1,5 paardstrailer te breed, extra zijstangen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

1,5 paardstrailer te breed, extra zijstangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 15:28

Hallo,

Ik heb een 1,5 paards Böckmann Junior waar ik erg tevreden over ben. Mijn paard denkt er helaas anders over; hij vindt de trailer te groot. Paard is net geen 1.60, kort en smal. Ik ben van plan de achterstang te laten verplaatsen naar voren zodat hij lekker kan leunen tussen de voor- en achterstang, maar de trailer is ook veel te breed voor hem.

Nu heb ik een jaar of 10 geleden vaag iemand gekend die dit probleem had opgelost door twee lange stangen extra te plaatsen tussen de voor en de achterstang aan de linker- en rechterzijkant van haar paard. Isolatiemateriaal erom heen en haar paard kon lekker links en rechts steun zoeken aan de extra stangen.

Nu zit ik erover te denken om ook zoiets te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? een adresje waar ik het kan laten doen?

Daihyo

Re: 1,5 paardstrailer te breed, extra zijstangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:37

Je zou eens bij Bergwerff speciaalbouw kunnen informeren. Hij maakt wel vaker aanpassingen aan trailers en aanhangers en heeft waarschijnlijk wel een idee hoe dit aan te pakken. Hij zit in Maasdijk.
Kan zo zijn website niet vinden, maar telefoonnummer is wel via google te vinden.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:39

Kun je niet deze trailer verkopen en dan een een paard kopen?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 15:52

Amanda schreef:
Je zou eens bij Bergwerff speciaalbouw kunnen informeren. Hij maakt wel vaker aanpassingen aan trailers en aanhangers en heeft waarschijnlijk wel een idee hoe dit aan te pakken. Hij zit in Maasdijk.
Kan zo zijn website niet vinden, maar telefoonnummer is wel via google te vinden.

Thanks!

_Zoe schreef:
Kun je niet deze trailer verkopen en dan een een paard kopen?

Nee, ik houd niet van de (in)stabiliteit van een één-paards. De trailer zelf vind ik echt super fijn en ik denk dat het met een kleine aanpassing ook aangenamer is voor mijn kleine pup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:33

Je kan er eventueel een tussenschot in laten zetten. Ik heb een 1,5 waar een schot in het midden zat zodat je 2 pony's kon vervoeren maar een kennis heeft een 1,5 waarbij het schot op 2/3 1/3 staat zodat haar brede pony en shetlander er tegelijk op kunnen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 21:50

Gloa schreef:
Je kan er eventueel een tussenschot in laten zetten. Ik heb een 1,5 waar een schot in het midden zat zodat je 2 pony's kon vervoeren maar een kennis heeft een 1,5 waarbij het schot op 2/3 1/3 staat zodat haar brede pony en shetlander er tegelijk op kunnen.

Is dat wel goed voor het evenwicht? Ik wilde liever mijn paard in het midden houden, omdat ik dacht dat dat nodig was voor het rijcomfort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:09

Plukje schreef:
Gloa schreef:

Is dat wel goed voor het evenwicht? Ik wilde liever mijn paard in het midden houden, omdat ik dacht dat dat nodig was voor het rijcomfort.

Als je een 2 paards hebt en je laadt maar 1 paard dan staat die toch ook niet in het midden? Wel is het aan te raden om links te zetten ivm aflopen van het wegdek naar rechts.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:08

Ik heb in het voorjaar ook een stang en schot laten zetten in mijn 1,5 paards trailer, ideaal! Mijn kleine merrie stond erg wankel in de 1,5 paards en nu er een schot staat op 80 cm, hoor ik haar niet meer. Ik heb er dus voor gekozen om een stang op 2/3 te laten zetten. Groot voordeel is ook dat ik de achterstang nu gewoon kan laten hangen en maar aan 1 kant dicht in de sluiting hoef te doen. Ik laad altijd in mijn entje en voorheen stond ik dan te klooien met die lange stang...
Voor de stabiliteit maakt het niet uit. In een tweepaardstrailer kun je ook prima rijden meer 1 paard.