Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

MaraJansen schreef:Ik had inderdaad gelezen dat gecastreerde ram met voedster de beste combi was. Ik heb echter nog nooit een mannetjeskonijn gehad (ik kreeg in 2007 drie konijntjes (zusjes), Witje, Flappie en Klossenk). Witje en Klossenk zijn helaas kort achter elkaar overleden, nu heb ik Flappie nog, verder heb ik nog nooit huisdieren gehad/heb ik geen huisdieren. Er zit verschil in het karakter van een voedster en een ram en ik heb dus geen ervaring met rammen... Maar ik sta wel open voor nieuwe ideeën! Goed idee om te bellen! Ga ik zeker doen. Je hebt helemaal gelijk.

Laura_x_ schreef:MaraJansen schreef:Ik had inderdaad gelezen dat gecastreerde ram met voedster de beste combi was. Ik heb echter nog nooit een mannetjeskonijn gehad (ik kreeg in 2007 drie konijntjes (zusjes), Witje, Flappie en Klossenk). Witje en Klossenk zijn helaas kort achter elkaar overleden, nu heb ik Flappie nog, verder heb ik nog nooit huisdieren gehad/heb ik geen huisdieren. Er zit verschil in het karakter van een voedster en een ram en ik heb dus geen ervaring met rammen... Maar ik sta wel open voor nieuwe ideeën! Goed idee om te bellen! Ga ik zeker doen. Je hebt helemaal gelijk.
Top dat je er zo instaat![]()
Gecastreerde rammen zijn echt enorm leuk hoor! Deze combinatie is toch het beste. Bij een opvang kun je aangeven welk karakter jouw voedster heeft en aan de hand daarvan selecteren ze een ram. De rammen in een opvang zijn sowieso al gecastreerd (als het goed is).
Inderdaad, een voedster koppelen aan jouw oudere voedster wordt oorlog. Tenzij je er een drietal van maakt met een gecastreerde ram, die kan dan politieagentje spelen
Edit: Asiel Goofy is ook een goed asiel, maar denk dat deze te ver weg zit?
trio's zijn niet de beste keuzes. Bij mij al 3 x mislukt en 1 x geslaagd