Heb jij je paard verzekerd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Heb jij je paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 09:30

Hallo,

Ik heb geen enkele ervaring met paardenverzekeringen en overweeg voor mijn 4-jarige een verzekering af te sluiten. Ik ben erg benieuwd of je je paard hebt verzekerd en waarom en naar ervaringen en tips welke verzekeringen aan of af te raden zijn.

Alvast bedankt!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:30

Laatst bijgewerkt door Kirrr op 21-08-15 09:34, in het totaal 2 keer bewerkt

_Anneruth

Re: Heb jij je paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 09:33

Echt? dan heb ik niet goed genoeg gezocht... :o

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:37

Heb er even wat opgezocht.
Vooral die van hippozorg vind ik wel interessant.

Momenteel is 1 van mijn paarden daar verzekerd.. Heb de verzekering nog voor niks nodig gehad, enig reden dat ik ze behoud is omdat de vorige eigenares dat graag heeft en ze in mijn plaats betaald.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:12

whaha.. ik schaam me dood! Dank je voor alle topics! ik ga eens eea uitpluizen.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:18

ik heb zelf geen paarden verzekerd.

Wel toen ons paard op tafel werd geopereerd, hebben we een verzekering bij hippozorg afgelosten.
Die geld tot 30 dagen na de operatie. Gebeurd er in die tijd wat, is het paard dus verzekerd.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:50

O kan dat?

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:57

ik ben wel verzekerd, kost je met die "nieuwe" BTW tarieven een godsvermogen, en afgelopen 4 jr niet nodig gehad. Als ik 4 jr zelf had gespaard wat ik aan premie had betaald...was ik al goedkopen uitgeweest. Ik ben dus echt serieus aan het twijfelen of ik hem niet gewoon ga opzeggen. en die twijfel had ik vorig jaar al...en nu ik dit topic zie, ik moet over 3 mnd weer betalen, dus mooi nog eens nadenken of ik dat wel ga laten doorgaan. ik volg dit topic, een zien hoe anderen hier tegenaankijken. ( tis net als met de staats, je wint nooit wat en durf niet op te zeggen, want stel dat ie nou net valt...;-) )

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:11

klopt precies, Buuk! Ik heb voor mijn oude paard een eenvoudige verzekering zodat mocht hij door koliek of ongeval overlijden ik een start bedrag heb voor een nieuw paard. Nou, ik heb echt een paard bij mekaar betaald geloof ik maar opzeggen.. nee, want stel hij ontvalt me toch plotseling.. Maar nu heb ik een jong paard erbij en ziet het er financieel anders uit en weet ik nog niet of dit een harde is of een brokkepiloot...
Ik heb wel een basisbedrag van 2000,- op de spaarrekening maar als je van de ene ellende in de andere valt, is die spaarpot ook zo leeg..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:13

Verzekeren is vooral interessant in het eerst jaar na aankoop.
Na een jaar weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt, dus kun je je paard rustig uit de verzekering halen.
Pech kun je altijd hebben, maar zeet de premie van de verzekering gewoon op je spaarrekening en dan staat er vrij snel een leuk brokken-potje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:24

Ik ben heel blij met mijn verzekering bij hippo. Maar blijkbaar heb ik dan ook wel een goed pakket. Heb ze al regelmatig nodig gehad en verleden jaar heeft mijn paard een maand op de kliniek gestaan mét een heftige operatie en ook hier hebben ze niet moeilijk over gedaan. Had ik dat zelf moeten betalen uit mijn spaarpotje (die al moeilijk aangevuld werd omdat we veel pech hebben gehad) had ik dit heeel lastig kunnen bekostigen. Ik ben dan ook echt heel erg tevreden met mijn verzekering :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:02

Euforie schreef:
Ik ben heel blij met mijn verzekering bij hippo. Maar blijkbaar heb ik dan ook wel een goed pakket. Heb ze al regelmatig nodig gehad en verleden jaar heeft mijn paard een maand op de kliniek gestaan mét een heftige operatie en ook hier hebben ze niet moeilijk over gedaan. Had ik dat zelf moeten betalen uit mijn spaarpotje (die al moeilijk aangevuld werd omdat we veel pech hebben gehad) had ik dit heeel lastig kunnen bekostigen. Ik ben dan ook echt heel erg tevreden met mijn verzekering :j

