Bijrijder, welke Aansprakelijkheids­verzekering?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bijrijder, welke Aansprakelijkheids­verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:27

Bij welke WA verzekeringen is dit wel gedekt?
Ik heb 2 paarden en een bijrijder waarvoor ik graag de boel goed op orde wil hebben voor geval dat er iets gebeurt.

Ik zit nu bij Inshared en die zegt het volgende;
Niet meeverzekerd zijn: paarden, koeien, geiten, (pluim)vee en andere boerderijdieren.

Dus daar heb ik niks aan. Vandaar dat ik opzoek ben naar een aansprakelijkheids­verzekering waarbij de schades door mijn paarden wel gedekt zijn.

elenaMM77

Re: Bijrijder, welke Aansprakelijkheids­verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:30

ik heb al mijn verzekeringen bij de ABN lopen.. daar zit het paard gewoon mooi bij in.. speciaal nagevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:08

Ik denk dat bij unive ga afsluiten. Morgen nog informeren of er collectiviteitskorting mogelijk is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:02

Wij zijn bij Nationale Nederlanden verzekerd en schade aan derden door paarden zijn, zolang ik er geen commerciele activiteiten mee bedrijf, wordt gewoon gedekt. Dit hebben we voordat mijn pony van mij werd, speciaal nagevraagd.

Het vragen van een bijdrage aan je bijrijder kan overigens door verzekeringen als commerciele activiteiten worden gezien.
En dan wordt het weer niet gedekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:06

Om die reden heb ik met de bijrijder afgesproken dat ze niks voor het paard betaalt. Maar wel mijn zadel huurt voor een vast bedrag per maand.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:09

Ik ben bij Univé en daar zit hobbymatig paarden houden/gebruiken bij in.