Wanden vervangen Bockmann Duo trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Wanden vervangen Bockmann Duo trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 14:42

Hallo,

ik huur op het moment regelmatig een trailer van een stalgenoot, maar uiteindelijk wil ik wel graag zelf een trailer. We hebben de mogelijkheid tot overname al eens besproken, dus daar ben ik me nu wat meer in aan het verdiepen. Uiteraard ga ik ook een aankoop keuring doen.

In het verleden heeft een paard goed huisgehouden in de trailer, hierbij is 1 zijwand beschadigd geraakt ter hoogte van de bilstang. Dit is toen opgelost door de dealer door er een stalen plaat in te bevestigen. Het is duidelijk dat er vocht achter dat plaatje is gekomen, en ik ben dus bang dat tzt die zijwang vervangen zal moeten worden. Ik heb al contact opgenomen met een dealer voor de kosten van het vervangen van die zijwand. Hij zei dat het erg waarschijnlijk is dat als de kap eraf gaat om de wanden te doen, dat alle wanden dan vervangen moeten worden. Ik moest rekenen op zo'n 800 euro aan materiaal en 800 euro aan uren. Best pittig dus!

Is dit reëel? Ik ben zelf totaal niet handig dus zelf doen is niet aan de orde.

Karreman

Re: Wanden vervangen Bockmann Duo trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:27

Er zit best veel werk in weet ik uit ervaring dus zal wel reëel zijn, maar is die trailer dat nog waard?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 16:29

Dat is dus de vraag! En waar ik ook benieuwd naar ben, is de topkap eraf halen zo moeilijk dat dus de andere wanden ook beschadigen?

De trailer zelf is een jaar of 7-8 geloof ik.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:07

De kap is altijd vastgezet met slotbouten of met popnagels ( meestal)in de sierstrip en kan zonder beschadigen gedemonteerd worden.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:59

Ik denk dat de dealer bedoelt dat er dan aan de andere wanden ook wat mankeert en als je de trailer toch uit elkaar haalt alle wanden gelijk kan doen aangezien je dan 1x werkuren hebt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:22

Het kost je 1600 euro om de wanden te vervangen, hoe zit het met De vloer en de rest?
Tel de aankoopprijs eens bij die 1600. Voor een kleine 4000 euro heb je een prima anderhalfpaardstrailer nieuw, is dat dan geen betere optie?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:30

Ik weet niet uit welke regio je komt maar ik ben klant van hako trailers uit nieuw-Amsterdam (Drenthe), goedkoop en vakwerk. Wellicht de moeite waard om daar eens contact mee op te nemen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:32

Karreman schreef:
Er zit best veel werk in weet ik uit ervaring dus zal wel reëel zijn, maar is die trailer dat nog waard?

Ik zeg: niet aan beginnen.

Het is op zich heel simpel werk, maar het is wel een serieuze klus in de zin dat er best wat tijd in gaat zitten. Die prijzen zijn niet gefantaseerd.

Duhelo schreef:
Het kost je 1600 euro om de wanden te vervangen, hoe zit het met D vloer en de rest?
Tel de aankoopprijs eens bij die 1600. Voor een kleine 4000 euro heb je een prima anderhalfpaardstrailer nieuw, is dat dan geen betere optie?

Dit dus, al zou ik iets meer budget nemen voor die nieuwe trailer, dan lezen we over vijf jaar niet het zoveelste topic over vervangen van wanden/bodem in een trailer die pas vijf jaar oud is. Je weet wel, iets met waarde en spullen en verhoudingen daarin.
Voor 5500 koop je een goede Weijer of soortgelijk degelijk Nederlands produkt. Misschien wat minder flitsend, maar gaat wel bewezen 15+ jaren mee, zonder problemen. Kunnen die goedkope budgetmerkjes niet zeggen.......

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 10:25

Nee ik wil zonder twijfel een A-merk idd, moet dat gezeik niet hebben. :n

Ik twijfelde over deze trailer omdat ik precies weet wat ermee is gebeurd, en ik denk dat als ik de wanden goed laat vervangen (en eventueel de vloer) dat ik dan eigenlijk weer een nieuwe trailer heb.

Bedankt voor alle reacties tot dusver!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:58

Pantykous schreef:
Nee ik wil zonder twijfel een A-merk idd, moet dat gezeik niet hebben. :n

Ik twijfelde over deze trailer omdat ik precies weet wat ermee is gebeurd, en ik denk dat als ik de wanden goed laat vervangen (en eventueel de vloer) dat ik dan eigenlijk weer een nieuwe trailer heb.

Bedankt voor alle reacties tot dusver!

Tja, punt is: wil je dat uitgeven.
Ik heb 12 jaar geleden een Westfalia opgebouwd; heeft me 3k aan spullen gekost. Diezelfde trailers staan nu nog steeds op MP&co voor minimaal 1500 euro en zijn dan in slechtere staat dan mijn trailer......

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:21

Nou ja, dat is het dus. Ik denk dat als ik er nu wat budget tegenaan gooi, dat ik dan nog heel veel plezier van die trailer ga hebben:

We denken rustig verder :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:31

http://www.vollebregtaanhangwagens.nl/P ... elid/12629
3700 excl btw voor een nieuwe humbaur tweepaardstrailer.

Ik heb ook gekeken naar een opknapper. Had al eentje van 1984 gerestaureerd, ding had me 1100 in aanschaf gekost (veel te veel) en zeker 2000 in materiaal (ook omdat we niet de correcte werktuigen hadden,maar goed) en 9 maanden tijd. Ik heb er twee jaar met plezier mee gereden en dan verkocht voor 450, want door stommiteiten van ons en paardlief met losse voetjes waren mijn wanden al weer aan het rotten.
Nu heb ik bij Gap trailers een zo goed als nieuwe humbaur van 2 (nu 3) jaar gekocht. Met aluminium laadklare, trapbescherming en lange stangen voor mijn dikbillen. Uiteindelijk was ik met aankoop, invoer en keuring een kleine 5000 euro kwijt, maar normaal zou ik er in de volgende jaren geen kosten mogen aan hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:15

Als je het niet zelf kan dan niet aan beginnen. Kosten om het te laten doen staan niet in verhouding tot de aanschaf van een 2dehands die wel in orde is. Of je moet die kosten in mindering kunnen brengen op de aanschafprijs, dan is het wel interessant.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:45

Ik zou er niet aan beginnen.

Ben ooit begonnen bij mijn eerste trailer met het vervangen van de laadklep, daarna bleken de wanden en vloer ook verrot, het ene kwam na het ander en ging heel veel werk en tijd kosten. ik heb de trailer gelijk verkocht en heb een nieuwe gekocht.

Je geeft aan dat je wil investeren zodat hij weer als goed als nieuw is, maar bij een nieuwe trailer heb je garantie, bij deze niet.
Dan zit je met dure reparaties en moet je volgend jaar nieuwe banden, of laadklep etc. Het blijft tenslotte een trailer op leeftijd.