Verzekeren paardenvrachtwagen waar?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ratjetoe

Verzekeren paardenvrachtwagen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 09:59

ik ben aan het rondkijken naar een andere/goedkopere maatschappij om mijn vrachtwagen te verzekeren.

Het gaat bij mij om een 4-paards vrachtwagen uit 1984.

Als ik google, kom ik via allerhande tussenpersonen uit op 2 maatschappijen: HDI Gerling en London. Zijn dit werkelijk de enige 2 maatschappijen in NL waar ik mijn vrachtwagen kan verzekeren of heeft iemand nog een goede tip?

Nog even een aanvulling, auto wordt alleen particulier gebruikt.

truselientje

Re: Verzekeren paardenvrachtwagen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:00

Ik heb mijn vrachtwagen ook bij HDI Gerling verzekerd.
Ik had pas 1 schadevrij jaar op mijn vorige vrachtwagentje en al wel 6 jaar op mijn personenwagen. Ik heb al die jaren mogen gebruiken voor mijn no claim op de vrachtwagen verzekering en zit nu dus vrij goedkoop met mijn verzekering. Ook ik gebruik de vrachtwagen alleen particulier.

Je hebt ook nog paardenverzekeraar.nl en paardenvrachtwagenverzekering.nl. Geen idee of je daar ook de schadevrije jaren van je personenwagen mag gebruiken, wellicht kun je ze bellen. Die laatste rekent met gewicht van de auto en dat kan in je voordeel of nadeel uitpakken.

Let er wel op dat ze niet de schadevrije jaren van je auto over nemen, dan ben je ze op je auto kwijt namelijk. Ik heb een kopie van mijn verzekeringsbewijs van de auto naar HDI Gerling gestuurd en dat was genoeg om 6 extra schadevrije jaren op mijn vrachtwagen te gebruiken.

Grappig trouwens, ik heb ook een 4-paards uit 1984 :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:04

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 10:45

Dank voor jullie reacties.

Had verwacht dat er toch wel wat meer verzekeraars zouden zijn die een dergelijke verzekering aanbieden, maar helaas.

Ik zit op dit moment al bij HDI, maar dan blijf ik netjes zitten :D

Truselientje, wat voor eentje heb jij? Ik een Ford Cargo.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:47

de mijn is gewoon bij onze auto verzekering verzekerd

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 10:48

Speurneus en heb jij een vrachtwagen op B of C rijbewijs?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:50

Ratjetoe schreef:
Speurneus en heb jij een vrachtwagen op B of C rijbewijs?

dit is een B maar een C had ook geen probleem opgeleverd werd er bij gezegd bij aanmelden.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:28

Ik heb een MAN 9136. Ford Cargo zie je nog wel eens vaker volgens mij.
Ik heb ook geprobeerd mijn vrachtwagen bij Unive te verzekeren maar ik krijg maar geen premie te horen. (Zit met de rest ook bij Unive) Dus dan maar niet, wil wel weten wat ik zou moeten betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:07

speurneusc schreef:
de mijn is gewoon bij onze auto verzekering verzekerd

Die ook bij HDI loopt.... _O-

Maar zonder gekheid, ik heb de hele handel daar zitten, zowel m'n 4x4's (inkl speciale dekkingen) als m'n vrachtwagen en ook m'n gewone auto (ook 4x4 maar valt minder op).

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:10

Dank voor jullie reacties allemaal.

Zaak is duidelijk, helaas dus niet premieshoppen met een vrachtwagen. Nou ja we kunnen niet alles hebben in het leven :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:26

Ratjetoe schreef:
Dank voor jullie reacties allemaal.

Zaak is duidelijk, helaas dus niet premieshoppen met een vrachtwagen. Nou ja we kunnen niet alles hebben in het leven :D

Shop je dan op prijs of op dekking??

Mijn 4x4's zijn goedkoper te verzekeren, alleen.....

Ik ben nu ook verzekerd bij rijden op besloten terrein en wedstrijden op de openbare weg.

Moet je bij die prijsvechtertjes eens proberen; die kijken je aan alsof ze water zien branden bij dit soort eisen.......

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 07:47

Ikke, nu op premie want de dekking is eigenlijk bij beide maatschappijen gelijk voor de vrachtwagen.

Ik kan me voorstellen als je extra eisen/wensen hebt, je idd op dekking gaat zoeken.

Ik kijk daar met onze 4x4 trouwens ook niet naar in de dekking.

Als ik op ons terrein schade rij, is het mijn eigen pech en repareren we dat zelf en wedstrijden op de openbare weg ga ik niet houden iig met mijn jeep

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:14

Ratjetoe schreef:
Ikke, nu op premie want de dekking is eigenlijk bij beide maatschappijen gelijk voor de vrachtwagen.

Ik kan me voorstellen als je extra eisen/wensen hebt, je idd op dekking gaat zoeken.

Ik kijk daar met onze 4x4 trouwens ook niet naar in de dekking.

Als ik op ons terrein schade rij, is het mijn eigen pech en repareren we dat zelf en wedstrijden op de openbare weg ga ik niet houden iig met mijn jeep

Als jij deelneemt aan een terreinrijdag van een club dan dekt een normale verzekering dat niet, want geen openbare weg.
Rijden op de openbare weg in competitieverband is ook uitgesloten bij de meeste verzekeraars.

Beide heb ik wel verzekerd via onze vereniging. Als wij elkaar dus op een verkeerd moment tegen zouden komen in het terrein en er ontstaat schade, dan ben ik daarvoor verzekerd, ook als het prive-terrein is.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 09:18

Kijk dat zijn situaties dat je idd een iets meer meedenkende maatschappij wil.

Maar voor standaard woon-werkverkeer met mijn jeep en voor de vrachtwagen ook geen gekkigheid, shop ik gewoon op premie :D