Niet geleverde echofotos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Niet geleverde echofotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 23:36

Vorig jaar gedurende een half jaar heeft mijn inmiddels ingeslapen paard ongeveer 8 bezoeken (exact aantal zou ik na moeten kijken) van een da gehad waarbij echofotos zijn gemaakt. Bij ieder bezoek is mij steeds beloofd dat ik de fotos nagestuurd zou krijgen. De rekeningen kwamen altijd, en die heb ik ook altijd netjes betaald maar de echofotos heb ik nooit gehad. Terwijl ik er meerdere keren om had gevraagd.

De laatste rekening heb ik bewust niet betaald. Ik wilde die beloofde echofotos en heb die da dan ook laten weten dat ik de rekening betaal zodra ik de fotos had ontvangen. Het is lang stil geweest.
En toen kreeg ik ineens een herinnering. Dus ik weer bericht gestuurd dat ik nog steeds op de fotos wacht.
Een tijd later een aanmaning. Wederom bericht dat ik op de fotos wacht.

Ondertussen krijg ik de da niet te pakken en reageert de da werkelijk nergens op. De da heeft op mijn boze mail 1 echofoto gestuurd (tijdens ieder bezoek zijn er zeker steeds een stuk of 4 fotos gemaakt dus er moeten er meer zijn!) zonder begeleidend schrijven. De foto lijkt geeneens van mijn paard te zijn.
Inmiddels een jaar verder en nu heeft de da een incassobureau ingeschakeld.

Vraag ik nou iets raars?!?
Voor mijn gevoel heb ik recht op die echofotos en is dit een niet geleverde dienst.

Heeft een Bokker dit ooit meegemaakt en wat heb je toen gedaan?

rommulus

Re: Niet geleverde echofotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:47

Jij bent verplicht die rekening te betalen.
Wat je wel idd kan ondernemen is je rechtsbijstand en of tucht college inschakelen.

Verder vrees ik gewoon dat je da de foto's gewoon kwijt is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:48

Ik heb het nog niet meegemaakt. maar ik zou een aangetekende brief naar die DA sturen dat hij verplicht is die Echofoto's te leveren aangezien je ervoor betaald hebt. En ik zou dat ook aan het incassoburo melden. Hij mag dan wel gedeeltelijk zijn dienst geleverd hebben, maar niet compleet (foto's zijn niet geleverd) en dus kan je imo op die basis de betaling (voorlopig) weigeren.
Maar mss is het ook slim om even langs te gaan bij de rechtsbijstand (als je die hebt).

Rommulus, ik zat ook al met het tuchtcollege. Maar wat lees ik net op hun site
Citaat:
Klachten over de communicatie met een diereigenaar vallen buiten de reikwijdte van het veterinair tuchtrecht, tenzij de zorg voor het dier hieronder heeft geleden.

Zoals ik het lees kunnen zij daar dus niet bij helpen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:51

Dat is zuur dus ...
Dan blijft het loket en of rechtsbijstand over.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:53

Ja het is me ook echt niet 100% duidelijk. Zit nog steeds op die site te lezen ;) Mss dat je nog iets kan met het oog op het niet leveren van de foto's, maar daarover staat weer niets op die site. Het is allemaal over behandelingsfouten ed.

Mss toch een telefoontje aan wagen TS :D

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 19:33

Bedankt, ik ga bij t loket en rechtsbijstand informeren!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:40

Twijfel je of de echo's echt gemaakt zijn, of wat is de reden dat je ze perse hebben wilt? Voor een verdere behandeling kan je er niets mee, dus waarom zo'n drama om die beelden? Ik neem aan dat destijds de echo's met jou besproken zijn, hoe het er uit zag en hoe te behandelen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:42

Kun je er niet gewoon naartoe gaan met een stick en naar de foto's vragen en dan ook direct afrekenen?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 22:06

Ik heb ter plaatse gevraagd of ik de fotos kon krijgen. Dat was geen probleem.
Maar omdat ze het niet voor elkaar kreeg op dat mobiel apparaat, beloofde ze de fotos na te sturen.

Voor zover ik begrepen heb, is het normaal dat je de fotos mee krijgt je betaalt er immers voor. Bij een andere da kreeg ik ze wel (op een cdtje).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:09

Nou ja, je betaalt voor het onderzoek en de diagnose lijkt me. Anders was het bedrag wat je betaalde wel afhankelijk van hoeveel foto's er gemaakt werden.
Maar goed, aangezien jou beloofd is om de foto's op te sturen vind ik het niet netjes dat dat niet gedaan is.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:28

Of je recht hebt op de foto's of niet... Toch Snap ik alleen niet goed wat je er mee wilt bereiken? Behalve dat je jezelf veel stress, gedoe en waarschijnlijk uit eindelijk extra kosten bezorgd.
Dus tenzij je verwacht dat de da niet goed gehandeld heeft zou ik het laten rusten en verdriet wat je hebt om verlies van je paard een plekje geven.
Sterkte met het verlies.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:49

Waarom wil je die foto's persee hebben dan? Het veranderd niets aan de situatie en het is niet zo dat je ze nodig hebt voor een vervolg onderzoek toch?
Ik zou gewoon betalen en je energie daar niet meer op richten.

Sterkte ermee

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:54

Krijg je je paard ermee terug?

