Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:46

Percy: helder, en in de basis mee eens.
In principe moet je paard gewoon naar je luisteren, daar moet je geen voerbeloning voor nodig hebben.

Maar in de aanleer fase van gedrag vind ik een voerbeloning niet verkeerd. Maar als ik jouw post zo lees denk ik dat we het eigenlijk wel eens zijn :)

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:50

Punz schreef:
Percy: helder, en in de basis mee eens.
In principe moet je paard gewoon naar je luisteren, daar moet je geen voerbeloning voor nodig hebben.

Maar in de aanleer fase van gedrag vind ik een voerbeloning niet verkeerd. Maar als ik jouw post zo lees denk ik dat we het eigenlijk wel eens zijn :)


Dat denk ik eigenlijk ook wel :) Niets is zwart/wit toch?

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:53

Oh..
Helemaal mee eens! En vooral ook: weg met de dogma's!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:03

Ik ben het ook met je eens hoor :j
In de aanloopfase heb ik vooral gefocussed op zelfstandig en vertrouwen in de trailer. Eerst een voet op de trailer, laten schrapen, ruiken, er weer af en weer op er dwars overheen. Maar om duidelijk te maken dat ze het goed deed gaf ik iedere keer als ze een stapje verder kwam een beloning in de vorm van een aai een stukje appel oid.
Dat is iets anders dan de trailer oplokken met een emmertje voer wat je ook wel vaak ziet.

Ze mocht net zo vaak er weer af als dat ze erin liep, ik vond het belangrijk dat ze er zelf vrijwillig in bleef staan.
Dat blijven staan was het lastigste punt daarom heb ik dat opgelost door het voeren in de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:35

Belonen met voer is prima. Maar lokken met voer vindt ik ook niks. Bij mij geld eerst de trailer op + achter stang en dan pas was lekkers. (krijgen ze immers op stal ook)
Ook ik heb de trailer een maand lang gebruikt als poets plaats. 4 keer per week de trailer in en dan daar paard poetsen en voeren, enz. Daar worden ze heel makkelijk van.

Hier filmpje van hoeven uitkrabben op de trailer.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:14

je filmpje staat nog op privé :)

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:22

En dan zit alles onder de chocomel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:02

Heb hem nu op openbaar gezet ;)

Mijn ervaring is dat ze doorgaans te hard over klinkerweg veel vervelende vinden dan is keer te hard remmen of te hard door de bocht. En merk ook dat door de tijd gelukkig mijn haflinger een steeds betere balans begint te krijgen.
Enige wat wel heel vervelend is, is dat je bij sommige 50km/h wegen hier van die S hebben in plaats van drempels. Met auto kan je er met gemak met 70km/h door heen terwijl ik met trailer helemaal af moet remmen naar 20km/h doordat anders het paard geheel uit balans raakt.

Als we nou zouden afspreken dat niemand meer te hard rijdt dan zouden ze al van dat soort flauwekul kunnen afschaffen. Is hier echt idioot met hoeveelheid drempels op sommige stukken.

ikke

Berichten: 37608
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:34

Tobbes schreef:
Heb hem nu op openbaar gezet ;)

Mijn ervaring is dat ze doorgaans te hard over klinkerweg veel vervelende vinden dan is keer te hard remmen of te hard door de bocht. En merk ook dat door de tijd gelukkig mijn haflinger een steeds betere balans begint te krijgen.
Enige wat wel heel vervelend is, is dat je bij sommige 50km/h wegen hier van die S hebben in plaats van drempels. Met auto kan je er met gemak met 70km/h door heen terwijl ik met trailer helemaal af moet remmen naar 20km/h doordat anders het paard geheel uit balans raakt.

Als we nou zouden afspreken dat niemand meer te hard rijdt dan zouden ze al van dat soort flauwekul kunnen afschaffen. Is hier echt idioot met hoeveelheid drempels op sommige stukken.

Elk jaar je schokdempers vervangen en de rekening bij de gemeente indienen.....
ZIJ zullen moeten bewijzen dat dat niet komt door die drempels....

Anoniem

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:37

Is dat echt mogelijk en hoe doe je dat?
Ik heb idd wel wat reparaties gehad aan de wielophanging van mijn auto.

ikke

Berichten: 37608
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:41

Tobbes schreef:
Is dat echt mogelijk en hoe doe je dat?
Ik heb idd wel wat reparaties gehad aan de wielophanging van mijn auto.

Je kunt een claim bij de gemeente indienen dat je extra reparaties aan je auto hebt omdat zij zulke achterlijke oplossingen verzinnen. Ga maar eens praten met een jurist.

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:22

Ik heb 2 weken geleden nog een klacht bij de Aldi ingediend.

Ik had mijn trailer gehaald na een beurt en reed van knooppunt Groningen richting drachten.

