Wat is de waarde van mijn trailer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Wat is de waarde van mijn trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:06

Ivm meerdere wedstrijdpaarden wil ik overstappen van een anderhalf paards trailer naar een tweepaards.

Mijn trailer is een Weijer uit 1997, gekocht in 2006, twee jaar geleden opnieuw opgebouwd bij een aanhangerbedrijf (klep, bodem, wanden rondom). Het is een simpele trailer, alleen voorzien van stootkussens en automatisch opklapbaar neuswiel, verder simpel maar degelijk.

Nu heeft een vriendin ivm stoppen wedstrijdsport van haar dochter een tweepaardstrailer te koop. Voorzien van zadelkamer en trap bescherming, ook al ouder maar in nette staat.
Omdat de dochter eventueel nog wel eens met de trailer weg wil naar bos of strand maar geen zware auto heeft, staat mijn vriendin eventueel open voor inruil met bijbetaling.
Een andere optie zou zijn mijn trailer verkopen en een andere kopen (die van mijn vriendin of een andere).

Nou moet ik natuurlijk wel een beetje een idee hebben van de waarde van mijn eigen trailer om te kunnen handelen of ruilen.
Iemand een idee?

De verkoopprijs van de tweepaards is 3500 Euro. Wat zou redelijk zijn om bij te betalen bij ruil?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:13

Die andere trailer laten taxeren/nakijken zou ik eerst doen. Dan je eigen trailer ook en dan weet je of je eerst je eigen trailer verkoopt of niet.
Ik vind m best prijzig als die 2 paards ook al op leeftijd is.

CM_

Re: Wat is de waarde van mijn trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:26

Ook ik vind het erg veel geld voor een oudere trailer, je hebt al vrij jonge trailers voor rond de 2000,- !
Dus ik zou kijken of je je eigen trailer kan verkopen en ergens anders een nieuwe kan kopen.
Of niet te veel bij betalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:27

Dat is een goed idee :j
Haar trailer is niet zo oud als de mijne hoor, maar het is geen nieuwe meer. De exacte specificaties krijg ik nog door gestuurd.

Ik moet eens kijken waar ik dat eventueel zou kunnen laten doen. En of ze ervoor open staat. Zal vast ook niet gratis gedaan worden :Y)

Heb net gekeken en mijn eigen trailer is iig nog gekeurd tot eind november. De hare weet ik niet.

Ik heb net met iemand gesproken en die dacht aan plm 700 tot max 1000 opleg. Zou dat iets redelijks zijn?
(Die dacht dat de trailer ongeveer 7 jaar oud moest zijn.)

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:30

Vind het ook veel geld voor een wat oudere trailer. Wij hebben laatst een tweepaards met trapbescherming in super nette staat (echt als nieuw) gekocht voor 2600. Trailer uit 2008.

Edit: weliswaar zonder zadel kamer maar goed ik mis die niet.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:34

Ik weet niet wat het bouwjaar is, maar trailer lijkt te duur. Heb net zelf een nette 2 paards Atec van eind 2009 gekocht, rondom gekeurd, en helemaal goed (inclusief de bodem!), voor minder dan 3000 euro..

Kon daarbij mijn oudere 1,5 paards met een op een punt beginnend probleem met de bodem inruilen, kreeg daar ook nog echt een nette prijs voor, dus al met al niet al te veel hoeven bij te betalen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:13

ik zou beide laten taxeren en het verschil bijbetalen. Als je die andere trailer wilt hebben natuurlijk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 06:59

Prijs voor jouw trailer lijkt me max. 2000 euro. Weijer is een betrouwbaar merk en je hebt hem opnieuw op laten bouwen.

Je hebt ook jongere trailers voor die prijs, maar niet opnieuw opgebouwd en wellicht wat minder degelijk chassis. Daar zou ik niet mee vergelijken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 07:04

ik heb begrepen dat jij destijds nieuwe vloer heb gelegd zonder matten, in die korte tijd is jouw vloer wel minder geworden van kwaliteit.

Om toch waarde te schatten zou ik even de mensen contacten die jouw trailer in onderhoud hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 07:35

tita schreef:
ik heb begrepen dat jij destijds nieuwe vloer heb gelegd zonder matten, in die korte tijd is jouw vloer wel minder geworden van kwaliteit.

Om toch waarde te schatten zou ik even de mensen contacten die jouw trailer in onderhoud hebben.

Eerst alleen de vloer gedaan, later is er terug rubber op gegaan. Volgens het bedrijf wat het gedaan heeft kan dat ook gewoon zonder probleem mits je de bodem mooi droog houdt, alles goed afgekit is en je geen domme dingen doet als een paard met schroeven erop.
En dat klopt, er was nog geen krasje te zien op de bodem toen hij de beschermlaag erop kreeg. Dus die is zeker niet minder van kwaliteit geworden :n

Gisteren wat mensen gesproken die de andere trailer kennen en hij is te duur geprijsd dus maar zien of we een match hebben verder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 07:37

friesiszwart schreef:
ik zou beide laten taxeren en het verschil bijbetalen. Als je die andere trailer wilt hebben natuurlijk.

Dat hangt af van de taxatie. Hoe regel je dat dan qua kosten?
Hoeveel zou een taxatie kosten en betaalt ieder zijn eigen deel?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:36

Met vrienden moet je wandelen, niet handelen. Mocht er onverhoopt iets niet in orde zijn, dan krijg je toch scheve gezichten.