Trailer bodem vervangen, op welke prijs kan ik rekenen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Trailer bodem vervangen, op welke prijs kan ik rekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:59

Goedemorgen :D

Ik heb een hele leuke trailer gevonden, maar de bodem is wel aan vervanging toe. Een aantal jaren geleden is hij nog vervangen, maar is helaas alweer aan vervanging toe.

Nou ben ik hard aan het zoeken naar offertes, maar niemand kan/wilt een prijs geven, omdat ze de trailer eerst willen zien. Natuurlijk ga ik de trailer niet kopen, voordat ik weet wat een nieuwe bodem gaat kosten.

Wie hebben er ervaring mee en kunnen mij vertellen wat het ongeveer gaat kosten?

Alvast super bedankt!

Cyrina

Re: Trailer bodem vervangen, op welke prijs kan ik rekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:10

Bij Brouwer-Hibra geven ze vooraf een prijs op als je het juiste merk doorgeeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:54

xMercury schreef:
Goedemorgen :D

Ik heb een hele leuke trailer gevonden, maar de bodem is wel aan vervanging toe. Een aantal jaren geleden is hij nog vervangen, maar is helaas alweer aan vervanging toe.

Nou ben ik hard aan het zoeken naar offertes, maar niemand kan/wilt een prijs geven, omdat ze de trailer eerst willen zien. Natuurlijk ga ik de trailer niet kopen, voordat ik weet wat een nieuwe bodem gaat kosten.

Wie hebben er ervaring mee en kunnen mij vertellen wat het ongeveer gaat kosten?

Alvast super bedankt!

Laten doen? Begint ruwweg bij 500 euro voor simpelweg een plaat multiplex erin (en over een paar jaar weer rot) en verder: the sky is the limit, net hoe dol je het wil maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:04

Laten doen betekend dat ze willen weten hoe de trailer gebouwd is dwz de vloer tussen of onder de wanden. Het een is meer werk dan de ander nl.
Plus als de bodem rot is is de kans dat de wanden binnenkort ook gaan vrij groot. Weer extra werk.
Niet gek dat ze eerst de trailer willen zien voordat ze offerte afgeven.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 14:50

Bedankt voor het meedenken!

Overal langs gaan rijden is natuurlijk geen optie, zo dichtbij liggen ze niet :P Ik heb nu verschillende prijsopgaves gehad, de een zegt 750 euro, de ander 650 en de ander 1000 :oo Het wordt een dure grap dus haha

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:04

waar woon je?
misschien is die 1000 incl een rubber mat en die 650 niet?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:08

Een trailer die al enkele jaren eerder een nieuwe bodem nodig had en nu weer...
Dat kan nooit wat wezen.
Dikke kans dat de zijwanden nu inmiddels ook wel rot zijn en dan is het nog maar de vraag of het onderstel al die jaren vlekkeloos heeft doorstaan.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:10

Ik was inclusief een beurt, wat kleine dingetjes, nieuwe banden en vloer ruim 1500 euro kwijt
Vloer stond er apart op en alleen de materiaal kosten waren al 600 euro. Dan zit er nog geen uur loon bij.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:13

Ik was vorige maand €650 kwijt incl rubber mat van 3cm dik. Trailer was 1.45 breed. Houten plaat was betonplex geloof ik en ook dikker dan standaard. Alles is weer netjes afgekit. Daarnaast nig 2 jaar garantie op rot.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 16:50

Nogmaals super bedankt!

Het probleem is dat de kap zeg maar vast zit aan de bodem, dus die moet er helemaal af. Dat zorgt natuurlijk voor extra werk en kosten. De bodem had nooit zo snel slecht mogen worden.. De trailer is van 2004. Ik heb begrepen dat er een andere bodem bovenop een andere bodem is gelegd, dus hij is nooit vernieuwd. Vandaar dat het snel is gegaan.

