[let op, dit gaat over een konijn!] Bloed in hok?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samsom146

[let op, dit gaat over een konijn!] Bloed in hok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 13:51

Hoi,

Ik zag vandaag een bloedplasje in het hok van mijn konijn liggen. Ook zaten overal bloedspetters. Het bloed was helderrood dus het lijkt me duidelijk dat dit geen rode urine is... Voor zover ik kan zien mankeert er niets aan mijn konijntje. Twee maanden geleden was dit ook al, toen was de plas alleen kleiner en kon ik geen bloedspetters opsporen. Ik heb nu niet zo de tijd om snel naar de dierenarts te gaan, dus weten jullie wat er aan de hand is en wat ik moet doen?

Info over mijn konijn: mannetje, 2 jaar oud, leeft alleen (graag geen vervelende reacties over eenzaamheid, ik kan geen ander konijn krijgen en dat maakt me er niet blijer op ;( ), hok is ong. 1 m2 en staat buiten, hij rent elke dag in een rennetje buiten (een kwartiertje ofzo).

Groetjes Sam

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:53

En daarvoor denk je, laat ik mij eens aanmelden op een paardenforum?

Konijn gecontroleerd op wondjes? Ook in de bek? Indien niet aanwezig toch contact met da opnemen

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:55

umh zal het niet weten kijk eens op internet miss kan je daar wat info op vinden .
misschien nog eens goed door de vacht kijken of je nog een wondje kan vinden

hoop dat je snel antwoord krijg

samsom146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 13:56

@ladymadonna: ja dat klopt, het is misschien niet de allerslimste optie maar dit is nou eenmaal een website waar ik snel antwoord krijg :). Ik zag ook al meerdere topics over konijnen staan dus ik dacht misschien kan er nog wel eentje bij. Geen wondjes te vinden. In de bek kan ik niet goed kijken maar hij eet nog goed van alles.

DrawnHorse

Re: [let op, dit gaat over een konijn!] Bloed in hok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:58

Is het misschien niet een nagel die afgebroken is?

Dat hebben mijn konijnen gehad en dat bloed behoorlijk, spetters zitten overal omdat ze met hun poten schudden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:59

Kunnen er muizen in zijn hok?
Misschien heeft hij een muis betrapt en gebeten?
Is het bloed niet van hem, maar van de muis...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:01

Dit topic hoort op beestenboel thuis. Maar omdat TS nog niet genoeg nuttige posts heeft kan ik het niet verplaatsen dus zet ik dit topic op slot.