Tarief beleren van paarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

Tarief beleren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 22:23

Ik heb de opdracht om 2 paarden te beleren en vraag me af wat een respectabel tarief hiervoor is?
Ik moet 25 km (heen en terug) per keer reizen. En wat is beter een totaal bedrag of per uur?
Ik heb wel ervaring met beleren maar heb altijd in loondienst gewerkt hierbij...
Als het niet goed staat graag even melden :)

Urielle

Re: Tarief beleren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:16

RT-D --> TAO

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:30

Ik zou igg voor een tarief per uur gaan..Kan maar zo dat je er veel meet uren in moet stoppen dan je vooraf kunt weten!! Suc6!!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:06

Hier betaal je tussen 500/700 als je je paard ergens heen brengt.

Ik geloof dat de jongen die de onze doet 20,- per uur vraagt.
Vind ik een mooi bedrag. Stel je bent per paard een uur bezig incl opzadelen is dat een reëel bedrag toch. 40,- voor 2 paarden per dag incl reiskosten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:17

Dat vind ik heel weinig. Daar gaat eerst al 21% btw vanaf, dan moet je nog je verzekeringen betalen, dan bijna een tientje reiskosten. Dus zonder de verzekeringen kom je dan op €11 per uur en dat is voor naar een zzp'er al ver onder het minimumloon als je het zou vertalen naar een loondienst tarief.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:46

Ik zou na reiskosten,verzekering en btw zeker een euro of 20 per uur willen overhouden. Het blijft toch een gevaarlijke klus!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:56

Ik vraag 300 bij mij op stal plus all in. Op locatie kom ik vanaf 30,- (tot 75 km van huis) daarna komt er per 10 km 2 euro bij. ondertussen zit ik door heel belgie en nederland. Bij mij op stal is nu even lastig ivm verbouwing maar gelukkig willen de klanten wachten waar ik ze enorm dankbaar voor ben.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:57

Ik vraag hiervoor 25 Euro per sessie. Een uur tarief vind ik lastig omdat je soms 1,5 uur bezig ben en soms maar 20 minuten. Daarbij werk ik niet verder dan een straal van 20 km..

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:02

Katja schreef:
Dat vind ik heel weinig. Daar gaat eerst al 21% btw vanaf, dan moet je nog je verzekeringen betalen, dan bijna een tientje reiskosten. Dus zonder de verzekeringen kom je dan op €11 per uur en dat is voor naar een zzp'er al ver onder het minimumloon als je het zou vertalen naar een loondienst tarief.

Volgensmij gaat dit gewoon zwart :o

Ik zou ook voor een uurtarief gaan, weet dat je bij ons zo'n 150 per week betaalt en dan sta je bij een professional. Zou dus voor zo'n 20 euro er keer gaan. Hou je er wel iets leuks aan over, maar vraag je niet het tarief van een professional.

Bedenk wel dat als je betaald een paard gaat beleren dat er niet veel mis mag gaan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:49

Hier is het €450 per maand all in.
Dus hier gestald en 5x per week gewerkt.

Doe dit wel zeer uitzonderlijk en enkel voor paarden van mensen die ik zelf goed ken én vertrouw.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:59

Hier had ik een profesionele stal die deed het voor 350 euro p mnd, incl 24/7 weide gang met maatjes en 3 of 4x per week een leer sessie. Ze heeft er 6 weken gestaan ! Super fijn paard.
Maar die hoefde geen dressuur te lopen na 6 weken hoor.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:17

Toen ik het nog deed vroeg ik 25 euro per keer per paard. Zaten dan wel reiskosten bij in in de straal van 20km

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 11:20

Ik heb een kvk nummer en betaal dus belasting. Het gaat om 2 paarden dus dan vind ik 25 euro per keer te weinig, dan werk ik voor enkele euros per uur. Is het realistisch 50 euro per keer te vragen? Voor 2 uur werk en reiskosten vind ik dat niet veel. hier in de omgeving vind je geen goedkopere stallen dan 650 per maand per paard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:30

Ik zou het voor minder zeker niet doen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:32

Dat is zeer zeker realistisch, wat mij betreft misschien zelfs nog aan de lage kant.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:43

50 euro per keer, zeg 5 dagen per week, is 250 euro. Zijn ze per maand 1000 euro voor je kwijt. Eerlijk gezegd: Ik vind het veel. Op zich is 500 per paard heel redelijk voor iemand op hoog niveau en misschien ben jij zo iemand maar alsnog een hap geld.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:16

funnygirl1 schreef:
Ik heb een kvk nummer en betaal dus belasting. Het gaat om 2 paarden dus dan vind ik 25 euro per keer te weinig, dan werk ik voor enkele euros per uur. Is het realistisch 50 euro per keer te vragen? Voor 2 uur werk en reiskosten vind ik dat niet veel. hier in de omgeving vind je geen goedkopere stallen dan 650 per maand per paard.

