Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
_suus19_ schreef:Nou, ik wil ook niet rottig doen, maar misschien kan ik geen 140€ per maand missen + alle extra brandstofkosten die zo'n auto ook nog met zich meebrengt. Zoals ik al zei; als het niet mogelijk is, dan houdt het op en trek ik geen trailer. Als het wel mogelijk is, dan is het fijn om te weten.
Duitsland is kwa wegenbelasting minstens 60-70% goedkoper. Het hangt een beetje af van de auto die je hebt. Mijn schoonouders wonen net over de grens, die hebben zo'n mercedes boodschappenautootje en betalen onder de 100€ per jaar.
_suus19_ schreef:Ja dat zal wel, maar ik ben dan ook niet opzoek naar een auto die 3500 kg kan trekken.
Ik maakte de vergelijking met DL alleen omdat gezegd werd dat Nederland geen duur land is kwa wegenbelasting, en dat dat gewoon niet waar is.
Toydoll schreef:_suus19_ schreef:Ja dat zal wel, maar ik ben dan ook niet opzoek naar een auto die 3500 kg kan trekken.
Ik maakte de vergelijking met DL alleen omdat gezegd werd dat Nederland geen duur land is kwa wegenbelasting, en dat dat gewoon niet waar is.
Ik zei niet dat NL niet duur was, ik zei dat NL nou ook weer niet ZO duur is dat je een enorm brandstofverbruik goedkoper is dan wegenbelasting
En duur is ook relatief, dat is makkelijk gezegt, maar wij nederlanders mogen in onze handjes knijpen met die goede wegen. en tja, dat moet ergens van betaald worden.....
Rossfechten schreef:Oldtimer blijft interessant als je weinig km maakt en leuk vind om te sleutelen.
O en vrachtwagens hebben weer minder belasting, en gebruikt in mijn geval minder dan de oldtimer.
Dus hier staat een oldtimer amerikaan op benzine 1:4, en een kleine diesel vrachtwagen ook een oud beestje1;6 a7, beiden simpel te onderhouden. en starten en rijden tot nog toe zonder grote problemen/ of die zijn ondertussen al weer opgelost.
Maar de vrachtwagen is in brandstof maar de helft per km, maar goed voordat je bij de 90 km/h bent ben je ook iets langer bezig dan met de amerikaan.
mvdende schreef:even heel hard en waarschijnlijk niet wat je wil. maar VERGEET HET MAAR!!! Bedankt Rutte! Wij hebben 2 super "trekpaarden" in de garage staan. Mercedes G klasse, een "korte" en een "lange" De lange G loopt op diesel en kost je 2500 euro per jaar aan wegenbelasting nu de oldtimers niet meer wegenbelasting vrij zijn. Kopen? mag vanaf dinsdag weg....... De korte houden we, maar voor niet meer dan af en toe een plezier ritje. Het is een LPG/ benzine, moet dus weer terug op benzine om op kwarttarief te mogen rijden. Het probleem is alleen dat de auto niet zuiniger loopt dan 1:2, 1:3 maximaal. Hij zuipt dus verschrikkelijk. De auto is dan misschien goedkoper in de wegenbelasting, maar aan benzine ben je minstens zoveel kwijt, zeker met paard erachter. Wij zijn overgeschakeld op een Peugeot Partner recht uit de fabriek, loopt zelfs met paard erachter nog minimaal 1:15!
over de landrovers/ rangerovers heeft mijn vader een slechte pet op. altijd stuk.