Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jansnorg schreef:Er zijn een aantal trailers met een vooruitloop.
Alleen zie ik deze nooit gebruikt worden door de eigenaren. Niet op wedstrijden met beperkte ruimte maar ook niet als er ruimte genoeg is.
Is een vooruitloop een zinvol iets? Graag ervaringen.
Sizzle schreef:Ik heb het in het begin ter afwisseling gebruikt zodat het paard leert wachten en niet automatisch al op de achterstang gaat duwen als je ergens bent.
Maar nu heb ik hem zelden in gebruik.
Wel zet ik op concours altijd het grote bovenluik van de voorlader open. Dat vind ik een grote plus.
Tobbes schreef:Ik investeer liever geld en tijd in oefenen met trailerladen zodat uiteindelijk in elke trailer loopt dan dat zo eentje met een voorlader koop en vervolgens paard heb die enkel alleen in die trailer durft. Maar ieder zijn keuze's.
FelineNanet schreef:Bij deze pony was het geen optie meer om in een normale trailer te lopen helaas. Ze is door het dak gegaan en kan sindsdien niet meer in kleine/donkere/krappe ruimtes, niet vast e.d. Zeker 10 jaar terug, maar het is een merrie met olifantgeheugen. Dus in dit geval geen keuze, maar eerder het feit dat als ze ooit naar de kliniek zou moeten, ik er dan niet heen kan rijden
Getup schreef:ik twijfel bij aankoop van n nieuwe trailer ook over het nemen van een voorlader. kan ik haar tenminste makkelijk alleen uitladen.
maar nu zijn er ook weer mensen, die me zeggen: je moet je niet leren, er aan de voorkant uit te willen....tsja....?