Trailer: rubber trapbescherming is gescheurd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Trailer: rubber trapbescherming is gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:27

Na vervoer heb ik gemerkt dat mijn paard de rubber trapbescherming van mijn humbaur van 2012 gescheurd heeft, er is een hele flap los gescheurd. Bij betere inspectie zag ik dat hij op nog een plaats opbolt.
Hoe komt dit?
Momenteel hebben we de flap terug geplakt met silicone en alles afgedicht met tridex (epdm bitumen)
Is het nodig dat ik de trapbescherming volledig laat vervangen?
Kan ik beter aluminium trapbescherming (laten) plaatsen? In welke mate kunnen we dit zelf doen?
(Materialen?)

Jelle_Steur

Re: Trailer: rubber trapbescherming is gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:36

Lijkt me dat het rubber er niet goed ingelijmd zit. Sommige fabrikanten gebruiken gewoon lijm en sommige kit, wat meestal beter werkt.

Je kan het gewoon terug lijmen/kitten, je hoeft het niet helemaal te vervangen.

Als je het rubber wilt vervangen is dit nog best een lastige klus aangezien je na het lijmen/kitten het gehele rubber vlak gelijkmatig moet aandrukken voor een x aantal uren. Een gegalvaniseerde plaat is al gemakkelijker omdat deze al "stijf" is. Er zijn tegenwoordig ook kunststof platen versterkt met polyester verkrijgbaar wat ook erg makkelijk werkt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:48

Oke, super! We hebben het nu idd terug dichtgemaakt, ik zie wel hoe lang het houd. Is er een manier om die luctbel aan de voorkant er onderuit te krijgen, of moet ik daarvoor dat deel rubber losmaken en herkitten?

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:46

Ik zou het gewoon even insnijden met een stanleymes zodat de lucht er uit kan, vervolgens kan je het weer terug kitten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 05:45

ok super! dankjewel!