Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Wat ik heb gedaan is inderdaad beginnen met het rijden met een lege trailer, en dan met een van mijn ouders naast mij om tips te geven over bijvoorbeeld de bochten, remmen, optrekken etc. Wat ik je mee wil geven, rijd gewoon heel erg rustig, dus heel vroeg remmen, langzaam optrekken, gewoon langzaam door de bochten, dan komt het helemaal goed! En laat je niet opjutten door opgefokte medeweggebruikers, denk aan je paard en houd de rust erin. Ik rijd nu al een paar jaar zelf met trailer, en ik vind het heerlijk! Zo lekker zelfstandig en makkelijk..
In 2008 mn E gehaald door omstandigheden nooit echt kunnen rijden. 1x met lege trailer en 1x heel kort stukje met paard. Nu moét ik er toch een keer aan geloven want ik wil het wel graag. Volgende week ga ik dus ook met een lege trailer oefenen, en dan snel daarna met pony.
Eerst de eerste keren dat we uberhaubt met paard op pad gingen zelfs nog de dag ervoor erheen gereden met de auto zodat we de route al wisten en niet zouden verdwalen met trailer en paard.
. Kijk of je zo kunt parkeren dat je altijd weer weg kunt (en anders is er vast wel iemand die even in je spiegels wil gaan staan om je er weer uit te halen).

.
Tobbes schreef:Ik moet zeggen dat ik nooit last hebt van idioten op weg. Ik rij vrij defensief en zo sociaal mogelijk en merkt dat ik op die manier alleen maat fijne mensen tegen kom die ook weer prima rekening met mij houden.
Komt vast goed! Zeker als je nu al geoefend hebt