Ik heb een jong paard (3 jaar) die afgelopen vrijdag een ravage heeft aangericht.
Hij ging keurig volgens het boekje de trailer in. Omdat ik wist dat hij vervoerd moest gaan worden heb ik dit in de weken ervoor met hem geoefend. Rustig, geen gesla, geschreeuw etc.. Heb uren op me hurken in de trailer gezeten met brokjes, wortels, aaitjes etc..
Na een aantal keren oefenen liep hij er keurig in 1x in.
Afgelopen vrijdag was het zover, ik zou hem laten keuren bij de da en daarna wegbrengen om hem zadelmak te laten maken.
Hij liep echt keurig de trailer in. Iemand deed rustig de balk er achter en daarna de klep dicht. Zelf stond ik nog voor in de trailer waar ik wat wortels en voer aan hem gaf. Toen de klep dicht zat raakte hij na een minuut volledig in paniek en bedacht dat hij wel voor door het deurtje kon (over de stang heen. Hij brak echt de hele boel af en had daarna bedacht dan wel over de klep heen kon. We hebben de klep open gemaakt omdat we geen keus hadden, toen bleek dat hij met zijn kont klem zat onder de stang. We kregen de stang niet los omdat deze geborgd was en er geen ontgrendeling aan de buitenkant zat. Uiteindelijk is hij onder de stang door uit de trailer gekomen (hij is 1.68 ongeveer) en heeft een groot deel van de rug open gehaald. Er moet een foto gemaakt worden van de rug om te beoordelen of er wat beschadigd is.
Maar nu moet ik met hem verder, hij zal ooit de trailer weer op moeten. Ik weet alleen niet of ik dit zelf nog durf. Ik ben opzoek naar iemand die iets vergelijkbaars gehad heeft en hoe heb je dit opgelost.
buis verbogen echt een driehoek klep snel weer dicht buis moest toch los nou dat ging dan nog En toen maar heel snel de klep open gedaan je moet wat he