Restauratie Poly trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Restauratie Poly trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 21:20

Hey,

ik kan veel verhalen vinden over restauratie van een houten trailer, helaas niks over een poly trailer.
De bodem is al vijf jaar geleden vervangen en zal nu gecontroleerd worden maar ik verwacht niet dat ie al aan vervanging toe is. De klap zou ik nu graag vervangen en ik zie dat aan de onderkant van de zijkanten vocht binnen is gedrongen. Verder zit er een kleine scheur voor in het dak, wat al een keer door een professioneel bedrijf geplakt is maar dat moet nu herhaalt worden.
De remmen en verlichting zijn al gecontroleerd en nog in orde.

Het gaat om een boekmann trailer voor 2 paarden uit 1990.

Wat zeggen jullie, is dit toedoen? Ik heb wel handige vrienden maar niemand met specifieke kennis over trailers.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:37

Polyester is ook niet simpel. Het gaat wel, maar het vergt enige kennis van zaken, lef en een goede plek (binnen!) om het goed te doen.

Ga eens kijken in de botenwereld en misschien kun je ook wel wat te weten komen als je zoekt op "Lotus Elan" Deze auto is namelijk van polyester :D

Ga in ieder geval niet naar dat "professionele" bedrijf. Een goed gerepareerde scheur komt niet binnen enkele jaren terug! Die hebben dus gewoon prutswerk geleverd.
Bedenk wel dat wanneer je die scheur echt goed repareert, de trailer, deels, opnieuw gespoten moet worden!