prijs voor papierloze fries

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

prijs voor papierloze fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 02:08

Voor mij even en belangrijke vraag op dit moment ivm het overkopen van mijn verzorgpaard.

Wat is een realistische prijs voor een papierloze friese (fok)merrie van 8 jaar oud.
Ze is 1.60 groot en verder correct redelijk barok gebouwd.

Graag zou ik willen weten wat een handelaar hier zo voor zou geven. Zonder verdere informatie over wat ze rijtechnisch verder kan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:13

Van een handelaar hoef je niet meer dan 600/800 euro te verwachten denk ik.

Paard heeft geen waarde als fokmerrie en is niet ingereden ( neem ik aan, aangezien je dat niet noemt).

Voor jou heeft het paard wel emotionele waarde en dat zal de eigenaar ook wel weten. ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:20

een papierloze fries is niets waard ik denk een 1000,00 tot 1500,00 euro

Indien het een gezond en braaf paard is kan de prijs best oplopen. vertrouwde paarden zijn heel gewild.
Heeft zij ook een mooie bouw en veel behang dan zal dit de prijs ook verhogen.

Iris92

Re: prijs voor papierloze fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:23

Wat een gek er voor geeft. Maar idd rond de 1250 euro

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:47

Ik heb 5,5 jaar geleden mijn papierloze hengstveulen gekocht voor 950 euro.
Het is maar net wat je er voor over hebt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:02

Eerlijk? Nog geen 1000 euro.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:04

Een handelaar gaat niet meer dan 1000 euro geven.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:07

Heel makkelijk om te testen:
bel een paar handelaren en zeg dat je een papierloze 8 jarige fokmerrie wil verkopen. Dan noemen ze meestal wel een prijs wat ze in hun hoofd hebben.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:12

Ik hoorde van Linda dat de boerderij idd verkocht is.. Jammer!

Wat betreft wat een handelaar er voor wilt geven.. Tja! Jij wil haar dolgraag overkopen, dus je moet je zelf de vraag stellen wat wil jij er max voor geven? Ik heb banzai toen ook over gekocht van de boer, en die was toen nog papierloos en Een hengst. Hij wilde er 2500 voor.. Heb uit er uit eindelijk iets vanaf gekregen, maar toch nog veel betaald. Je moet maar zo denken, je weet wat je koopt, en zou je het fijn vinden dat ze verkocht word aan iemand anders?
Dus gewoon met de boer in gesprek wat hij er voor wilt hebben! Succes!!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:30

Tja een papierloze 8- jarige Fries die z loopt is iets anders dan een niet zadelmakke papierloze 8 jarige Fries om maar even twee uitersten te noemen. Kortom als je weigert daar info over te geven, krijg je antwoorden die niks zeggen. Ik verwacht itt sommige andere reacties dat het paard wel zadelmak is,maar dankzij jou en dat je er daarom niet voor wil betalen.

Prisca zegt het goed, wat kun je betalen en wat heb je er voor over.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 08:30

De merrie is zadelmak. Ik heb haar zelf ingereden en rij al haar hele leven. Ze is braaf, maar hier heb ik zelf voor gezorgd.

Ze is gevoelig voor mijt en heeft soms last van een slappe knie achter. Maar met goed bekappen en regelmatige beweging is dat goed te doen.

De boer heeft een handelaar laten komen en noemt ons nu een prijs. Ik wil graag weten of die realistisch is of niet. (Hij weet natuurlijk dat ik haar toch wel wil hebben)

Due handelaar kijkt puur naar het paard. Dus die weet natuurlijk niets van gebreken of hoe ze gereden is.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:34

wat een gek er voor geeft.
# 8 jaar
# geen papieren
# zadel mak
# slappe knie.
# fok merrie.
1200 euro is de max.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:15

Wat vraagt de boer, en wat heb jij er voor over? Dat is de vraag. Iedereen kan hier een prijs roepen, maar als je weet in je hart dat dit je droom paardje je maatje is. Kan die bij wijze van een ton vragen, het is wat jij er voor wilt geven.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:16

Ik denk zo'n 600-800 euro. Ik denk dat de handelaar zelf er ook niet veel meer voor gaat krijgen dus denk dat dat echt wel de max. is.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:22

Mijn schoonvader is zo'n handelaar waar dit soort paarden terecht komen. Hij zegt idd 600-800 euro,
Maar een Fries zonder papier wil hij geen fokmerrie noemen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 11:47

Nee ik ook niet. Maar met fokmerrie bedoel ik dat er 3 veulens mee gefokt zijn dus dr model is wel een beetje zo.

Ik had inderdaad ook rond de 800 in mijn hoofd. Maar hij vraagt nu bijna het dubbele en zegt dat ie dat bij de handelaar kan krijgen.

