooi voor deze winter in te slaan. Ik wist toen nog niet dat ik weg zou gaan en heb de volle mep meebetaald.

Nu zou ik het zelf redelijk vinden als ik een bedrag terug zou krijgen. Namelijk; het aantal overgebleven hooibalen x hun kostprijs, gedeeld door het aantal eigenaren (volgen jullie me nog?).

Ik twijfel alleen of dit rechtvaardig/netjes/redelijk is.

Het is een plek waar we alles onderling regelen. Geen professionele stalling dus. Ik wil graag netjes weg gaan. Ik zit niet op zwart zaad, maar ik kan het geld goed gebruiken.

zorro

Re: Mening gevraagd over wat redelijk is (verhuizing stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:48

Maar dat zou dan eigenlijk inhouden dat jij van elke eigenaar geld terug krijgt en zij dus ineens duurder uit zijn.. je maakt van jou probleem hun probleem..

Op een professionele stalling zal ik zeggen ja, dat moet verrekend worden. Maar in dit geval vind ik het minder netjes om geld terug te willen. Ondanks dat je er voor betaald hebt. Ik zou er dan eerder voor kiezen om een aantal balen, waar jij voor betaald hebt, mee te nemen. Dan is niemand er qua geld de dupe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:09

Als ze de balen kunnen gebruiken komend seizoen dan kan je vragen of ze ze willen overnemen. Maar blijven ze in het voorjaar ongebruikt over dan zou ik het begrijpen als ze daar geen interesse in hebben. In dat geval baaltjes zelf meenemen of te koop aanbieden via bv marktplaats.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:13

Je hebt 2 opties: 1: je neemt het door jouw betaalde deel mee (en doet ermee wat je wilt, zet het op MP of neemt het mee naar de nieuwe stalling)
2: je overlegt met de anderen of ze belangstelling hebben jouw deel over te kopen, tegen een redelijke vergoeding. Zij kunnen dan een langere periode met het hooi doen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:19

Floortz schreef:
Je hebt 2 opties: 1: je neemt het door jouw betaalde deel mee (en doet ermee wat je wilt, zet het op MP of neemt het mee naar de nieuwe stalling)
2: je overlegt met de anderen of ze belangstelling hebben jouw deel over te kopen, tegen een redelijke vergoeding. Zij kunnen dan een langere periode met het hooi doen.

Ik denk dat dit de juiste oplossing is

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:15

Er is nog wel een derde optie: op je oude stal is nu een lege plek. Als ze iemand vinden (of al gevonden hebben) die deze winter daar wil staan, heeft die persoon hooi nodig. Als je nu het hooi meeneemt (het is tenslotte jouw hooi, gekocht en betaald voor jouw paard, voor deze winter) dan moet die nieuwe stalgenoot zelf hooi kopen, én naar stal sjouwen. En het ligt er nu al klaar. Je kunt dus ook je oude stalgenoten vragen of ze al een nieuwe stalgenoot gevonden hebben, en aan die persoon jouw hooi verkopen.
De huidige stalgenoten hebben immers als het goed is geen extra hooi nodig. Iedereen heeft in feite voor zijn eigen paard hooi gekocht. Dus daar is mogelijk niet veel interesse in hooi overnemen van jou. Ze hebben tenslotte al genoeg voor komende winter, als het goed is.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 20:59

Nog even het vervolg voor degene die het interesseert: ik heb uiteindelijk, ook door drukte, niets gevraagd. Vandaag gezegd dat ik morgen weg zou gaan, en toen kreeg ik een bericht terug dat hooi met mij verrekent gaat worden! Helemaal super dus.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:14

Super dat ze dit vanuit hun eigen hebben aangeboden..alleen zou ik als pensioneigenaar niet tevreden zijn als er een klant plots naar mij toekomt en zegt dat die de dag erachter zal vertrekken.

Maar dat is persoonlijke mening. :)

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 08:04

Je hebt gelijk hoor, maar zo was het niet helemaal. Ik heb ze de laatste paar weken meerdere keren op de hoogte gehouden van de vorderingen op de nieuwe plek. Dus het kwam zeker niet als een complete verrassing.