Ik moet 25 km (heen en terug) per keer reizen. En wat is beter een totaal bedrag of per uur?
Ik heb wel ervaring met beleren maar heb altijd in loondienst gewerkt hierbij...
Als het niet goed staat graag even melden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Katja schreef:Dat vind ik heel weinig. Daar gaat eerst al 21% btw vanaf, dan moet je nog je verzekeringen betalen, dan bijna een tientje reiskosten. Dus zonder de verzekeringen kom je dan op €11 per uur en dat is voor naar een zzp'er al ver onder het minimumloon als je het zou vertalen naar een loondienst tarief.
funnygirl1 schreef:Ik heb een kvk nummer en betaal dus belasting. Het gaat om 2 paarden dus dan vind ik 25 euro per keer te weinig, dan werk ik voor enkele euros per uur. Is het realistisch 50 euro per keer te vragen? Voor 2 uur werk en reiskosten vind ik dat niet veel. hier in de omgeving vind je geen goedkopere stallen dan 650 per maand per paard.
Dees schreef:Ik ga mijn 3 jarige volgend jaar laten beleren bij een professionele stal met veel ervaring en goede reputatie op dat gebied. Die stal rekent een 150 euro per week, inclusief kost&inwoning voor het paard. Reken om naar 600 euro in de maand. Volgens mij rekent een bepaalde hele populaire zadelmakmaker iets van 250 euro per week.
Welnu, daar heb je dan je bandbreedte. Ga je duurder zitten, ben je te duur. Ga je goedkoper zitten, krijg je het druk.
En verder is het aan jou of je het wilt doen voor dat tarief.
Urielle schreef:50 euro per keer, zeg 5 dagen per week, is 250 euro. Zijn ze per maand 1000 euro voor je kwijt. Eerlijk gezegd: Ik vind het veel. Op zich is 500 per paard heel redelijk voor iemand op hoog niveau en misschien ben jij zo iemand maar alsnog een hap geld.
Dees schreef:Ik ga mijn 3 jarige volgend jaar laten beleren bij een professionele stal met veel ervaring en goede reputatie op dat gebied. Die stal rekent een 150 euro per week, inclusief kost&inwoning voor het paard. Reken om naar 600 euro in de maand. Volgens mij rekent een bepaalde hele populaire zadelmakmaker iets van 250 euro per week.
Welnu, daar heb je dan je bandbreedte. Ga je duurder zitten, ben je te duur. Ga je goedkoper zitten, krijg je het druk.
En verder is het aan jou of je het wilt doen voor dat tarief.
Urielle schreef:Idd maar dan staat je paard daar ook in volpension. Dat moet de eigenaar er nu nog bijrekenen per maand.