Ik woon in het zuiden van Zeeland, dus misschien is ergens in Belgie ook een oplossing.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:57

1 3/4 trailer
Ik was 1000€ kwijt, houten vloer met rubber verlijmd zonder rubber was 750€ geloof ik

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:22

Rotte bodem hebben en daar een plaat overheen leggen is vragen om problemen, de nieuwe plaat rot dan vanzelf ook weg.
Als ik jou was zou ik gewoon naar een andere trailer gaan uitkijken ipv kosten te gaan maken, grote kans dat er meer ad hand is dan je nu kunt zien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:46

xMercury schreef:
Nogmaals super bedankt!

Het probleem is dat de kap zeg maar vast zit aan de bodem, dus die moet er helemaal af. Dat zorgt natuurlijk voor extra werk en kosten. De bodem had nooit zo snel slecht mogen worden.. De trailer is van 2004. Ik heb begrepen dat er een andere bodem bovenop een andere bodem is gelegd, dus hij is nooit vernieuwd. Vandaar dat het snel is gegaan.

Ik woon in het zuiden van Zeeland, dus misschien is ergens in Belgie ook een oplossing.

Onzin; een trailer is in elkaar gezet en kan dus ook uit elkaar. Hout kan namelijk niet in het zinkbad dus de staalconstructie is echt zodanig gebouwd dat de houten wanden eruit kunnen.
In 2004 werden geen vaste kappen meer gebruikt; dat is constructief namelijk niet handig en daarmee kostbaar.
Welk merk is de trailer? Linkje?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 11:48

Wederom bedankt voor het meedenken!

De trailer is van hele goede vrienden van ons. Hebben de trailer al vaker mogen gebruiken en ik weet dat er goed op wordt gepast. Ik vind het van de dealer zelf niet netjes dat de bodem nu al weer vervangen moet worden :n

De trailer is een Henra! Ik heb helaas geen linkje van de trailer, omdat hij niet online staat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:52

xMercury schreef:
Wederom bedankt voor het meedenken!

De trailer is van hele goede vrienden van ons. Hebben de trailer al vaker mogen gebruiken en ik weet dat er goed op wordt gepast. Ik vind het van de dealer zelf niet netjes dat de bodem nu al weer vervangen moet worden :n

De trailer is een Henra! Ik heb helaas geen linkje van de trailer, omdat hij niet online staat.

Een Henra is als een bouwpakketje; die kun je naar believen helemaal uit elkaar knutselen en weer opbouwen. Het schijnt dat Henra niet zo'n beste service geeft, als ik reacties o.a. op Bokt moet geloven, maar constructief is er niks mis met een Henra trailer. Bodem is ook simpel te vervangen; hoef je niet al te ingewikkeld over te doen.

Laten doen kost knaken omdat er nogal wat uren in gaan zitten, niet omdat het zo lastig is.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:34

Hoi,

Wij vervangen ook regelmatig vloeren, onderstaand een indicatie van de kosten:

Nieuwe vloerplaat van Okoume watervast multiplex 25mm inclusief op maat zagen en hierna volledig afwerken met Tenco houtcoat.
Prijs ca. € 300,-

Bovenzijde vloerplaat afwerken met rubber mat (verlijmd) of rubber gietvloer.
Prijs ca. € 250,-

Randen binnen- en buitenzijde afkitten met hoogwaardige kit.
Prijs ca. 75,-

8 x uur demontage bestaande vloerplaat + montage nieuwe plaat + afkitten + klein materiaal (schroeven etc.)
Prijs € 400,-

Totaalprijs € 1025,- excl. BTW (1,5 paards trailer)

Dit alles met BOVAG garantie van 1 jaar.

Bij een 2 paards trailer liggen de prijzen wat hoger vanwege het gebruik van meer materiaal.

Zoals vermeld lopen de prijzen aardig uiteen, wij gebruiken alleen topkwaliteit materialen en nemen er gewoon de tijd voor dus geen haastwerk. Als dat betekent dat we er een uurtje langer mee bezig zijn dan nemen we dat gewoon voor onze eigen rekening. Wij werken altijd met een prijsopgave vooraf zodat je weet waar je aan toe bent.

Op mijn site staat nog wat meer informatie en een aantal foto verslagen zodat je kan zien hoe we werken.

http://steur-aanhangwagens.nl/vloer-paa ... reparatie/

Veel succes met je aankoop!