Als hij echt voet bij stuk houdt zal ik dat noeten betalen want hij weet natuurlijk ook dat ik haar niet naar de handel laat gaan.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:50

En als je tegenbod doet van 1000? Kijk ik vind het in principe nog mee vallen, met wat de boer toen bij mijn paard vroeg. En boeren kijken niet met hun hart maar met de euro tekens..
Ik heb toen ook tegen bod gedaan, en uit eindelijk hem voor iets minder kunnen krijgen. Dus gewoon tegen bod doen, nee heb je ja kun je krijgen!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:53

Het is natuurlijk makkelijk gezegd dat een papierloze fries niets waard is, maar laten we wel wezen, men heeft heus wel geld over voor een mooi paard. En de meeste mensen vinden friezen mooie paarden...

Ik heb Jauke indertijd als 2,5 jarige gekocht voor 1700 euro. Dat was 10 jaar geleden, dus toen was de markt nog niet ingestort, maar neemt niet weg dat dat naar mening van sommige wellicht veel geld is voor een papierloos paard. Achteraf had hij er echter zelfs nog meer voor kunnen krijgen, de advertentie die pas geplaatst werd toen de koop met mij al rond was gaf enorm veel reacties.

Ik denk dat een leuke, zadelmakke merrie die braaf en makkelijk te rijden is van 8 jaar oud zomaar rond de 2000 euro op kan leveren. En wie haar dan zadelmak gemaakt heeft, daar kijkt een handelaar natuurlijk niet naar. En tuurlijk, jij hebt haar zadelmak gemaakt, van de andere kant heb je ook al die jaren gratis mogen rijden. Ik zou zelf persoonlijk dus niet heel moeilijk over zo'n 1500 euro.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:02

Ik denk dat als hij tegen jou zegt dat hij 1600 beuren kan voor haar, dat je dan die 1 er voor weg kan laten.
Hoogste bod is dan 600, houd jij nu ook voet bij stuk en wijs hem op de gebreken van het paard en doe een bod van 900,-.

Voor 300,- meer dan de handelaar doet hij haar echt niet aan die handelaar

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:08

je moet bepalen wat het paard VOOR JOU waard is. Tuurlijk zal hij zeggen dat hij er 1600 voor krijgt in de handel, en zal dat niet waar zijn, maar je moet bepalen wat ze voor jou waard is.
Is ze jou die 1600 waard, geen probleem. Is ze jou maar 1200 waard. Dan bied je dat bedrag. Take it of leave it. Als hij hem dan aan de handelaar verkoopt heeft hij waarschijnlijk idd meer geboden dan die 1200.

Als het een fijn dier is waar je echt blij mee bent, fijn mee kunt rijden, goed karakter, dan zou ik het gewoon doen (wellicht idd iets eronder bieden). Anders moet je daarna op zoek naar een ander paard wat wellicht wel voor 1200 gekocht wordt, maar waar je daarna helemaal geen klik blijkt te hebben of die daarna allerlei andere gebreken blijkt te hebben.

Ik heb zelf ook wel eens meer betaald voor een paard dan hij waard was in de handel maar juist omdat de klik geweldig was heb ik de beste jaren met dat paard gehad en is het dat extra geld zeker waard geweest. Je weet nu wat je koopt, dat is bij een onbekend paard altijd maar afwachten

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 12:09

Amable we betalen de laatste jaren alle kosten voor de paarden. Hoefsmid dierenarts, voer tandarts enz. Anders had hij ze al eerder verkocht namelijk.

Ik denk ook dat ik het maar gewoon ga betalen. Ik wil het rusico niet lopen dat hij de kont inde krib gooit en dr alsnog wegdoet.

Ik hou jullie op de hoogte.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:10

Ik geloof niet dat ie van een handelaar 1500 euro zal krijgen, dus volgens mij bluft de boer (maar dat kan jij beter inschatten dan wij natuurlijk). Mss een bod doen van 1000 of 1200 euro (want dit lijkt me een schappelijke prijs voor een braaf gereden relatief jong paard), dit zal nog meer zijn dan de handelsprijs vermoed ik.

Ik vind het niet netjes van hem dat jullie alle kosten en werk gedaan hebben, en hij nu toch het onderste uit de kan wil.

Maar idd, emotionele waarde telt ook: ik heb zelf 5 jaar geleden 2500 euro neergeteld voor papierloze steigerende, bijtende agressieve merrie met rugproblemen, en nu is het mijn beste maatje, dus "teveel betalen" is relatief.
Laatst bijgewerkt door hwn op 11-05-15 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:11

Waarom laat je zelf geen handelaar komen met de boer erbij. Die dan een bod doet waar jullie beiden bij staan en dan bied jij iets meer. Lijkt mij ook een handige of niet dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:11

friesam schreef:
Mijn schoonvader is zo'n handelaar waar dit soort paarden terecht komen. Hij zegt idd 600-800 euro,
Maar een Fries zonder papier wil hij geen fokmerrie noemen.

Dat had ik ook al, die veulens zijn sowieso minder waard omdat mams geen stamboom heeft.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 12:17

Ingeb0rg, ik denk dat dat alleen maar averechts werkt. Ben bang dat hij dan juist op zijn tenen getrapt voelt.