wie kent dit trailermerk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

wie kent dit trailermerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 15:54

XXTrail.
Het zegt mij niks, maar heeft iemand er ervaring mee of kan er iets zinnigs over zeggen?

Ben aan het kijken voor een andere trailer en kwam dit merk tegen bij een dealer in de buurt.

Arantes

Re: wie kent dit trailermerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:00

Wij hebben een XXTrail Jade 2-paards trailer, erg fijne lichte trailer. Hij is ruim en licht vanbinnen en ligt heel stabiel op de weg. Wij zijn er erg blij mee!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:27

XX trail van verschillende heb je een XX trail uitvoering.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:30

Ik heb een paar keer een xxtrail meegehad toen ik een trailer huurde. Persoonlijk vond ik het een fijne trailer, vooral qua gebruiksgemak. Ik weet niet meer welk type het was.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:13

Was voorheen Sluis trailers. na enkele faillissementen zijn ze nog een tijdje door saris gebouwd en ze zijn nu weer met XX trail begonnen. Een Nederlandse trailer dus

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:12

Ik heb ook een tweepaards XX-trail, de Jade. Bevalt mij prima, ruim, licht van binnen, rubber oploopmat op de klep, rubber trapbeschermers langs de zijkanten, ligt goed achter de auto. De mijne is nu 6 jaar oud en ik heb er nog weinig tot geen onderhoud aan gehad. Ik heb hem wel ieder jaar Bovag laten nakijken en keuren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:09

Ik was begin dit jaar op zoek naar een aluminium trailer, 2-paards. Uiteindelijk heb ik diverse offertes opgevraagd van XXtrail, Humbaur en Henra. Qua prijs en uiterlijk/opties ontliepen ze elkaar niet heel veel, de verschillen zaten vooral in de afwerking, waarbij ik XXtrail echt de minste vond. Ik heb uiteindelijk voor Humbaur gekozen, die ik nu een maand in mijn bezit heb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:02

Ik heb een xxtrail volledig aluminium trailer in bestelling staan, model Garnet geloof ik (alu bodem en alu opbouw). Mijn hotra heeft wat beginnende rotte plekken in de bodem en ik wilde daar dan een alu bodem in. Een nieuwe alu bodem kost 1250 euro ongeveer. Toen kwam eigenlijk het idee om toch maar in te ruilen op nieuw en volledig alu wegens minder onderhoud en minder kans op rot. Alu is wat duurder, maar schijnt dus ook langer mee te gaan. En mijn trailer staat gewoon altijd buiten. Dat kan ik helaas niet veranderen wegens paard in pension staan. Ik heb de meest eenvoudige versie verder in bestelling, poespas als zadelkamers e.d. hoef ik niet. Verzwaard neuswiel en automatisch rolzeiltje zitten er standaard op, dus wel een mooi complete trailer in de basisuitvoering. Hoe die gaat bevallen moet natuurlijk blijken.
Mijn huidige trailer heeft dus beginnend rot in de bodem, ondanks dat ik altijd elk jaar de kitnaden langsloop, trailer achterover zet, nooit hogedrukspuit erop of erin gehad heb, enz. Ik hoop dus dat de xxtrail langer meegaat, 8 jaar en al een rotte bodem vind ik erg snel, maar het schijnt wel vaker voor te komen. Verder heeft de hotra geen problemen gehad, vorige jaar voor het eerst nieuwe banden en verder alleen onderhoudsbeurtjes. Verlichting heeft het gelukkig altijd gedaan. Dus nu moet de XXtrail dit ook waar gaan maken, maar dan zonder rot.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 11:50

suffie schreef:
Ik was begin dit jaar op zoek naar een aluminium trailer, 2-paards. Uiteindelijk heb ik diverse offertes opgevraagd van XXtrail, Humbaur en Henra. Qua prijs en uiterlijk/opties ontliepen ze elkaar niet heel veel, de verschillen zaten vooral in de afwerking, waarbij ik XXtrail echt de minste vond. Ik heb uiteindelijk voor Humbaur gekozen, die ik nu een maand in mijn bezit heb.

Interessant. Toevallig vandaag bij Humbaur langs geweest. Ben er alleen nog niet over uit wat het gaat worden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:56

Ik heb een XXtrail, ben er best wel blij mee :j
Alleen van mijn zadelkamer ben ik niet zo tevreden omdat mijn zadels er niet eens inpassen, dus dat ding wordt zelden gebruikt en het neemt wel plaats in.

Maar verder ben ik er erg blij mee. We hebben hem ondertussen al 4 jaar ongeveer en nog niks mis mee :)
Ik hb trouwens ook de Jade!