een trailerstang maken doe je zo..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

een trailerstang maken doe je zo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:32

ik ben bezig mijn trailer op te knappen en dacht wellicht is het handig voor een ander om te zien hoe je een stang kunt maken.
De losse sluitingen voor een trailerstang zijn op veel plekken verkrijgbaar, verder heb je een degelijke stalen buis nodig, leidingisolatie, popnagels, en kunstleer.

Ik ben begonnen met het plaatsen van de ronde haak. Deze heb ik over de buis geschoven en heb vervolgens met een boormachine het gat in de buis geboord.
Afbeelding

De 2 onderdelen zet je aan elkaar dmv een opnagel. de nagel plaats je in het gat en vervolgens kun je deze met een speciale tang aanhalen. soms moet je 2 keer knijpen, maar uiteindelijk breekt de pin af en zit de haak aan deze zijde vast aan de buis.
Vervolgens boor je de andere kant en plaats je de 2e nagel.
Afbeelding

Vervolgens is het belangrijk om de breedte van de stang te bepalen. Je hebt hierbij wat speelruimte omdat de haak ca een cm te verstellen is. Dit is een kwestie van even goed meten en rekenen.
dan kan de haak aan de andere zijde erop. dit gaat hetzelfde als hierboven omschreven. Let even op dat je deze net zo positioneert als die aan de andere zijde.

Vervolgens gaat de leidingsisolatie er omheen en begint het al een stang te lijken.
Afbeelding

Als laatste moet het leer erom. Deze knip ik op maat en naai ik aan elkaar. Die kan er dan gewoon omheen geschoven worden.
Wanneer dit klaar is zal ik hiervan even een foto plaatsen.

Voor de rest van de trailer zie [TAO] trailer opknappen, van begin tot bijna einde incl kosten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: een trailerstang maken doe je zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:21

Ik plaats hier een slotje aangezien het om een dubbel topic gaat.