Terugreis van de kliniek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emiliee_8

Terugreis van de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:42

Ik ben opzoek naar een aantal meningen, en waar kan ik die dan beter vinden als op bokt?! 8-)

Nu zit ik met het volgende probleem, mijn oudste merrie is voorbije week geopereerd aan haar oog, ze had een tumor op het oog. Deze hebben ze moeten verwijderen en een chemokuur moeten opstarten. De operatie is goed verlopen maar bij het transport naar de kliniek was dit niet het geval.

Het paard heeft tot haar 3 jaar keuringen gelopen en moest elk weekend op de vrachtwagen staan, dit verliep steeds goed, nooit problemen mee gehad. Toen ik haar kocht moest ze dus leren om op de trailer te gaan aangezien ik geen eigen vrachtwagen heb. Ook dit lukte goed, maar wel maar voor een tijdje.Ze wou er niet meer op. Met heel wat oefenen en geduld werd het ons duidelijk dat er iets moest veranderen. Zo werd er een afspraak gemaakt voor een workshop trailerladen. Maar aangezien ze zeer snel geopereerd moest worden is dit niet gelukt voor de operatie. Zo is de DA voor vertrek naar de kliniek komen sederen maar zelfs hiermee heeft het een uur geduurd voor ze er op stond.

Nu mag ze dus weer naar huis komen maar nu zitten we toch wat te twijfelen over het transport. Ofwel kiezen we opnieuw om met de trailer te gaan maar deze keer is sedatie geen mogelijkheid en zal ze er dus zo op moeten, wat dus geen succes op slagen garandeert, ofwel kunnen we een paarden camionette huren en het zo proberen maar ook hier is de vraag of dit gaat lukken.

Wat zouden jullie doen? Waar gaat jullie keuze naar uit?

Ik wil ze liefst met zo weinig mogelijk stress en getrek transporteren aangezien het geen kleine operatie was.

Xjosee

Re: Terugreis van de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:00

ik zou voor nu een vrachtwagen huren en dan daarna rustig met training aan het trailer laden gaan beginnen.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:05

Xjosee schreef:
ik zou voor nu een vrachtwagen huren en dan daarna rustig met training aan het trailer laden gaan beginnen.

Idem, paard heeft al genoeg stress/zware tijd gehad
Laatst bijgewerkt door HighVoltage op 02-06-15 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:06

Wat Xjosee zegt, een vrachtwagen huren of proberen iemand te regelen met een vrachtwagen die wilt rijden. Want het is natuurlijk wel weer een bedrag wat bovenop de kliniekkosten komen om een vrachtwagen te huren. Ze moet nu, als je toch besluit met de trailer haar te gan haen, met maar 1 oog de trailer op en dat is mischien nog enger voor haar dan toen ze nog volledig zicht had? Maar ik zou voor alle zekerheid een vrachtwagen regelen, veel succes!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:07

Ik zou ook voor een vrachtwagentje gaan, misschien kan de kliniek je helpen aan de juiste contacten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:08

Waarom is sedatie nu geen optie? Ze staat nu toch bij een kliniek? Want ook een vrachtwagen geeft lijkt mij geen garanties dat ze er zo oploopt.

Ik zou op de kliniek vragen om assistentie van een dierverzorger en evt toch ook weer sederen.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:42

Jammer genoeg hier in de buurt weinig adressen waar je vrachtwagen of paarden camionette kunt huren, namiddag even bellen of er nog eentje beschikbaar is voor dit weekend aangezien we nog altijd geen exacte ontslag datum hebben.

Haar 2de oog is weer open gemaakt dus ze ziet weer met 2 ogen, dus dat zou niet anders zijn dan wanneer we haar brachten.

De rede waarom sedatie geen mogelijkheid is deze keer, is omdat ze de voorbije dagen heel vaak gesedeerd is en ze dit liefst niet nog eens doen. Ze verliest ook snel haar evenwicht tijdens transport en dit is natuurlijk minder wanneer sedatie wordt gebruikt.

Hulp van een verzorger zal moeilijk gaan aangezien deze niet verzekerd zijn buiten de muren van de kliniek, ze mogen zelfs niet aan de hand stappen op het domein met de paarden dus laat staan helpen bij het laden.