Het gaat om een 3 jarig paard dat letterlijk niets kent. De enige keren dat hij in handen is gekomen, is voor entingen, wormenkuren en de hoefsmid. Hij was hier niet de makkelijkste mee en werd meestal "verdoofd" met een gel door het voer (ben de naam even kwijt
). Verder kent hij geen menselijk contact en je kan hem dus ook niet aaien o.i.d.Nu heb ik laatst met hem gewerkt en ik kreeg hem vrij snel en heel ontspannen een halster om en ben ik aan de hand gaan rondlopen. Dit ging heel goed!
Maar nu moet hij zondag dus op de trailer. Hij heeft wel eens op een vrachtwagentje gestaan, hier werd hij dan in gejaagd met andere paarden.
Nu vroeg ik me dus af of jullie tips voor me hebben. Ik zat te denken om hem wel aan een lang touw vast te zetten zodat hij niet kan draaien, maar dan zou hij misschien weer onder de balk kunnen komen. Maar ik zit er natuurlijk ook niet op te wachten dat hij in paniek raakt als hij te kort vast staat

Ik heb er over nagedacht om er een ervaren paard naast te zetten voor steun. Maar de enige die goed omgaat met vreemde paarden, is een merrie. En aangezien deze ruin nog maar net gecastreerd is, lijkt het me niet slim

De andere paarden van mij zijn of niet ervaren genoeg, of zijn vrij dominant naar vreemde paarden. Ik heb liever geen gevecht in de trailer!
Wat raden jullie mij aan?