Hoe ziet een goede advertentie er uit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hoe ziet een goede advertentie er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:33

Wat zijn nu dé do's en don'ts van een goede advertentie? Ik blijf maar puzzelen...
Foto's worden geregeld, gaat om een E pony, geen prototype sportpony, maar basissport zou ze prima kunnen.
Hoe laat je je advertentie eruit springen tussen al die andere advertenties?

Vjestagirl

Re: Hoe ziet een goede advertentie er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:36

Een goede advertentie heeft alle basis informatie (leeftijd, ouders, grootte etc.), overzichtelijk in een lijstje onder elkaar.
Daaronder kun je een stukje hebben staan over karakter, over wat het dier wel en niet kan.
En daaronder de contactinformatie.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:44

Zo uitgebreid mogelijk puntsgewijs je paard beschrijven ik moet eigenlijk niet meer de neiging hebben om nog wat te vragen. Stalgebreken gekeurd bemerkingen uitgebreide karakter omschrijving hoe is hij/zij met andrre paarden. En een filmpje met stap draf galop aan beide zijden. Met die informatie weet ik al bijna vooraf of het wat gaat worden. Ow en zet de vraagprijs erbij zo irritant als het er niet bij staat. Dan reageerik al niet meer. Het is toch ook geen staatsgeheim.

En duidelijke foto's niet van die whats app knipsels. Rug benen en gangen duidelijk op de foto.
Laatst bijgewerkt door Horsy83 op 03-06-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:45

Het GHROKA-lijstje vind ik altijd het belangrijkste.
Daaronder eventuele aanvullende informatie. :j

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:56

Goede foto's vind ik persoonlijk echt een van de belangrijkste dingen. Dat zorgt ervoor dat mensen überhaupt op jouw advertentie klikken. Dan geef je allereerst wat basisinformatie over het paard, en daarna kun je wat vertellen over het karakter en de dingen die een paard kan. Ik wil in een advertentie ook altijd een goede reden zien waarom mensen hun paard weg doen, en als laatste de contactinformatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:04

Ik wil in 1 oogopslag de belangrijkste informatie zien. Dus ras, schofthoogte, geslacht, leeftijd en africhtingsniveau. Ook een vraagprijs. Met opmerkingen als 'prijs NOTK, geen prijsopgave over de mail of telefoon, kom maar kijken' kan (WIL) ik helemaal niets. Opzouten, ik ga toch geen 300 km rijden voor een beest dat ik misschien niet eens kan betalen...

Daarnaast even een omschrijving van karakter, prestaties, evt voorkeuren. Alsjeblieft geen emotie erin. "Met pijn in mijn hart", "na lang wikken en wegen", en de term "een vriend voor het leven" zijn bullsh!t.
En GOEDE foto's. Goede standfoto, en goede rijfoto's van alle gangen. Zonder hulpteugels (!) en met een fatsoenlijke ruiter erop. Wel of geen knotten maakt me niet uit. Filmpje met gangen is een pré.

O en waar ik al helemaal niets van moet hebben is het gewouwel over 'goed tehuis, wordt gecontroleerd', moet 24/7 in de kudde, en 'moet naar iemand die bitloos wil rijden'.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:09

Ik kan het me heel goed vinden met mijn voorgangers.
Kan verder niets meer toevoegen dan Sonja al verteld heeft.

Succes met de verkoop!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:09

KoudbloedKim schreef:
Het GHROKA-lijstje vind ik altijd het belangrijkste.
Daaronder eventuele aanvullende informatie. :j

Het wat voor lijstje :? :')

Het is echt een geweldig leuke pony waar iemand heel erg veel plezier mee kan gaan hebben, maar vind het lastig dat goed te verwoorden.
Mijn shet was in een week weg, zelfde soort opstelling als huidige advertentie, nu is de reactie 0. Ik ben ervan overtuigd dat dat door de advertentie komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:11

Ghroka.
Eén van de eerste dingen die we op school leerden.

- Geslacht
- Hoogte
- Ras
- Ouderdom (leeftijd)
- Kleur
- Aftekeningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:13

Jij wil niet weten hoe oud het paard is, wat het geslacht is, het ras en de hoogte? :))
Kleur en aftekeningen kun je vaak wel zien, maar met speciale kleurtjes kan dit zeker wel nuttig zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:14

KoudbloedKim schreef:
Ghroka.
Eén van de eerste dingen die we op school leerden.

- Geslacht
- Hoogte
- Ras
- Ouderdom (leeftijd)
- Kleur
- Aftekeningen

oooops dan ben ik al heel lang van school af want ik kende hem ook niet :+

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:15

Vertel ook wat jouw pony kan of leuk vindt. Het is geen sportpony maar kan hij bijvoorbeeld goed buitenrijden? Is hij verkeersmak? Kan hij ook alleen naar buiten?

