Weet er iemand een vrouwtjeskonijn (+/- 8 jr.) voor Flappie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaraJansen

Weet er iemand een vrouwtjeskonijn (+/- 8 jr.) voor Flappie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 11:48

Hoi,
Sorry als dit bericht in de verkeerde categorie staat, ik ben nieuw op dit forum, dus ik heb het maar onder 'overige' gezet. Ik zoek een voedster (vrouwtjeskonijn) van ongeveer 8 jaar als gezelschap voor mijn konijn Flappie. Flappie is niet gewend alleen te zitten, haar zussen zijn helaas allebei overleden. Flappie wil graag een ander konijntje dat haar warmte en liefde kan bieden. Het nieuwe konijn hoeft niet gesteriliseerd te zijn, wel ingeënt. Misschien heeft iemand thuis een konijn dat (nog) maar alleen zit en gunt hij/zij dat konijn ook een maatje (een konijn is een groepsdier)? Jouw konijn is van harte welkom! Flappie (hangoorkonijn van ong. 2 kg) woont buiten, in een ruim en beschut hok met grote grasren en krijgt de beste medische zorg die er is. Nageltjes worden altijd geknipt, ze wordt gewogen, etc. etc. Alle tips en suggesties zijn welkom! Op marktplaats en op websites van asiels/opvangcentra zag ik helaas vooral jonge konijnen. Mocht je thuis een konijn alleen hebben zitten en wil je die een maatje geven, dan kun je altijd om meer informatie vragen wat betreft hoe ik mijn konijnen verzorg etc. Alvast bedankt voor tips etc.!
Groetjes Mara
Ps. Ik woon in Zuid-Nederland, dus een konijntje uit Groningen ofzo gaat hem niet worden.

Mioux

Re: Weet er iemand een vrouwtjeskonijn (+/- 8 jr.) voor Flappie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:55

is ede te ver voor je ? anders even via huize pluis te ede informeren? Konijnen opvang zitten vaak vol,en dan kan je daar koppelen aan een geschikt konijntje !

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:55

Kijk eens bij een konijnen opvang in jouw buurt. Lijkt me de beste oplossing. Goed dat je gelijk weer op zoek gaat _/-\o_

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:56

Super dat je op zoek gaat :D

Verder wilde ik precies hetzelfde typen als WinSel net deed, maar ze was me net voor :Y) Er zijn veel konijnenopvangen, vast ook wel eentje bij jou in de buurt :j

MaraJansen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 12:01

Bedankt voor de reacties! Ik had al bij Huize Pluis te Ede gekeken op de website, helaas zag ik daar geen konijntje bij zitten wat ik zocht. Of het is te jong, of het is een mannetje, of het is een 2- of 3-tal. Ik vind het erg lastig. Ik wil graag dat het karakter van het nieuwe konijn ook goed aansluit op Flappie's karakter. Ze mist haar zussen Klossenk en Witje natuurlijk, en ik wil voorkomen dat ze eenzaam wordt, dus ik dacht: laat ik het eens op Bokt proberen, daar zijn zoveel behulpzame mensen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:03

Je kan ze ook bellen he? Heb er zelf ook een mannetje vandaan (achtergrond onbekend dachten jaar of 2 is stiekem 6-7 volgens arts). Niet alles staat op hun website.

En als hun niks hebben kunnen hun je o.a. zwolle ook aanraden !

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:03

Konijnenopvang. Oa op de site van stichtingkonijnenbelangen kun je een opvang in de buurt zoeken.

Opvangen plaatsen overigens geen voedsters met voedsters, omdat dat vaak fout gaat. Beste combi is een gecastr ram x voedster

MaraJansen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 12:06

Ik had inderdaad gelezen dat gecastreerde ram met voedster de beste combi was. Ik heb echter nog nooit een mannetjeskonijn gehad (ik kreeg in 2007 drie konijntjes (zusjes), Witje, Flappie en Klossenk). Witje en Klossenk zijn helaas kort achter elkaar overleden, nu heb ik Flappie nog, verder heb ik nog nooit huisdieren gehad/heb ik geen huisdieren. Er zit verschil in het karakter van een voedster en een ram en ik heb dus geen ervaring met rammen... Maar ik sta wel open voor nieuwe ideeën! Goed idee om te bellen! Ga ik zeker doen. Je hebt helemaal gelijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:07

wilde ik net editten eoweyn_x ! Beste ervaringen zijn met voedster x gecastreerde ram. hun krijgen ook veel voedsters binnen omdat het na een jaar bv niet meer goed gaat... Zou kijken naar een leuke gecastreerde ram ,wat daar altijd het geval is bij rammen.

