zadel laten passen op aanbetaling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

zadel laten passen op aanbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 13:52

Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen. Hoop dat het hier goed staat.

Ik heb mijn zadel te koop staan, en iemand wil het graag passen op aanbetaling. Een kennis van haar woont bij mij in de buurt, en wil het zadel dan op halen voor een laag bedrag. Als het past stort ze de rest van het bedrag, en zo niet brengt ze het zadel terug.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Zijn er mensen die dit wel eens gedaan hebben? en kun je hier iets van een contract voor maken?. Zowizo ga ik hem voor zo'n laag bedrag niet laten passen. Stel dat ze hem mee nemen, en ik geen contact meer kan krijgen met die persoon ben ik m'n zadel kwijt.

Nibbit

Re: zadel laten passen op aanbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:55

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Hele bedrag betalen, en als het niet past terug.
of bij jou laten passen/proberen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:57

Nee daar zou ik ook nier voor kiezen. Hele bedrag laten betalen, bij niet passen zadel retour en geld terug.
Ik maak tevens ook altijd even foto's van het zadel alvorens mensen zadel ophalen ivm eventuele krassen/beschadigingen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:59

Hier spreek ik altijd af dat er gepast mag worden maar het zadel wel vooraf betaald moet worden ( hele bedrag). Mocht het niet passen kunnen ze het binnen de afgesproken tijd terug brengen en krijgen ze hun geld terug. Ik zou wel even duidelijk foto's van het zadel maken voor dat ze hem meenemen .

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:03

Niet aan beginnen, lopen helaas veel te veel oneerlijke mensen rond.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:15

Ga ik bij de winkel ook eens proberen. Ik neem deze televisie even mee voor 50 euro. Even kijken of hij thuis past. Oh ja, ik kom hem trouwens zelf niet halen, een bekende haalt hem even voor me op :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:22

Nee, ik zou het niet doen. Ik ben inmiddels te slecht van vertrouwen.
Ik heb een keer een zadel vastgehouden voor iemand, die wilde het perse hebben maar zat in het buitenland en was pas over 3 weken weer in Nederland. Ik veel belangstellenden afgezegd omdat het zadel inmiddels gereserveerd was. Komt ze eindelijk na 3 weken en wil ze hem toch niet hebben... Nou ik was echt pissed.

Maar goed, ik had mijn zadel nog en heb het aan iemand anders verkocht. Maar ik zou nooit een zadel zomaar meegeven. Zelfs niet onder voorbehoud van terugbrengen als het niet past. Zo is het helemaal beschadigd en komen ze er mee terug.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:23

Gewoon het volledige bedrag laten betalen voor ze het meenemen, en overeenkomen dat je het alleen terugneemt indien het in dezelfde staat is gebleven :j Je wordt gauw belazerd hoor. Vergeet ook niet voordat je het meegeeft samen even heel secuur het zadel na te lopen op beschadigingen, zodat je bij evt. nieuwe beschadigingen bij het terugbrengen zou kunnen weigeren het weer terug te nemen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:28

Ik zou dan afspreken als het niet past en in dezelfde staat, maak foto waar ze bij is, dan pas geld terug...maar wel volledig betalen..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:37

Vientje schreef:
Gewoon het volledige bedrag laten betalen voor ze het meenemen, en overeenkomen dat je het alleen terugneemt indien het in dezelfde staat is gebleven :j Je wordt gauw belazerd hoor. Vergeet ook niet voordat je het meegeeft samen even heel secuur het zadel na te lopen op beschadigingen, zodat je bij evt. nieuwe beschadigingen bij het terugbrengen zou kunnen weigeren het weer terug te nemen.

Wat dan alweer lastig wordt aangezien de "koper" het zadel dus niet zelf komt halen. Goede fotos maken van alles.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:39

Of volledige bedrag betalen bij ophalen en foto's maken hoe het zadel bij ophalen eruit ziet. En geld terug bij terugbrengen (spreek hier ook termijn voor af) als het niet past.
Weet niet hoever het is? Anders aanbieden dat je voor betalen van benzine kost daar heen komt om te passen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:41

Inderdaad zadel alleen meegeven als het totale bedrag betaald is. En foto's maken hoe het zadel is/ was op het moment dat de koper hem mee neemt. Duidelijke afspraken maken eventueel bevestigen via mail eventueel de foto's bijvoegen..
Ik heb een aantal jaar terug ook eens een zadel verkocht, had aangeboden dat ze hem binnen 2 dagen mocht terug brengen als het zadel niet paste. Kreeg nog die zelfde avond een sms dat het zadel perfect lag. 2 weken later wou ze het zadel terug brengen omdat het zadel beschadigd was.. Ik heb haar een sms en mail gestuurd dat dat niet de afspraak was en heb haar veel succes gewenst met de verkoop van het zadel.. Nooit niks meer over gehoord..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:48

Ik heb een poosje terug ook 2 zadels te koop gezet en krijg die 'kan ik passen'-vraag ook steeds. Wat ik doe is naar hen toe gaan om het te passen mits de persoon in kwestie in mijn eigen gemeente woont of in een gemeente er rond/dichtbij. Anders niet. Willen ze het dan toch erg graag passen komen ze maar naar mij toe. Ophalen, volledig bedrag betalen en terugbrengen als het niet past twijfel ikzelf enorm over omdat een zadel ook veel verborgen gebreken kan hebben die je op het eerste zicht niet ziet. Stel dat ze het zadel laten vallen en er breekt wat binnenin. Dan is de kans groot dat jij denkt, oke, niets aan de hand, je geeft het geld terug en blijkt met een onbruikbaar zadel te zitten.

Vandaar dat ik het zekere voor het onzekere neem en geen zadels meegeef, ook niet na aanbetaling en zeker niet aan mensen die ik niet ken.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:41

Volledig laten betalen en op papier zetten, in 3 voud..tot in de details + datums en foto's van het zadel.

Past het niet? Dan zadel terugbrengen/ophalen en geld terug mits er geen beschadigingen zijn.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:19

zou ik ook niet aanbeginnen. Een x mij toch over laten halen (was notabene iemand van bokt...) had het zadel meegenomen en als onderpand een zadel van hun achter gelaten.

Is nog een heel gezeur geworden ook..Was het op den duur echt spuugzat!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:32

piezze schreef:
Ga ik bij de winkel ook eens proberen. Ik neem deze televisie even mee voor 50 euro. Even kijken of hij thuis past. Oh ja, ik kom hem trouwens zelf niet halen, een bekende haalt hem even voor me op :P

Bij "mijn" ruitersportzaak mocht ik gerust (onbetaald) 3 zadels meenemen.

Daarnaast kun je tegenwoordig veel online bestellen en pas achteraf betalen; dus zo raar is dat niet.

Maar zoals bij TS: ik zou eerst alles laten betalen en evt op papier zetten dat ze het binnen een X aantal dagen kunne terugbrengen en dat zij haar geld terug krijgt.
Ook laten tekenen door degene die het zadel meeneemt en ook melden wat voor schades er al aan zitten (of helemaal niets..) zodat er duidelijk is hoe netjes het zadel was.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:38

Ik had laatst ook de vraag, precies hetzelfde en dat heb ik ook geweigerd.
Ze kon het zadel voor het hele bedrag meenemen en anders niet. Vond ze prima en had ze geaccepteerd maar daarna nooit meer iets van gehoord.