Ik ben Marjan de Lange en ben sinds een tijdje een beetje bekend met bokt. Ik vind het echt een hele leuke site, en was via deze site ook op zoek naar een shetlander voor mezelf. Ik heb uiteindelijk een shetland veulen kunnen vinden via Marktplaats, en kan haar over een weekje ophalen. Ik heb een 1 paards trailer en moet haar ook hier in gaan vervoeren.
Nu is dus mijn vraag hoe kan ik dat het beste gaan doen? Ik heb al veel gelezen ook van andere op bokt, maar weet het nog niet zo goed. Ik hoor van veel mensen gewoon los. Hebben jullie misschien ervaring en kunnen jullie mij dan misschien advies geven over wat ik het beste kan doen?
Inderdaad los in de trailer, flinke laag stro en alles goed dicht maken. Als je niet te lang moet rijden liever niet stoppen om te kijken (trailer openmaken bij een tankstation langs de snelweg is geen goed plan)
Als je wel lang moet rijden kan je kijken of je een camera in de trailer kan hangen en vanuit de auto een beetje meekijken.
Ik lees me, wij gaan binnenkort ook een veulen vervoeren. Ik lees ook wel in andere topic dat je beter geen halter kan omdoen, zodat het veulen niet per ongeluk ergens aan kan vasthaken.