Er zit weinig verschil in hoor kwa karakter met het geslacht. Heb leuke nijnen al gehad in alle jaren, en ene keer was de man leuker andere keer vrouw. Heb nu dus gecastreerde ram bij huize pluis vandaan, en zelf had ik al mijn voedster. Ze zijn beide even leuk en kan zo genieten van hun samen !

Als je trouwens huize pluis ede belt en uitlegt hoe je konijntje is, weten hun vaak direct wel welke het meest geschikt is voor jouw nijn, en je koppelt altijd daar om te zien of het ook echt past. Ik heb bv niet naar t konijn gekeken maar op hun advies uit gegaan en koppeling ging goed, thuis ging perfect en zijn nog steeds de dikste maatjes.

Afbeelding

Achteraan Binky (heette daar stevie) vanuit de huize pluis opvang dus, en vooraan stip de voedster die ik al had

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:10

Ik weet niet waar je zit, maar in Veenendaal zit iemand die je goed kan helpen met het koppelen en kan je veel informatie geven. Mijn voedstertje is helaas ook 2 weken geleden overleden en haar zusje heb ik nu nog, ik ga er morgen heen om haar te koppelen met een gecastreerde man.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:11

Geloof me, gecastreerde rammen zijn in de meeste gevallen makkelijker dan rammen. Een voedster, ongeacht hoe oud, nu aan jouw oudere voedster koppelen wordt gegarandeerd oorlog.

Bij de opvang zijn de karakters bekend en ze kunnen dus voor je matchen en koppelen. Konijnen zijn gecheckt, gezond, geënt, geholpen. Ideaal!

MaraJansen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 12:14

@Eoweyn_x Bedankt voor de tip!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:14

MaraJansen schreef:
Ik had inderdaad gelezen dat gecastreerde ram met voedster de beste combi was. Ik heb echter nog nooit een mannetjeskonijn gehad (ik kreeg in 2007 drie konijntjes (zusjes), Witje, Flappie en Klossenk). Witje en Klossenk zijn helaas kort achter elkaar overleden, nu heb ik Flappie nog, verder heb ik nog nooit huisdieren gehad/heb ik geen huisdieren. Er zit verschil in het karakter van een voedster en een ram en ik heb dus geen ervaring met rammen... Maar ik sta wel open voor nieuwe ideeën! Goed idee om te bellen! Ga ik zeker doen. Je hebt helemaal gelijk.

Top dat je er zo instaat :j

Gecastreerde rammen zijn echt enorm leuk hoor! Deze combinatie is toch het beste. Bij een opvang kun je aangeven welk karakter jouw voedster heeft en aan de hand daarvan selecteren ze een ram. De rammen in een opvang zijn sowieso al gecastreerd (als het goed is).

Inderdaad, een voedster koppelen aan jouw oudere voedster wordt oorlog. Tenzij je er een drietal van maakt met een gecastreerde ram, die kan dan politieagentje spelen :Y)

Edit: Asiel Goofy is ook een goed asiel, maar denk dat deze te ver weg zit?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:17

Laura_x_ schreef:
MaraJansen schreef:

Top dat je er zo instaat :j

Gecastreerde rammen zijn echt enorm leuk hoor! Deze combinatie is toch het beste. Bij een opvang kun je aangeven welk karakter jouw voedster heeft en aan de hand daarvan selecteren ze een ram. De rammen in een opvang zijn sowieso al gecastreerd (als het goed is).

Inderdaad, een voedster koppelen aan jouw oudere voedster wordt oorlog. Tenzij je er een drietal van maakt met een gecastreerde ram, die kan dan politieagentje spelen :Y)

Edit: Asiel Goofy is ook een goed asiel, maar denk dat deze te ver weg zit?

Als je geluk hebt :P trio's zijn niet de beste keuzes. Bij mij al 3 x mislukt en 1 x geslaagd

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:30

Ik zou zeker geen trio kiezen als je zelf al 1 konijn hebt...je zult vaak zien dat er altijd 1 is die de derde wiel is en alleen zit.. Word ook vaak verteld bij opvang etc. En je zit ook met ruimte die ze nodig hebben.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:31

Dit is niet toegestaan op TAO. Dit oproepje kan, aangezien TS nog niet tot de Kudde behoort, op de Markt worden geplaatst.