ervaring gezondheidsverklaring vanaf 2015?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

ervaring gezondheidsverklaring vanaf 2015?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:15

hallo,

heeft iemand hier ervaring met paard naar buitenland vervoeren (voor wedstrijd) vanaf 2015?
eind vorig jaar is er een nieuw systeem voor gekomen en we snappen er de ballen van :-)

voorheen was het allemaal vrij simpel, maar nu moet je vooraf inloggen in Traces en allerlei gedoe.
we gaan naar Frankrijk.

heeft iemand hier zelf ervaring mee en dit zelf moeten regelen en tips voor me?
ik heb al een klantnnummer en inlog voor die traces pagina maar het lijkt allemaal meer gericht op bedrijven ipv particulier.

Gilbey

Re: ervaring gezondheidsverklaring vanaf 2015?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:39

Ik zat ook al te zoeken hoe het nu dan weer zat (waarschijnlijk allebei door het zelfde topic op deze vraag gekomen)
Het veranderd zo regelmatig dat ik elke keer weer uren aan het checken ben of ik het wel goed doe.
Krijg je nu iets dat aantoonbaar is voor een controlerende partij of moet die altijd in een computer systeem inloggen als je op transport bent.

Ben benieuwd of iemand daar antwoorden op kan geven.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 11:44

het is intussen gelukt. wat een gedoe zeg! je kunt als particulier met 1 paard er beter voor kiezen de extra kosten te betalen zodat ze het ter plekke doen...

even kort wat je allemaal moet doen:
1. klantnummer aanvragen bij de VWA (heb je je bsn voor nodig)
2. via email een account aanvragen voor Traces
3. Traces invullen (wat een lastig onbegrijpbaar systeem is dat als je het nog nooit hebt gedaan! werkt niet handig allemaal! ben er zeker een uur mee bezig geweest en 2 keer helpdesk moeten bellen, je moet hier oa vertreklocatie, bestemming, paspoortnummer van paard, vervoerder en kenteken auto/vrachtwagen invullen)
4. inlog aanmaken om de keuring aan te vragen
5. keuring aanvragen online waar je weer heel veel moet invullen.....

en nu hopen dat het allemaal goed gegaan is haha!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:55

hmmm makkelijker kunnen ze het niet maken zeker????
Elke keer vind ik het weer een kruis om alles te regelen en elke keer vragen ze weer nieuwe dingen.
Maar als particulier kan het dus nog wel gelukkig.

Maar hoe werkt die trace dan verder, dat is in een computer dus elke controlerende instantie onderweg moet eerst inloggen?

vorig jaar in Italie werd de keuring niet eens op een nieuw formulier gezet maar op de Nederlandse formulieren die we voor de heenreis hadden.
Nu heb je dan dus niets meer om aan te tonen lijkt mij
Of heb ik het mis?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 12:24

geen idee, denk wel dat je nog iets van formulier mee krijgt lijkt me... maar dat zie ik volgende week vrijdag als de keuring is.

controleren ze het bij jullie ook daadwerkelijk?

ben 2 keer eerder voor een grote wedstrijd in Frankrijk geweest (oa EK) en beide keren hebben we netjes een gezondheidsverklaring geregeld en meegenomen en beide keren heeft er niks of niemand naar gevraagd om naar om gekeken....
doen ze dat bij jullie wel?

als ze er nu weer niks mee doen, ga ik het de volgende keer dus niet meer regelen allemaal voor Frankrijk. In Duitsland controleren ze dat bij ons wel altijd.

vind die hele gezondheidsverklaring trouwens de grootste onzin! vorige keren keken ze echt letterlijk alleen maar naar het paard, controleren chipnummer, vragen 'heeft hij niks?' en dat was het....
geen onderzoek of niks gedaan!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:54

heb diverse malen al laten keuren dan ze nog minder dan dat deden.
Voor mijn gevoel is het echt een potje gedklopperij, wat trouwens in NL wel het duurste is.
Vrienden van mij uit Duitsland betalen €26 voor de keuring.

Nee ik ben er nog nooit op gecontroleerd.
Zelfs niet toen we naar Portugal gereden zijn.
dan ben je genoeg grenzen over gegaan en bij Portugal stonden ze met een hele club mensen controles uit te voeren en wij al juichen dat we dan eindelijk eens een controle konden krijgen maar helaas wij mochten doorrijden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:00

het is echt geldklopperij idd....
duitsland kost 70 euro... mijn paard stond voorheen in Duitsland en toen 2 keer iets van 70 euro betaald... dat wat de keuring waar ik het eerder over had.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:39

Kan per district schelen.
Afgelopen september heeft het een kennis € 26 gekost (Hunsruck, rijn/moesel gebied)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 21:03

wij zaten in NRW, had toevallig de papieren nog in zijn pas zitten, was 70 euro (wel inc reiskosten volgens mij)