Wat kost een (tweepaards)trailer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Otte001

Wat kost een (tweepaards)trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:14

Binnenkort gaan we een tweepaardstrailer aanschaffen.

Twee vragen hieromtrent: Je hebt de aanschafprijs van de trailer en de kosten voor op naam zetten maarre welke kosten zijn er nog?

Stalling (een grote schuur) hebben we dus dat kost ons niets maar wat wel. Moet je hier aparte belasting voor betaling, is dit een apart item in de verzekering, hoe zit het met de kosten voor onderhoud, is een apk jaarlijks nodig? Vooraleer we echt de knoop doorhakken welke trailer we nemen willen we dit ook weten.

Tweede vraag: Heb je een goede nieuwe tweepaardstrailer voor 5000 euro (btw in)? Dient om 1 a 2 keer in de week 10 km naar het bos te rijden en 1 keer in de maand uitstapje van 160 km heen en weer naar Veluwe of zee.

Als ik op internet zoek kom ik vaak op dit bedrag, maar dan zonder btw, uit. Tips dus meer dan welkom

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:31

je hebt een goede tweedehands trailer al voor 2500 euro ongeveer. nieuw ook voor rond de 5000 euro volgens mij. ligt aan het merk.
kijk bij een tweede hands trailer goed onder! de trailer naar de bodem. die moet hard zijn. vooral aan de kant naast het profiel waar de bodem op rust kun je gauw zien hoe de staat is.
we hebben vorig jaar een 2e hands polyester trailer gekocht in zeer goede staat voor onder de 2000 euro.
moesten wel nieuwe banden op, maar voor 250 euro heb je er 4 goede trailerbanden onder.
overschrijven op naam kostte 25 euro.
apart verzekeren is volgens mij niet nodig. tenzij je dat wilt tegen diefstal. maar daar kun je op internet of bij je verzekerings maatschappij wel wat over vinden.

onderhoud bestaat bij ons uit altijd schoonmaken na gebruik en droog houden of op laten drogen indien hij binnen in nat is. bandenspanning bijhouden en kijken om de zoveel tijd of de verlichting goed werkt. bij een houten trailer moet je als hij altijd buiten zou staan om de 8-10 jaar meestal de schotten en / of de bodem vervangen. vandaar dat we nu een polyester trailer hebben. aluminium trailer zijn ook onderhoudsvrij op de bodem na.

trailer hoeft geen apk.

Karreman

Re: Wat kost een (tweepaards)trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:26

Overschrijven €25,= ?? Vorige week koste het mij nog €9,75 !

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:09

Overschrijven is inderdaad €9,75 bij het Postkantoor.

Prijs is volledig afhankelijk van wat je koopt. Een oude trailer in slechte staat heb je al voor €200-300 (opknappertjes), een wat jongere trailer met veel opties loopt toch wel richting de €3500-4500,- voor een 1,5 paards trailer ook afhankelijk van merk en onderhoud. Over het algemeen zijn tweepaardstrailers relatief gezien iets goedkoper, dus voor €5000 moet je zeker een mooie tweedehands kunnen vinden.
Aankoopkeuring incl wat onderhoud (smeer, olie etc) is ca. €200 tot €300,- en is wel aan te raden, zeker wanneer de trailer niet BOVAG gekeurd is.

Verder zou je kunnen kiezen voor een slot op de dissel of wielklem, en de trailer verzekeren tegen diefstal.
Hij valt voor schade onder de verzekering van de auto waar hij achter hangt.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 22-09-15 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:17

Een nieuwe 2 paardstrailer ga je niet vinden voor 5000 euro, een knappe 2ehands daar in tegen wel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:07

Brigitte_D schreef:
Een nieuwe 2 paardstrailer ga je niet vinden voor 5000 euro, een knappe 2ehands daar in tegen wel.

Nee, voor 5k inderdaad niet, maar voor 300 meer wel. De eerste de beste hit op Google: http://steur-aanhangwagens.nl/?wpfb_dl=157

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:13

ikke schreef:
Brigitte_D schreef:

Nee, voor 5k inderdaad niet, maar voor 300 meer wel. De eerste de beste hit op Google: http://steur-aanhangwagens.nl/?wpfb_dl=157

Laat ik nou net geen fan zijn van dat bedrijf.. :x
Maar goed.. daar ging het niet over..

Ik zou persoonlijk liever een goeie A merk trailer 2e hands hebben (bij een aanhangwagen zaak), dan een nieuwe van het B merk.. :o
Laatst bijgewerkt door Casarell op 22-09-15 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:15

Casarell schreef:
ikke schreef:

Laat ik nou net geen fan zijn van dat bedrijf.. :x
Maar daar ging het niet over..

Ik zou persoonlijk liever een goeie A merk trailer 2e hands hebben (bij een aanhangwagen zaak), dan een nieuwe van het B merk.. :o

Ik geef slechts de prijslijst door. Voor een scheet en twee knikkers meer dan TS vraagt HEB je dus gewoon een nieuwe tweepaards van een goed merk. Waar je 'm vervolgens koopt, moet ieder voor zich weten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:17

Komen wel nog bijna 300 euro afleverkosten bij, dus dan worden het al twee scheten meer, en 5600 euro ;)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:18

ook gedacht aan cheval liberte?

heb ik een paar keer als huur trailer gehad en als zodanig goed bevallen.
Ik schaar ze niet onder de topmerken, maar als eerste instap blijf je netjes onder de hierboven genoemde bedragen.

http://www.fripaan.nl/index.php/paarden ... -gt-2.html
incl. BTW € 4.659,- afleveringskosten 150

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:25

Je hebt echt al wel nieuwe 2 paards trailers voor onder/rond de 5000 euro.
Op marktplaats staan genoeg nieuwe voor die prijs of demo modellen.

Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat jezelf wilt, simpel of luxe met zadelkamer etc?
Dan zit je wel in een hogere prijsklasse.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:30

Ibbel schreef:
Komen wel nog bijna 300 euro afleverkosten bij, dus dan worden het al twee scheten meer, en 5600 euro ;)

Ach , zonder inruil willen ze best nog iets aan de prijs doen.
Ook böckman bied een 2-paards aan voor €4900,=.incl btw.
Vaak heeft ieder merk wel een instapmodel rond dit bedrag

Maartenawb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:42