Je moet het tarief vragen waarvoor jij het werk wil doen. Niets meer en niets minder. Je hebt vast een bedrag in je hoofd wat jij het waard vind om het risico te nemen (want beleren is gewoon een risicovol iets). En als mensen dat teveel vinden is de keus aan hen, zelf doen of een ander zoeken :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:18

Stel het voor zou ik zeggen :) als zij er niet mee akkoord gaan, kun je altijd nog wat zakken als je de klus ook wilt doen voor zeg 40 euro per sessie.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:19

Ik ga mijn 3 jarige volgend jaar laten beleren bij een professionele stal met veel ervaring en goede reputatie op dat gebied. Die stal rekent een 150 euro per week, inclusief kost&inwoning voor het paard. Reken om naar 600 euro in de maand. Volgens mij rekent een bepaalde hele populaire zadelmakmaker iets van 250 euro per week.
Welnu, daar heb je dan je bandbreedte. Ga je duurder zitten, ben je te duur. Ga je goedkoper zitten, krijg je het druk.
En verder is het aan jou of je het wilt doen voor dat tarief.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:23

25 a 30 euro per paard, per keer is heel reëel, als je inderdaad gewoon ervaring hebt in dit werk en dit verder op professioneel wil blijven doen.Als je er ver voor moet rijden, dan gewoon ook nog benzine kosten rekenen.
Heb zelf zo voor mijn jonge pony eerst iemand ingehuurd die haar inreed, en daarna iemand die haar verder doorreed. Vond dit een heel normaal bedrag, en was er blij mee dat ik mijn pony niet ergens anders neer hoefde te zetten, dat het inrijden gewoon thuis kon.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:28

Dees schreef:
Ik ga mijn 3 jarige volgend jaar laten beleren bij een professionele stal met veel ervaring en goede reputatie op dat gebied. Die stal rekent een 150 euro per week, inclusief kost&inwoning voor het paard. Reken om naar 600 euro in de maand. Volgens mij rekent een bepaalde hele populaire zadelmakmaker iets van 250 euro per week.
Welnu, daar heb je dan je bandbreedte. Ga je duurder zitten, ben je te duur. Ga je goedkoper zitten, krijg je het druk.

Idd maar dan staat je paard daar ook in volpension. Dat moet de eigenaar er nu nog bijrekenen per maand.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:51

Urielle schreef:
50 euro per keer, zeg 5 dagen per week, is 250 euro. Zijn ze per maand 1000 euro voor je kwijt. Eerlijk gezegd: Ik vind het veel. Op zich is 500 per paard heel redelijk voor iemand op hoog niveau en misschien ben jij zo iemand maar alsnog een hap geld.

5 dagen per week een jong paard die beleerd moet worden rijden??!! Dat vind ik pas veel. Drie tot vier keer in de week is mooi zat in het begin. Zo heb ik mijn eigen paard ingereden.

Met die 50 euro zit je aan een net tarief vind ik.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:00

Tussen de 300 en 600 per maand voor een gemiddeld paard (dus niet een "probleemgeval" of eentje, waarbij het elders al eerder is geprobeerd, maar niet goed gelukt is) per maand vind ik redelijk, dan staat het paard daar ook intern. Ik heb het dan over alleen zadelmak maken en de basis er op zoals stuur, rem, links en rechts.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:03

Dees schreef:

Dit is een tarief PER PAARD. TS krijgt twee paarden te doen. Zit wel een verschil in.

De 50,00 van TS is voor zo ver ik begrijp voor twee paarden.

Die mensen zouden dan dus 500,00 per maand per paard kwijt zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:05

Urielle schreef:
Idd maar dan staat je paard daar ook in volpension. Dat moet de eigenaar er nu nog bijrekenen per maand.

Tja.. maar nu moet TS er heen en weer rijden... en kan ze ze niet even tussendoor even 20 minuutjes pakken. Het is voor iemand die beleerd veel prettiger om ze bij hun zelf op stal te hebben dan dat je daar heen moet. Dus zou niet zoveel qua prijs hoeven te verschillen. Zou iig niet rekening houden met dat de eigenaar ook nog pensiongeld moet betalen daar kiest die toch zelf voor :Y)