Nee......boeien

Wat moet je ermee, zo goed zijn ze tenslotte niet om in te lijsten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:12

Als jij de correspondentie met de dierenarts overlegd aan het incassobureau en daar staat in dat je de DA om die foto's vraagt voordat je betaald dan is mijn ervaring dat een incassobureau er niet op zit te wachten om naar de rechtbank te gaan. Zou het gewoon proberen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 06:46

Halen de foto's het paard nog terug? Nee. Dus daar hoeft de DA ze niet meer voor te sturen, maar inmiddels lijkt het een principekwestie te zijn geworden. TS heeft een dienst afgenomen waarbij levering van de foto's "part of the deal" waren, hier heeft de DA zich niet aan gehouden.
Ik ben overigens ook wel benieuwd of er met de foto's in je bezit nog wat te redden viel voor het paard.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 08:43

Nee natuurlijk haal ik er mijn paard niet mee terug en kan ook niks meer met de fotos. Het is inderdaad een principekwestie geworden. Belofte maakt schuld en vooral als het meerdere keren is gedaan. Ik wil ook de hele situatie afsluiten maar vraag ik dan zo veel? Is het zo moeilijk om eerlijk toe te geven dat je fotos kwijt bent? (Mocht dat het geval zijn)
Het gaat ook om een belachelijk bedrag, eigenlijk geeneens de moeite

Ik snap het niet meer. Zal 1 poging doen bij het loket en daarna zien we wel

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:47

Ik zou gewoon daarheen gaan met een stick, betalen en foto's meenemen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:50

En als je nou gewoon de kortste weg neemt en er langs gaat? Alle communicatie mee (dus onderlinge mails en verstuurde not's en aanmaningen)? Pinpas mee, aangeven dat je bereid bent ter plekke te betalen als zij ter plekke de foto's op je USB stick zetten. Zou dat niet beter werken dat dit getouwtrek?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:36

waarom heb je niet eerder informatie ingewonnen na de eerste rekening? nu gaat er een jaar overheen en staat de DA Gewoon in zijn recht. jij doet dus moeilijk en krijgt dadelijk scheve gezichten en een extra rekening.

ik vind je dus nogal laks dat je een jaar na dato en na zoveel rekeningen pas gaat rondvragen wat nu eigenlijk je recht is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:18

Ik betaal sowieso mijn rekeningen altijd direct. Zij hebben hun werk gedaan, dus ik betaal. Dat stel je toch niet zo lang uit?!
Maar die foto's had ik ook gewoon zelf opgehaald. Sterker nog bij foto's wil ik ze gewoon altijd direct hebben.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 12:43

Ik citeer even mijn vraag want het topic gaat de verkeerde kant op:
Citaat:
Voor mijn gevoel heb ik recht op die echofotos en is dit een niet geleverde dienst.

@ontopic reacties: bedankt voor je reactie!

Ik stuur het incassobureau een aangetekende brief waarin ik bezwaar maak op de incassokosten. Het had namelijk nooit zover hoeven te komen als de da met me gecommuniceerd had. Bovendien hebben zij blijkbaar wel contact met de da :+ en hopelijk kunnen ze me in contact brengen met haar.

Het is overigens een da uit het buitenland met een mobiele praktijk, even langsgaan gaat niet zomaar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:50

MissYvette4u schreef:
Ik citeer even mijn vraag want het topic gaat de verkeerde kant op:
Citaat:

@ontopic reacties: bedankt voor je reactie!

Ik stuur het incassobureau een aangetekende brief waarin ik bezwaar maak op de incassokosten. Het had namelijk nooit zover hoeven te komen als de da met me gecommuniceerd had. Bovendien hebben zij blijkbaar wel contact met de da :+ en hopelijk kunnen ze me in contact brengen met haar.

Het is overigens een da uit het buitenland met een mobiele praktijk, even langsgaan gaat niet zomaar.

Je moet ze gewoon bellen en het uitleggen en zeggen dat je de rekening niet betaald omdat de DA die foto's niet geeft. Dan zeg je dat er correspondentie over is en vraag je of ze die willen hebben. Dat willen ze en dan nemen ze contact op met de DA. Zij adviseren hem of haar dan in de vervolgstappen en geven dan aan dat de winkans gering is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:56

Ik zou hier dus ook echt niet mee akkoord gaan. In het verleden heb ik ook een aanvaren met een kliniek gehad en geweigerd om de rekening volledig te betalen. Duidelijk uitgelegd waarom en dit al kenbaar gemaakt op de dag van behandeling. Ook hier is een incassobureau ingeschakeld en ook aan hen duidelijk aangegeven dat ik absoluut niet van plan was op te draaien voor iets waarvan ik vond en nog steeds vind dat het hen aan te rekenen was dat zij kosten gemaakt hebben en mij niets hebben laten zien (foto's). Daarnaast zaten ze gewoonweg verkeerd ondanks hetgeen ik aangegeven heb. Ik heb mijn poot stijf gehouden en nooit betaald.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 16:24

Ik doe graag alles zoveel mogelijk schriftelijk janderegelaa, zodat ik het later als bewijs kan gebruiken mocht het nodig zijn.

Dank je wel voor jouw verhaal daffodil!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:05

MissYvette4u schreef:
Ik doe graag alles zoveel mogelijk schriftelijk janderegelaa, zodat ik het later als bewijs kan gebruiken mocht het nodig zijn.

Dank je wel voor jouw verhaal daffodil!

Je moet het ook wel opsturen maar je moet ze eerst bellen. Dan weten ze wie je bent. En die brieven willen ze sowieso wel.