Zit er een aldi truck op mijn kont te duwen ik werd er gek van.
Waar ik 70 mocht ging ik al 80
En er bleef maar 2 a 3 meter tussen zitten.
Heb op een gegeven moment een foto gemaakt van mijn buitenspiegel
Ik trok hem door naar 90 en hij bleef duwen
Ik weer terug naar 80 met het idee dan gaat ie er maar langs
Dat gebeurde ook niet
Heb een afslag eerder gepakt om er vanaf te zijn en een foto van de truck gemaakt

Ik was zo pissed dat ik een klacht ingediend heb met het idee om de chauffeur te laten inzien Hoe of wat zoiets overkomt

Werd ik gebeld door de manager die vroeg wanneer dat was.
Ik verteld en even nog gesproken met hem dat ik het niet boos bedoel maar er niet blij mee was.
Hij zei ook. Je mail is niet boos maar duidelijk en we gaan er iets mee doen

2 dagen later. .. de chauffeur aan de telefoon
Daar een erg goed gesprek mee gehad en hij was ook helemaal ontdaan
1000x excuus

Ook dat hij er niet omheen kon omdat er en inhaal verbod is op dat stuk
Dus ik zei. . Dan is dat mijn fout geweest want ik heb dat niet gezien ik was zo bezig met jou van mijn kont af te krijgen.

Ik zei. . Ik wil hier alleen mee bereiken dat jullie gaan nadenken wat er gebeurt met iemand met een trailer en hoe dat voelt

Hij wist dat niet en hij was er echt van geschrokken

Manager belde later nog of het goed was opgelost.
Ik zei ja op deze manier vind ik het goed omdat de chauffeur met de automobilist erover kan praten.

Zo kan het dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:49

Super zeg!

Ik zie het vaak gebeuren dat vrachtwagens 80km/h rijden op de 60km/h wegen. Het probleem is dat vracht vervoer zo goedkoop en snel mogelijk moet. Dat is ook hele reden waarom zoveel vrachtwagens tegen begrenzer aan rijden, elkaar inhalen op de snel om ene 2km/h, enz.

Zelf heb ik een keer in de berm moeten duiken met een noodstop doordat er een vrachtwagen met 80km/h uit on onoverzichtelijk bocht kwam die op midden van de weg ree. Terwijl je daar maar maximale 60km/h mag (al is 50km/h gezien je tegenliggers niet aan kunt zien komen en het een vrij smalle bocht is. Je zou maar een voetganger in die bocht tegen komen.
Vaak zijn die 60km/h wegen gevaarlijker doordat langzamer verkeer ook over die wegen moet terwijl men net zo hard als een 80km/h weg.
(Vandaar weer die vele rot drempels :p )

Super dat je gemeld hebt en tof dat die vrachtwagen chauffeur zo reageerde. Maar moet zeggen dat ik hier ook heb wanneer ik 70km/h rij op de teller op een 60km/h weg dan moet half Nederland mij altij inhalen. En dan denk ik bij mij zelf is dat echt nodig dat te hard rijden?

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:01

Ja dat gebeurt helaas wel

Ik probeer dat altijd zo goed mogelijk op te anticiperen en denk met de trailer erg ver vooruit
Dood vermoeiend maar je kan vaak niet anders

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 19:40

Ik heb steeds meer spanning, ik weet niet waarom :)
Ik ga nu twijfelen over afmetingen van trailers. Ik huur altijd een standaard 225hoogte. Nu ga ik met mijn 1,74 paard twijfelen.... haha toch maar een trailer voor zaterdag huren en gaan oefenen met laden en lossen :) ....

En ienie minie stukje rijden!!!!

Spannnend! Ben wel blij dat het gevoel van spanning gedeeld wordt. Maar dat is vaak met alles, begint bij oefenen en doen.

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 20:00

Ik ben ook een enorme muts: ik ga zoeken op trailer gedoe (ongelukken, paarden die losschieten in de trailer, paarden die proberen via de klep eruit te gaan)??! Waarom doe ik mijzelf dit aan :( |o |o |o 8)7 8)7 8)7 8)7

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:44

Niet googelen! Dan ga je helemaal zot worden van de stress!

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 21:03

zelfkastijding :? :D

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:33

Ik kan het me helemaal voorstellen := maar ik vind het zo goed dat je gaat oefenen +:)+

BjornB
Berichten: 30
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Someren-Eind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:55

heel slim om te gaan oefenen. Probeer te rijden zoals je zelf prettig vindt. en vooral probeer om vloeiend te blijven rijden. Uit stilstand wegrijden en remmen heeft het paard het meeste last van.

vooral lekker veel oefenen met achteruit rijden, bochtjes en alles op een parkeerterrein. Als dat lekker loopt hoef je je daar tijdens het rijden met het paard erin niet meer druk om te maken.

bekertje water wil nog wel eens helpen om te laten zien welke kant de krachten op werken en hoe veel kracht er vrij komt.

succes.

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:37

Jezelf niet gek maken
Gewoon je hoofd erbij houden meer is het niet

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 14:54

Ga komende 25 juli alvast klein stukje met mijn paard rrijden. Eerste keer.

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 14:35

Update *\o/*

vandaag heb ik met mijn merrie gereden.
ik voelde haar gewicht eigenlijk niet. Af en toe hoorde ik haar hinniken of stampen.

Na 20-30 min te hebben gereden netjes uitgeladen op eigen erf.

Ze wat wel erg bezweet vond ik. Maar warme dag icm stress.

ik zie niet zozeer op tegen het rijden.
eerder laden en het op de trailer zelf staan.

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 14:37

Wel veel boze blikken gehad. En ik werd uitgescholden voor ..#&#($((#& omdat ik niet Door de berm wilde.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:16

Reed je misschien te langzaam? Dat kan ook nog natuurlijk. Bochten neem ik met een slakkengangetje maar op rechte stukken kan je goed het overige verkeer volgen.