Maar zou de rekening net zo hoog geweest zijn als je het zelf had moeten betalen?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:08

Nee, ben niet verzekerd. Heb een prima potje voor onverwachte kosten en mijn paarden zijn me heel wat meer waard dan ze op papier waard zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:58

Ik heb dat nooit gedaan ,omdat het, althans vroeger, zo was dat als je paard onbruikbaar werd de verzekering hem ""overnam",dan kreeg je dus wel geld maar was je je paard kwijt en dat wil ik niet.Volgens mij zijn er tegenwoordi ook wel "terugkoopregelingen".Maar ik heb liever zelf een spaarpotje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:05

Nee niet verzekerd... Mijn vorige paard wel 9 jaar verzekerd, nooit nodig gehad... Echt zonde van het geld.

Heb nu gewoon een spaarpot waar ik de premie per maand instop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:31

Wat bedoel je nu precies te zeggen of vragen ikke..?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:34

Nee pony lief is niet verzekerd bepaal graag zelf wanneer en door wie mijn paard word behandeld. En nog belangrijker ik bepaal ook graag zelf wanneer het 'klaar' is. Ik spaar zelf voor onverwachtse kosten en ja dat is bij mijn eerste paard heel veel geweest.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:36

Mijn paard is uitgebreid verzekerd. Mijn vorige paard had ik alleen verzekerd voor de dood maar daar heb ik een paar beste kosten aan gehad dus nu uitgebreid. Heb het nog niet nodig gehad maar mocht er iets zijn weet ik dat ik de meeste kosten vergoed krijg

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:38

Ik heb mn huidige paard niet verzekerd ivm lage aankoopprijs en n paar duizend op spaarrekening. Ik overweeg volgend jaar n nieuw paard te kopen en denk dat ik deze dan zeker t eerste jaar wel verzeker. Vind verzekeren eigenlijk alleen nodig als je geen spaarpot hebt. Natuurlijk is verzekeren 'geld weggooien' als er niets gebeurd. Maar als er wel iets gebeurt en je bent al je spaargeld kwijt aan DA kosten dan sta je met lege handen

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:40

Mijn paard is verzekerd omdat ze nogal wat leuke papieren heeft en ze regelmatig koliek kreeg. Bleek van het stro te komen, daar is ze nu dus vanaf en nu weet ik eigenlijk ook niet of het nog nodig is :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:04

Euforie schreef:

Het valt mij elke keer weer op dat mensen met een verzekering zulke torenhoge rekeningen hebben, als er dan eens wat aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:20

In ons geval was de rekening ook zo hoog geweest, als ik niet verzekerd was iig. Een maand kliniek, onderzoeken, behandelingen, medicatie en uiteindelijk operatie en nazorg, zijn natuurlijk niet goedkoop maar voor alles wat ze hebben gedaan, vond ik de rekening eigenlijk nog "meevallen". Maar was tóch wel heel blij met mijn verzekering hoor!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:26

Ik heb mijn KWPN'er van 13 verzekerd bij Hippo Zorg. De vorige eigenaar raadde ons dit aan en het is gelukkig nog niet nodig geweest(klopt af.. hihi). Wij hebben haar verzekerd voor wat haar verkoopprijs was, zij gaven ons als tip om er 1000 euro op te doen voor de zekerheid.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:36

Ik heb mijn paard niet verzekerd.
Zet iedere 4 weken wat apart op haar spaarrekening.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:07

ikke schreef:
Euforie schreef:

Het valt mij elke keer weer op dat mensen met een verzekering zulke torenhoge rekeningen hebben, als er dan eens wat aan de hand is.

Ik werk in de verzekeringen en weet iig dat je met n autoschade vaak n stuk goedkoper kan laten repareren dan wat de schade expert getaxeerd heeft. Zou kunnen dat DA en kliniek bij n verzekerd paard wat meer kosten maken of tarieven rekenen dan bij n onverzekerd paard. Weet niet of dat zo is hoor maar t zou goed kunnen