Naam paard veranderen paspoort

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Naam paard veranderen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 15:59

Hoi,

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om een paard zonder stamboom maar wel paspoort z'n naam te laten veranderen, of wie heeft dit laten doen?
Weet ook iemand de kosten er van?

Bedankt.

Graag alleen antwoord en niet waarom of hoe heet hij dan of wat dan ook _/-\o_

Albert

Re: Naam paard veranderen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:10

Kosten liggen aan de uitgevende instantie.
Dus even kijken wie het paspoort heeft uitgegeven en daar contact mee op nemen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 16:22

Ga ik zeker doen thnx, het paspoort is door de khns zelf uitgegeven

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:54

Waarom zou je de naam in paspoort willen veranderen? Hoe vaak gebruik je dat paspoort? Er zijn heel veel paarden met een andere naam dan in paspoort of zelfs op stamboom. Paarden hebben vaak een sportnaam en/of een stalnaam. Mensen vinden soms ook de originele naam niet mooi en veranderen dat dan. Maar meestal blijft naam in paspoort dan wel origineel. Kost toch weer geld en juiste naam in paspoort is niet persé verplicht.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:45

Bij de KNHS kan dat dus wel, ik dacht dat het niet zou kunnen. Hier heb je de tarievenlijst van de KNHS, een stuk naar beneden staan tarieven van Identificatie en Registratie. Daarbij staat ook naamswijziging. https://www.knhs.nl/media/1830/tarieven ... -02-02.pdf . De kosten vallen me ook nog eens enorm mee!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:56

Maar dat gaat alleen over de sportnaam (van een bestaande combinatie) die geregistreerd is bij de KNHS. De naam in het paspoort wordt dan niet mee veranderd :n

Ik zou gewoon het paard de naam geven die je graag wilt en het paspoort zo laten. Als je een startpas aanvraagt kun je een sportnaam opgeven, die hoeft niet gelijk te zijn aan de stamboeknaam.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:22

Citaat:
Identificatie & Registratie regeling (vooraf te voldoen):
Via dierenarts (excl. transponder):
Paspoort (prijs onder voorbehoud)(De kosten van de transponder en het inbrengen daarvan dient u rechtstreeks aan de dierenarts te voldoen.) 31,50
Vervangend paspoort (vanwege I&R regelwetgeving miv 1/7/2009) 20,00
Vervangen NHS paspoort 20,00
Verwerken transpondergegevens indien het paard al in het bezit is van een paardenpaspoort (Prijs onder voorbehoud) 22,50
Duplicaat KNHS paardenpaspoort paard/pony 175,00
Annuleringskosten duplicaat I&R paspoort na afgifte duplicaat 31,50
Wijzigingskosten in bestaand I&R paspoort:
Sportnaam en/of kleur en/of geslacht en/of aftekeningen paard/pony.(Indien de wijzigingen ineens worden doorgegeven, wordt slechts éénmaal het tarief in rekening gebracht.) 17,25

Persoonsnaam en/of adres en woonplaats.(Indien de wijzigingen ineens worden doorgegeven, wordt slechts éénmaal het tarief in rekening gebracht.) 15,75
Spoedtarief behandeling paardenpaspoort 64,50
BTW-plicht voor niet leden conform regeling

Gomir, hier staat toch echt wijzigingskosten in het paspoort. Oké, er staat sportnaam, maar er staat niet bij dat je dan een startpas moet hebben. Maar ook ik zou het paspoort gewoon zo laten en het paard gewoon zo noemen als je zelf wil. Als je wil starten, kan je die naam ook gebruiken als sportnaam.