Losbreekreminrichting aanhanger/trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Losbreekreminrichting aanhanger/trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:31

Ik zag het volgende filmpje op facebook voorbij komen, en ik denk dat het voor een heleboel paardeneigenaren wel interessant is om dit eens te bekijken. Vooral het tweede deel van het filmpje, waar de staalkabel van de reminrichting wordt besproken en getest! Met zeer duidelijke resultaten.

EDIT: twijfelde of dit bij links thuis hoorde of hier, toch maar hier gepost. Excuses indien dit fout is.

friesiszwart

Re: Losbreekreminrichting aanhanger/trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:30

interessant.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:37

Ze hadden ook even moeten laten zien wat het goedkope kabeltje deed als het wel gelust was! Ook belangrijk is een goedwerkende handrem en remmmerij, anders word je alsnog ingehaald door je eigen aanhanger als ie losschiet. Zelf ooit eens meegemaakt (lege aanhanger). Vreemde gewaarwording!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:38

Super interessant :j bedankt voor het delen. Alleen beetje apart dat ze praten over fabrikanten die kabels maken en immitatie.......groeit de immitatie aan de bomen dan? Had dus graag wat meer info gehad over hoe je een goede kabel kan herkennen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:52

Heel interessant!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:11

hahah cool

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:53

Gloa schreef:
Super interessant :j bedankt voor het delen. Alleen beetje apart dat ze praten over fabrikanten die kabels maken en immitatie.......groeit de immitatie aan de bomen dan? Had dus graag wat meer info gehad over hoe je een goede kabel kan herkennen.

Originele Alko breekkabels zijn te herkennen aan de letter A op het koperen loodje direct achter de musketonhaak. Ik heb op mijn website ook nog een duidelijk en informatief artikel incl. foto's over dit onderwerp geschreven, zie http://steur-aanhangwagens.nl/breekkabel/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:47

Bedankt voor de extra uitleg :) . Zal nog eens extra kritisch naar mn huidige losbreekkabel kijken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:10

Heel interessant. Dank voor het delen!