Trailer verven, maar in welke kleur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Trailer verven, maar in welke kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 12:41

Ein-de-lijk heb ik een trailer gekocht, helemaal voor mezelf alleen en ik ben er zielsgelukkig mee :D Oudere trailer, maar wel compleet opgeknapt. Het enige wat nog moet gebeuren is een nieuw likje verf.

De trailer is nu donkerbruin, met een wit dak. Zelf vind ik donkerbruin heel mooi, maar ik zou graag wat tips willen van jullie! Vooral in het kader van veiligheid, een lichtere trailer lijkt me toch beter op vallen, klopt dat ook?

Ik kijk uit naar jullie meningen en ervaringen!

Liselot

Re: Trailer verven, maar in welke kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:42

Wat voor kleur heeft de auto die hem trekt? Ik vind het altijd wel mooi om de kleur daar op aan te passen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:43

en goed nakijken of je die wel zo kan verven veel houtsoorten van trailers kun je niet zomaar verven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:44

Wat voor hout is er gebruikt? Zolang betonplex glimt kan je het niet verven tenzij je heel de epoxylaag eraf schuurt.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:49

Ik zou voor een lichte kleur gaan, omwille van veiligheid, maar ook gezien de warmte in de zomer. Wij hadden een zwarte trailer en je smolt weg als die even in de zon had gestaan.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:54

Appelblauwzeegroen! :j

Nee, nu even serieus! Grijs vind ik bij alles passen, maar ik zou het dak in ieder geval licht laten (wit of lichtgrijs), anders is het inderdaad erg snel héél warm in de trailer.

Deze trailer hebben wij, en dat vind ik best mooi!
http://www.dn-trailers.be/_library/_fil ... BUITEN.jpg

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 12:56

Super bedankt voor het meedenken! De trailer is van hardhout (denk ik, weet ik niet 100% zeker).

De auto die hem trekt is heel donkerpaars, maar die is technisch niet helemaal in orde, dus het zou best kunnen dat we die niet gaan houden :P

Grijs vind ik prachtig <3 Maar ik weet niet of dat zo mooi kleurt met een wit dak?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:59

Hmm ja, dan zou ik misschien niet echt donkergrijs nemen, maar wat lichter? Dan gaat het volgens mij best. Bruin is ook wel mooi natuurlijk! Heb je een foto van de trailer?

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:00

xMercury schreef:
Super bedankt voor het meedenken! De trailer is van hardhout (denk ik, weet ik niet 100% zeker).

De auto die hem trekt is heel donkerpaars, maar die is technisch niet helemaal in orde, dus het zou best kunnen dat we die niet gaan houden :P

Grijs vind ik prachtig <3 Maar ik weet niet of dat zo mooi kleurt met een wit dak?

Je kan op papier proberen of het mooi kleurt. Kan je ook nog allemaal combinaties maken :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 09:04

Foto lukt raar genoeg even niet :( Ik ga vanavond weer proberen.

Papier proberen is een super goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:10

Roze! :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:24

Ik zou hem niet te donker maken. Ik heb nu een zwarte/antraciet-kleurige trailer. Dat is prachtig, maar niet om in het donker mee achteruit te rijden omdat je de zijwanden dan bijna niet in je spiegels ziet. Je hebt dan geen idee hoe schuin de trailer achter de auto staat.
Hiervoor had ik een witte, en daarmee bestond dat probleem niet. Ik wil daarom hierna weer een lichte trailer. Ik adviseer daarom voor een lichte kleur gaan. Ik zou geen wit nemen. Het dak is vermoedelijk wel wat vergeeld, en met wit ertegen lijkt het nog geler. Ik zou kijken naar een lichte tint in een kleur die je mooi vindt. Dat kan alles zijn: grijs, blauw, groen.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:32

Roze natuurlijk! *\o/* Met glitters & in zwarte krulletters aan de ene kant jou naam & de andere kant de naam van je paard! :))

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:01

xMercury schreef:

Google eens op afbeeldingen van trailers, moet je eens zien hoeveel er grijs zijn met wit dak, denk het merendeel :)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:05

Gloa schreef:
Wat voor hout is er gebruikt? Zolang betonplex glimt kan je het niet verven tenzij je heel de epoxylaag eraf schuurt.

Goh dat wist ik niet. Wat is er dan slecht aan als je dat doet? Heb met m'n vriendin net alle platen vervangen en we wilden het nog een keer schilderen, maar dat is dus slecht?

Ik zou ook voor een lichte kleur gaan TS, vanwege hitte en vanwege veiligheid. Als je gek wil doen knaloranje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:34

Betonplex is van origine voor bekisting voor beton storten. Die bekisting mag niet aan het beton plakken en daarom zit er een super gladde coating op. Daar hecht dus ook geen verf op. Afhankelijk van de kwaliteit van de verf en hoe goed je ontvet blijft het wel eventjes zitten maar al heel snel begint het af te bladderen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:34

Aha, weer wat geleerd. Bedankt!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:35

Bizzybijtje schreef:
Roze! :D

Came for this :Y)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:52

Ik zou ook voor een lichtere kleur gaan.
Zilvergrijs met een wit dak kan best.
En ik zou voor extra veiligheid van die reflectie strepen erop plakken.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:58

Wij hebben ook een trailer, helemaal opgeknapt.
De betonplexplaten hebben we besloten om niet te verven, anders blijven we bezig ;-)

Maaaar, mocht je nou echt willen verven. Zou ik even wachten wat de nieuwe auto voor kleur gaat worden en in dezelfde kleur schilderen (dak wit laten) als je nieuwe auto.
Dat zou ik zelf gedaan hebben, wij hebben een oceanblue kleurige auto.. Oeehh en als de trailer ook zo'n kleur zou hebben <3 <3 <3 ;-)

Succes!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 14:10

Harstikke bedankt voor al jullie tips en het meedenken. Kan ik echt wat mee, super! Toevallig is er nu een schilder ons huis aan het schilderen en die vertelde dat het niet verstandig is om de trailer een andere kleur te verven. Het hout is namelijk niet glad, maar heel ruw. We zijn nu van plan om de trailer te 'verven' met hele donkere beits. Wat vinden jullie daar van?

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:00

Slimme oplossing! Zo krijg je toch een nieuwe look :)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:07

Goed idee denk ik! En gelijk heel degelijk. Zal de trailer een wat ruigere look geven dus als je meer into de barbietrailers bent zou ik het niet doen, maar als je gewoon een degelijke trailer wil zal dit hem wel doen.