Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Dream on en veel succes........
Punt is: je gaat 22 paarden niet kunnen houden op 3ha weiland. Dat gaat het weiland simpelweg niet overleven, al helemaal niet als je in dat moeras ten noorden van Utrecht zit.
.
eilleen333 schreef:Ligt er aan. Ik zou bereid zijn om omgerekend voor een lager uurloon dat soort dingen te doen. Ik woon zelf in Utrecht voor de studie, paard staat in Zwolle. Als ik flink korting kan krijgen op de stalhuur, dan vind ik het niet erg als ik omgerekend niet op 10 euro per uur uitkom. Ik kan meer werken, en dan verdien ik meer, maar het scheelt me een hoop reistijd en ik vind stalwerk leuker dan gewoon werk. Dus dan zou ik er vrede mee hebben.
Maar het is wel een dingetje, want je moet wel zo iemand zien te vinden (en ik kan het wel willen, maar het is voor mij niet haalbaar, omdat ik ook geld moet verdienen om te eten).
elenaMM77 schreef:daar zullen nogal wat haken en ogen aan komen te zitten..
allereerst is het bijna nooit wit.. dus je verzekering dekt geen ongevallen..
en geen staleigenaar die pensiongasten wat laten helpen in ruil voor korting op stalling of handje contantje komt ook maar in de buurt van 10 euro per uur.. dat is niet een 'beetje' inleveren op uurloon.. ga er maar vanuit dat je dan voor een vriendenprijsje van grofweg 5 euro per uur dat doet. Je bent immers geen officiële stalmedewerker maar helpt op semi vrijwillige basis een handje mee.
elenaMM77 schreef:eilleen333 schreef:Ligt er aan. Ik zou bereid zijn om omgerekend voor een lager uurloon dat soort dingen te doen. Ik woon zelf in Utrecht voor de studie, paard staat in Zwolle. Als ik flink korting kan krijgen op de stalhuur, dan vind ik het niet erg als ik omgerekend niet op 10 euro per uur uitkom. Ik kan meer werken, en dan verdien ik meer, maar het scheelt me een hoop reistijd en ik vind stalwerk leuker dan gewoon werk. Dus dan zou ik er vrede mee hebben.
Maar het is wel een dingetje, want je moet wel zo iemand zien te vinden (en ik kan het wel willen, maar het is voor mij niet haalbaar, omdat ik ook geld moet verdienen om te eten).
daar zullen nogal wat haken en ogen aan komen te zitten..
allereerst is het bijna nooit wit.. dus je verzekering dekt geen ongevallen..
en geen staleigenaar die pensiongasten wat laten helpen in ruil voor korting op stalling of handje contantje komt ook maar in de buurt van 10 euro per uur.. dat is niet een 'beetje' inleveren op uurloon.. ga er maar vanuit dat je dan voor een vriendenprijsje van grofweg 5 euro per uur dat doet. Je bent immers geen officiële stalmedewerker maar helpt op semi vrijwillige basis een handje mee.
Weidebloem schreef:Ik heb op een pensionstal gestaan waar ze 50 paarden hielden en 3 ha weidegrond hadden (veen/klei grond). Geen 24/7 weidegang maar wel van april tot en met september weidegang. Als je daarnaast goede paddocks hebt voor in de winter kom je een eind.Tigerino Canada.
IvankBacardi schreef:Die vergunning is ook een goede Bigone, in de provincie Utrecht zijn ze enorm zeikerig.
Wij zitten bijvoorbeeld in een Natura 2000 gebied, dan krijg je nooit zomaar vergunningen zonder een hele procedure..
Dorien66 schreef:Weidebloem schreef:Ik heb op een pensionstal gestaan waar ze 50 paarden hielden en 3 ha weidegrond hadden (veen/klei grond). Geen 24/7 weidegang maar wel van april tot en met september weidegang. Als je daarnaast goede paddocks hebt voor in de winter kom je een eind.
Dan liepen ze maar enkele uurtjes per dag buiten of in tig postzegeltjes, anders is het echt niet haalbaar. TS wil 24/7 weidegang bieden; onmogelijk met maar 3 hectare voor 30 paarden.
Jenny_S schreef:24h wei is niet voor alle paarden hooguit voor 10