ervaringen met 2paards trailer met living??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_vht

ervaringen met 2paards trailer met living??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 18:38

Hallo bokkers, ;)
ik ben zoals de titel al zegt opzoek naar een trailer, een 2paards met een living (houdt in zithoek, keukentje, etc.)
om te beginnen staat veiligheid, kwaliteit en vooral een fijn vervoersmiddel voor mijn paard (hij kan soms onrustig worden wanneer hij lang stilstaat) bovenaan!!
ik vind ze over het algemeen redelijk moeilijk te vinden, aangezien de meeste vanbinnen nog leeg zijn.
natuurlijk heb ik al wel iets of wat gevonden maar niks overtuigends, zoals een equi-trek trailer, zag veel negatieve recencies; bleek geen stevige (slecht materiaal) te zijn volgends velen.
ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring, tips, etc.
ps. bij een hoop trailers staan de paarden diagonaal op de trailer, als in mega transport, is dit een voordeel? komt vaak voorbij dat paarden er rustiger in reizen.
alles is welkom!

Rosa_vht

Re: ervaringen met 2paards trailer met living??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 18:58

oh en het gewicht maakt niks uit :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:02

Kijk eens naat fetherlight! Is ammerikaanse trailerbouw uit volwaardig aluminium. Ze zijn alleen niet echt heel goedkoop :P

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 19:06

Peelie schreef:
Kijk eens naat fetherlight! Is ammerikaanse trailerbouw uit volwaardig aluminium. Ze zijn alleen niet echt heel goedkoop :P

het probleem is dat ik er een moet hebben die ik normaal kan koppelen... featherlite is voornamelijk een soort western (amerikaans) model. wel erg bedankt!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:10

I for Williams heeft een mooie. Paarden staan inderdaad dwars. Dat wordt door veel paarden wel fijn gevonden.

Ik zelf heb er vanaf gezien om te gaan voor een trailer met living omdat je echt wel altijd over een behoorlijk zware (en dus dure) auto moet beschikken.

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 19:13

Zooist schreef:
I for Williams heeft een mooie. Paarden staan inderdaad dwars. Dat wordt door veel paarden wel fijn gevonden.

Ik zelf heb er vanaf gezien om te gaan voor een trailer met living omdat je echt wel altijd over een behoorlijk zware (en dus dure) auto moet beschikken.

Ja dat laatste klopt zeker.. gelukkig is dat voor mij geen probleem.
ifor Williams zeg je? wat is de naam van het model? kun je ook via de living naar de paarden?

Lunamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:16

Dat model heet eventa. Heb hem gezien op een beurs. Wij hebben een oudere ifor williams en zijn daar zeer content mee. Heel stabiel achter de auto en heel comfortabel voor de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:16

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:17

Nee hoor, fetherlight komt ook met voor ons normale koppeling! Als je nieuw besteld is dat gewoon een optie.

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 19:30

Lunamoon schreef:
Dat model heet eventa. Heb hem gezien op een beurs. Wij hebben een oudere ifor williams en zijn daar zeer content mee. Heel stabiel achter de auto en heel comfortabel voor de paarden.

super bedankt! zijn er op die beurs heel toevallig meer van zulke trailers voorbij gekomen? :D

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 19:31

Peelie schreef:
Nee hoor, fetherlight komt ook met voor ons normale koppeling! Als je nieuw besteld is dat gewoon een optie.

oh, dat wist ik niet! dankjewel

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 19:31

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:51

Westfalia had er eentje, de XXL. Heel af en toe kom je 'm tegen op marktplaats&co; wellicht in duitsland gaan kijken?
Boij (Zweeds merk) heeft/had er ook eentje. Tegenwoordig onderdeel van Thule en ik heb nog niet uitgevonden of dat model nog in de range zit.

Als je de tijd hebt, volgens jaar op de Equitana open air gaan kijken: http://www.equitana-openair.com/

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:11

Peelie schreef:

http://www.featherlitetrailers.com/new- ... gory=horse
Nadeel is wel dat de Featherlight trailers volgens Amerikaanse normen gebouwd zijn en dus niet worden toegelaten op de Nederlandse wegen. Dan zou je de trailer moeten laten aanpassen voor de norm hier.
Daar komt dan nog het kostenplaatje bij om de trailer hierheen te laten komen, want Feather light Nederland bestaat, voor zover ik weet, niet meer!

Wij hebben een Gooseneck trailer, Canadees fabricaat; als je echt iets zoekt met een grote living, wij hebben er dus een keuken, zitruimte en 2 persoons-bed in en ook nog comfortabel reizen voor de paarden dan is dat wel het aangewezen vervoermiddel!

Afbeelding

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:13

Brenderupe of Mustang niet zo model?

Menners hebben ook wel een een dergelijke oplossing achter een klein vrachtwagentje, keer bij bv een anemone infomeren?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:14

Elcid, ik geef toe, het is een poosje teruv dat ik naar die trailers heb zitten kijken. Of de featerlite nog in NL bestaat weet ik niet. Ongeveer een jaar geleden nog wel ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:19

Wow, gave trailer ElCid!

Jammer dat je dit jaar de Equitana hebt gemist, daar stonden zoveel trailers. Heb je al aan een schamel gedacht? In Deurne zit Weyers, die maakt ze naar wens.

Overigens vervoeren wij onze paarden diagonaal in een Fautras, bevalt heel erg goed.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:28

ElCid schreef:
Peelie schreef:

http://www.featherlitetrailers.com/new- ... gory=horse
Nadeel is wel dat de Featherlight trailers volgens Amerikaanse normen gebouwd zijn en dus niet worden toegelaten op de Nederlandse wegen. Dan zou je de trailer moeten laten aanpassen voor de norm hier.
Daar komt dan nog het kostenplaatje bij om de trailer hierheen te laten komen, want Feather light Nederland bestaat, voor zover ik weet, niet meer!

