Trailer camera

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Trailer camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 20:44

Hallo,
Graag zou ik een camera in mijn trailer willen hebben die aangesloten kan worden op het scherm in de auto of een apart scherm heeft. Als ik op internet ga zoeken kom ik veel achteruit rij camera's tegen of camera's van meer dan 400 euro.
Zijn er bokkers die een niet al te dure camera in de trailer hebben? Of is er iemand die weet welke camera goed is en niet te duur?

Alvast bedankt!

FrNo

Re: Trailer camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:55

Ik volg ook even. Ik zit er ook aan te denken.

Maar mij lijkt het fijn als je het schermpje mee kunt nemen als je bv op wedstrijd op de uitslag moet wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:56

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:39

Ik volg ook even.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:41

Ze gebruiken ook wel eens babyfoons hiervoor maar het fijne ervan weet ik niet..

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:45

Wij hebben een in onze vrachtwagen.
Een achteruit rij camera kan prima! Het is alleen vaak een probleem dat je wireless moet vinden en dat kost veel. Die camera op die mp advertentie is troep... dat gaat niet lang mee, beeldkwaliteit is slecht en dan kun je beter wat meer uitgeven.

Wij hebben een achteruitrijcamera voor een kleine 200 euro maar dan heb je ook een fijn groot scherm, kwaliteit prima. Is alleen niet draadloos maar hangt in de vrachtwagen, dus een minder groot probleem.

Edit: ik zal dus even zoeken of ik hem voor je kan vinden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:09

Achteruitrijcamera is prima. Heb ik zelf ook. En de mijne is draadloos. En nog fijner ik kan het beeldscherm in elke auto gebruiken omdat deze is aangesloten op de sigarettenaansteker.
Kwa beeldscherm zeg ik ook neem hem groot genoeg. 3,5" is echt heel klein, en dat ga je turen om te zien of en wat er gebeurd in de trailer terwijl je je ogen op de weg moet houden ;) Ik heb zelf een 7" beeldscherm, dan daarop kan ik in 1 oogopslag zien wat peerdlief aan het uitspoken is.

Ik heb even voor je gezocht. En vond deze op Ebay. http://www.ebay.de/itm/400332322825?ssP ... 1436.l2649

Het is niet dezelfde die ik heb, maar deze is ook met een 7" scherm, en op de sigarettenaansteker. Scheelt je kabels aansluiten in de auto. Iets waarbij je het scherm mee kan nemen buiten de auto heb ik persoonlijk nog niet gevonden. Zeg niet dat het er niet is, maar denk dat je dan in een hele andere prijsklasse terecht komt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:20

van wat ik begreep uit eerdere topic's is draadloos niet handig gezien die veel kunnen storen.
ik wil er graag ook een maar daar gooi ik gewoon een kabeltje aan.

op een nieuwe stekker heb je zelfs 2 pooltjes over die ongebruikt zijn in jou stekker.
beetje garage en of bevriende monteur zou daar prima een camera op kunnen monteren en anders is een kabeltje leggen de moeite niet lijkt me.
de rubbers van de achterklep laten wel wat ruimte over voor een kabeltje.

mocht ik het ooit uitvogelen oid maak ik er wel een topic van hoe wij hem aanleggen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:24

rommulus schreef:
van wat ik begreep uit eerdere topic's is draadloos niet handig gezien die veel kunnen storen.

Heb ik echt maar heel weinig last van. Net als ik langs een huis kom wat toevallig dezelfde frequentie gebruikt als mijn camera (en ja er is er 1 waar ik langskom naar de DA :+ ) zie ik hun beeld even. Maar verder heb ik echt maar zelden storing.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:26

is ook maar wat ik begreep uit eerdere topic's ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:29

Denk dat de kwaliteit van de camera ook een hoop uitmaakt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:36

Ik heb een goedkope achteruitrij camera van de Action, werkt prima als trailer cam :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 08:12

Bedankt voor de reacties! Als er nog meer mensen zijn die een link hebben naar een webshop waar een goede verkocht wordt dan hoor ik het graag! :)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:27

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:43

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 10:05

Ja die had ik inderdaad gevonden! Goed om te lezen dat er goede ervaringen mee zijn, Kirr!
Ik ga achter die even aan :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:05

FrNo schreef:
Ik volg ook even. Ik zit er ook aan te denken.

Maar mij lijkt het fijn als je het schermpje mee kunt nemen als je bv op wedstrijd op de uitslag moet wachten.

Dit kan overigens wel! Maar dan moet je het op je mobiel of iets dergelijks zetten!
Mensen waar ik op stal stond hadden dat ook, hadden daar heel veel camera's op ingezet zodat ze in iedere stal konden kijken. Maar dit koste dan ook heel wat!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:39

Na lang zoeken en vergelijken heb ik uiteindelijk deze camera (voor maar 80€) in mijn trailer ingebouwd:
http://www.elv.de/funk-video-einparksystem-mit-9-14cm-monitor.html

Afbeelding
(Ik heb de camerahouder links en rechts ingekort/afgezaagd.)
Afbeelding

Deze camera lijkt als je goed kijkt erg veel op de trailercamera B0167 van Ifor Williams, ik kan behalve de accu bij de camera (waar ik de zin niet van snap, aangezien het schermpje geen accu heeft) en de prijs geen verschil ontdekken:
http://www.mammuth.nl/ifor-williamsshop/accesoires/iwt-trailer-camera-b0167-6000439
http://ludaelektronik.com/content/en/IWT/iwt-horse-a-trailer-cam

Inbouwen was super simpel, draadloos werkt prima, zelden last van storingen ondanks bluetooth en internet verbinding tussen smartphone en auto, etc. Duidelijk beeld, ook als het donker is. Ik heb zeker voor dat geld echt niets te klagen en ben er heel tevreden mee. :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 05:26

Christah, super bedankt! Ziet er goed uit! :)
Een kabel is bij ons helaas geen optie dus ik heb een draadloze nodig. Ik kan hem ook niet aansluiten op onze eigen scherm in de auto. Dus super bedankt voor de linkjes!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:16

Ik heb gewoon de traliercam. Ben er erg blij mee. Vorige week nog een jong ding opgehaald en dan is het echt heel fijn :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 09:35

Raar vraagje misschien maar is het ook mogelijk de trailercamera te bevestigen met dubbelzijdig tape. Ik kan (volgens mij) niet boren in mijn trailer.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:42

Wat zijn 2 dingetjes boven die je ziet?
Offtopic, maar vindt dat linker paard wel erg weinig ruimte heeft voor zijn hoofd, of het lijkt zo.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:45

Denk dat dat wel meevalt Tobbes, lijkt denk ik zo door de zadelkamer die er voor zit.
Of het met dubbelzijdig tape kan, echt geen idee. Kijk of het überhaupt plakt en als je er vertrouwen in hebt dat het blijft zitten doen. Of een keer een trailerdealer bellen.
Die haakjes vroeg ik mij ook af.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:52

Bij ons staat die gewezen op de rails voor het raam...

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:58

de onze hangt met ducktape, al 2 jaar en nog niet losgekomen, de draad goed bevestigen met de tape en dan de rail met camera ook :-)