Dat is waar ik een advertentie op scan. Als er staat: dressuurpony. Dan klik ik niet eens op de advertentie want dat is niet wat ik zoek en je moet een pakkende titel hebben die jouw doelgroep aanspreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:20

KoudbloedKim schreef:
Jij wil niet weten hoe oud het paard is, wat het geslacht is, het ras en de hoogte? :))
Kleur en aftekeningen kun je vaak wel zien, maar met speciale kleurtjes kan dit zeker wel nuttig zijn.

Ik zeg 'niet alles' en geef de toelichting dat ik aftekeningen ed zelf wel zie.
In mijn post kun je lezen dat de RELEVANTE informatie natuurlijk de 'opening' van een advertentie is.

Maar het hele gedoe met eigenlijk 'om het paard heen' beschrijven heeft wat mij betreft 0,0 toegevoegde waarde.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:21

Ik ben ook niet zo van de hele emotionele verhalen zoals Sonja omschrijft. Geen verslagen van jullie laatste rit of dat hij zo lief hinnikt as je met de bixschep aankomt.

Echter, als jij m graag wil verkopen aan iemand die bitloos gaat rijden, op een plek neer wil zetten waar hij 24/7 buiten komt te staan of wil controleren of hij op een, in jouw ogen, goede plek terecht komt en dat wil controleren, dan is dat jouw goed recht. Ik heb liever dat je dat dan gewoon in de advertentie zet zodat ik het weet voordat ik kom kijken, dan dat ik het pas hoor als ik er al ben.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-06-15 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:21

Het is geen prototype sportpony, dat zegt niet dat ze het niet leuk vind of niet kan. Ze maakt een leuk sprongetje, instructrice is bezig met wijken, pasje schouder voor, pakt ze goed op. Maar het is geen atletische hoogbenige rijpony.
Het is echt een allrounder die eigenlijk alles leuk vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:22

Sonja schreef:
[naam] schreef:

Ik zeg 'niet alles' en geef de toelichting dat ik aftekeningen ed zelf wel zie.
In mijn post kun je lezen dat de RELEVANTE informatie natuurlijk de 'opening' van een advertentie is.

Maar het hele gedoe met eigenlijk 'om het paard heen' beschrijven heeft wat mij betreft 0,0 toegevoegde waarde.
Dat zie je mij inderdaad ook niet noemen. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:28

In jouw advertentie valt me gelijk op dat de stokmaat boven in het lijstje niet klopt met wat in je verhaal staat.

Verder zou ik het meer puntsgewijs doen, vooral bovenaan de advertentie. Het is nu nogal een verhaal waardoor mensen denk ik snel geen zin hebben om het helemaal te lezen. Dit in combinatie met niet echt sprekende foto's (sorry), en het feit dat je zelf te onzeker bent om haar te rijden... (dat zou ik weg laten bijv.)

Laat eens een amateur fotograaf komen die graag een portfolio shoot wil doen bijv. :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:28

Gaat het om de haflo van je huidige advertentie? Die advertentie leest inderdaad als een artikel. Probeer het kort te houden en er geen verhaal van te maken.

Als ik het lees gaat het om: een vijfjarige, zadelmak/ moet nog doorgereden worden, aan de hand mee naar buiten geweest, in het verleden wat mee gesprongen, door leeftijd niet geschikt voor een beginnende ruiter.

Nu heb ik het samengevat en dat is wat je in een advertentie ook moet doen. Je schrijft dat hij leuk is voor de basissport maar een dressuurruiter zal geen haflo kopen, daar ga je geen punten mee rijden want dat is niet wat een jury wil zien. Veel verder dan l2 kom je niet. En dat is echt niet flauw bedoelt want ik heb een fjord x fries ;) en ben echt een koudbloedfan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:32

Foto's klopt hoor thesserd, maar dat komt goed, wordt geregeld. Alleen het weer heeft tegen gezeten. Nu zit ze niet op een schopstoel, dat scheelt. Wilde er toch wat bij hebben staan, dus de beste uitgezocht waarbij ze niet met d'r kop in het gras staat ;)
Stokmaat ben ik kennelijk vergeten aan te passen, dus dat ga ik gelijk ff fixen, tnx ;) (dat krijg je als je steeds aanpassingen maakt)
Voor de foto's gaat mijn instr erop (rijdt haar 2x pw)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 03-06-15 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:33

Ooh, ik zie nu welk paardje het is, was hem een paar dagen terug al tegen gekomen.
Echt een leuk diertje, die is vast snel weg. :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:59

Zet ook korte filmpjes erbij van alle gangen, desnoods los in de bak. Zo gepiept met je mobiel. 30 sec per gang en per kant is al genoeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 10:01

Filmpjes maak ik idd ook als mijn instr erop gaat.
Zie eigenlijk geen meerwaarde om deze pony te knotten of wel? Juist omdat ze licht eczeem heeft kan je met de manen los mooi zien dat het allemaal onder controle is... En wederom: t is geen sportpony

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:07

Door dit topic heb ik ook wat inspiratie opgedaan voor de verkoop van mijn paard. Bedankt TS & mensen die reageerde!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:14

Ik zou niet knotten. Je wil geen fanatieke sportmensen aantrekken :)