ik ga komend weekeind op vakantie voor twee weken. Afgelopen week een redelijk chaotische week gehad. Vorige week besefte ik opeens dat dus deze 3 weken voor mij zo goed als paardloos zouden zijn. Paard staat 24/7 op de wei op een pensionstal, krijgt water en onbeperkt hooi, dus in principe geen probleem om 3 weken op vakantie te gaan.
Maar aangezien ik normaal 2 tot 3 keer perdag naar mijn paard ga, al is het voor een knuffel, zou ze nu dus 3 weken geen aandacht krijgen. En als het maakt me toch wel onzeker als ik niet weet hoe het met der gaat. Stel dat ze der been open haalt, of weet ik veel wat....
Dus opeens vorige week besloten dat ik iemand van stal uitging zoeken wie per direct voor 3 weken lang de hoeven van mijn paard wilt krabben, een controle rondje wilt lopen op wondjes, plekjes rare dingen, en een knuffel wilt geven aan mijn paard. En aangezien ik niet "alleen "voor dit taakje iemand wilde aanwijzen heb ik iemand gevraagd dit te doen, en er bij gezegd dat ze het paard mag behandelen als zijnde haar eigen paard, en dat ze er alles mee mag doen wat ze wilt.
Nu weet ik dat dit meisje voorzichtig is. Ze heeft een leasepaard fulpensioen waar ze nooit mee vrij rijd, alleen maar in de les, zodat ze controle krijgt. Dus ik voel me er erg goed bij.
IN twee dagen tijd paardloos heb ik al zo uitkunnen rusten, gewoon al het uitlaten van je telefoon s'nachts, welke normaal altijd aan staat voor "stel dat "gevalletjes. Ik ga altijd met veel plezier onnodig vaak naar mijn paard toe, maar haar nu even uit handen geven ( voor de eerste keer ) voelt toch eigenlijk wel even heel goed na 4 hele drukke maanden op werk/thuis en dus bij paard.
Hoe ga ik dit meisje bedanken als ik over 2 weken terug kom? Ik wil sowieso een zak paardensnoepjes kopen, voor haar leasepaard waarmee ze veel aan de hand werkt. Maar wat verder? Ik ben dit meisje echt heel dankbaar namelijk. Ik had me geen beter meisje kunnen bedenken om de verzorging van mijn paard uit handen te geven. Het is een frans meisje, we staan op een franse stal. Het is hier niet gebruikelijk kadootjes te geven, een "mercibien" is vaak genoeg. Maar ik wil graag toch een kadootje geven. Naast dat dit meisje al niet had verwacht dat ik haar zou uit kiezen , omdat er genoeg beter rijdende meisjes zijn, zelfverzekerdere meisjes zijn, stoerdere meisjes zijn etc, is dit precies wat ik kan gebruiken in deze 3 weken, mijn eerste 2 vrije weken. Want ik heb sinds april nonstop gewerkt.
Wat koop ik? Kan ik iets leuks voor der bijelkaar zoeken? Iets samen stellen?
Het gaat om een meisje van 23. Alleen wonend met haar vader, in een dorpje in Frankrijk. Ze is bijna klaar met haar studi japans. Ze heeft dan een leasepaard, waar ze veel mee grondwerkt/aan de hand/in vrijheid werkt ( hier alle spullen voor heeft ) en alleen rijd in het bijzijn van instructor.
Verder is het geen tutje, draagd geen makeup , en ik zie der altijd in spijkerbroek met kaplaarzen.
Ideeen? Ik dacht eerst iets van rituals voor haar zelf. Maar aangezien ze totaal niet over komt als iemand die geniet van tutten durf ik het toch niet zo goed aan om iets "verzorgends"voor haar zelf te geven...
Dus paarden snoepjes. Misschien iets van stroopwafels? Alle leuke ideen, of dingen die je zelf graag zou krijgen hoor ik graag. Echt een buget heb ik niet, ik wil gewoon iets leuks, maar niet te gek natuurlijk.

Oeff... het is een heel verhaal geworden. Kom maar op met de ideeen!
Mijn man is half jaar in Japan geweest en één van zijn voorbereidingen was genoeg Nederlandse meuk meenemen want wordt als beleefd gezien om iedereen cadeautje te geen.
Dus ik wil heeel graag laten zien hoe blij ik met der ben!
vind ik echt heel leuk !
(Nu heb ik er ook trek in...)