Wij hebben een Gooseneck trailer, Canadees fabricaat; als je echt iets zoekt met een grote living, wij hebben er dus een keuken, zitruimte en 2 persoons-bed in en ook nog comfortabel reizen voor de paarden dan is dat wel het aangewezen vervoermiddel!

[ [url=m/Ed60g4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6pgptt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is leuk spul, maar voor minder kosten heb je in NL gewoon een aardige vrachtauto. Voor dat prijsverschil kun je uitstekend je C1 halen........

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:23

Hebben we ook gehad, een 3 paards-vrachtwagen met living. Was ook fijn mee te rijden maar had een heel groot nadeel! Als je daarmee ergens heen gaat en je wil boodschappen doen, dan moet je dus met de vrachtwagen............Aangezien wij nog wel eens meerdere dagen weggaan, of zoals begin dit jaar 2 maanden naar Portugal, dan is een grote trailer met living en aparte auto erg fijn, dan ben je toch een heel stuk mobieler.
Maar een vrachtwagen kan inderdaad een stuk goedkoper, incl. C1 rijbewijs, en voor een concours of bosritje net zo makkelijk.
Nadeel van betaalbare vrachtwagens is wel vaak dat er een paardenbak is gebouwd op een oud chassis met veel km´s en dat het onderhoud en reparaties daardoor nog wel eens flink tegenvalt en er dus, met de jaarlijkse APK en andere kosten, jaarlijks nog een hoop geld in moet. Een nieuwe vrachtwagen is weer duurder dan de gemiddelde combi gooseneck/ pick up.
Het is dus tegen elkaar afwegen waar je het meeste aan hebt en wat je er financieel voor over hebt.

Onze combinatie zouden we echt nooit meer willen ruilen tegen wat dan ook ( ja, tegen een grote trailer en pick-up ;) ) , door de veiligheid ( gewicht incl. paarden rond de 7000 kg) , de stabiliteit van de trailer, de ruime living met alles er op en er aan, het gemak waarmee het rijdt, de aparte auto waarmee je makkelijk je boodschappen etc. kan doen als je onderweg bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:43

ElCid schreef:
Hebben we ook gehad, een 3 paards-vrachtwagen met living. Was ook fijn mee te rijden maar had een heel groot nadeel! Als je daarmee ergens heen gaat en je wil boodschappen doen, dan moet je dus met de vrachtwagen............Aangezien wij nog wel eens meerdere dagen weggaan, of zoals begin dit jaar 2 maanden naar Portugal, dan is een grote trailer met living en aparte auto erg fijn, dan ben je toch een heel stuk mobieler.
Maar een vrachtwagen kan inderdaad een stuk goedkoper, incl. C1 rijbewijs, en voor een concours of bosritje net zo makkelijk.
Nadeel van betaalbare vrachtwagens is wel vaak dat er een paardenbak is gebouwd op een oud chassis met veel km´s en dat het onderhoud en reparaties daardoor nog wel eens flink tegenvalt en er dus, met de jaarlijkse APK en andere kosten, jaarlijks nog een hoop geld in moet. Een nieuwe vrachtwagen is weer duurder dan de gemiddelde combi gooseneck/ pick up.
Het is dus tegen elkaar afwegen waar je het meeste aan hebt en wat je er financieel voor over hebt.

Onze combinatie zouden we echt nooit meer willen ruilen tegen wat dan ook ( ja, tegen een grote trailer en pick-up ;) ) , door de veiligheid ( gewicht incl. paarden rond de 7000 kg) , de stabiliteit van de trailer, de ruime living met alles er op en er aan, het gemak waarmee het rijdt, de aparte auto waarmee je makkelijk je boodschappen etc. kan doen als je onderweg bent.

Als dat het punt is, hang je een kleine auto op de ambulance erachter :)*
Want linksom of rechtsom is een goede vrachtwagen stabieler dan een pick-upje met een opleggertje.
Nog even los van het feit dat de regels voor dit soort combi's steeds strenger worden en het dus lastiger is om zo'n combi in NL op kenteken te krijgen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:05

Die oplegger is veel stabieler voor de paarden dan de vrachtwagen; de paarden staan veel rustiger, we hebben zowel een 2-paards, grote 3 paarden Mercedes met living en nu de gooseneck en die laatste is stabieler dan de vrachtwagens, ook als de Mercedes, en veiliger. Ons "opleggertje" weegt 2000 kg, onze auto 2700 kg..........De trailer ligt zo laag dat er nauwelijks beweging in zit, een vrachtwagen wiebelt vele malen meer, en de paarden erg makkelijk in en uit lopen.

Met een auto ambulance achter een vrachtwagen...........dat is een beetje het paard, oh nee, de auto achter de wagen spannen ;) , dan rijdt je met een nog langere combinatie en volgens mij zijn auto ambulances ook niet gratis :o .

Maar ieder zijn ding, wij rijden veilig, stabiel en zeer prettig voor paard en mens met onze combi. Heen en terug naar Portugal, ruim 5000 km, was een aardige vuurdoop dat het dus werkt, ook in de bergen, o.a. de Pyreneeën. Ook al heen en terug naar Beieren geweest, ruim 1600 km, etc. etc.
Wij ruilen dus nooit van zijn lang zal ze leven.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:11

Als ts geen pick-up heeft, zal het geen gooseneck worden..

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:33