definitie paardenhouderij

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekek

definitie paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 08:51

Als je je paarden op een eigen stuk weiland wilt houden, als hobbydier, ben je dan of doe je dan aan paardenhouderij?
Ik,wil een stuk land gaan kopen om mn eigen paarden daar te houden en worstel met alle regeltjes, wat mag wel en niet..schuilstal,of niet..de bestemming is agrarisch met waarden. Zoals ze dat noemen...
D ge,eente doet nl erg moeilijk en rekent gelijk leges als je al een plannetje wilt indienen, procedures duren gemiddeld een half jaar voor je weet hoe of wat.
Enhoe zit het met ter plaatsen opslaan van de hooibalen voor de winter bv..lastig uit te zoeken allemaal maar voordat je een mooie schuilstal bouwt die je vervolgens weer af moet breken.....volgens de gemeente hier, maakt het al dan niet verplaatsbaar zijn niets uit..wie weet het? Groetjes, Mieke.

future_vet

Re: definitie paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:53

ligt heel erg aan de gemeente waarin je woont... bij de ene is het hebben van 2 paarden hobby en eigengebruik en bij de andere gemeente is het hebben van 3 paarden al proffesioneel.
vraag het na bij je gemeente :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:19

Inderdaad wat dream_lot zegt. Helaas is dat een grijs gebied. Is geen eenduidig antwoord op te geven.

miekek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 11:49

Ok thanks, zal ik ze nog eens gaan vragen, ik kreeg gister al heel ontwijkende antwoorden over de mogelijkheden van een schuilstal..ben benieuwd wat ze dan hierover zeggen..komt er hier ( gemeente haren gn) op neer dt je eerst geld moet betalen en een plan indienen voor ze er uberhaubt iets over willen zeggen..je hoort dn of het kans van slagen heeft..geld ben je dan zowiezo kwijt en dan heb je nog geen zekerheid of je aanvraag gehonoreerd wordt..en een enorm pakket pdf bestanden over de regelgeving om uit te zoeken..ik noem dat ontmoedigingsbeleid ipv gedoogbeleid zoals de partij van de dieren wil..

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:57

Ja je moet er vaak zelf veel moeite voor doen, hopelijk loont het

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:25

Omdat het hier met name over regelgeving gaat verplaats ik dit topic van MD naar TAO.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:56

als je als particulier iets wilt ook al is dat in het voordeel van je dieren is het vaak onmogelijk.
Informeer goed en als je een toezegging krijg laat het op papier zetten door de betreffende ambtenaar!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:19

Mijn ervaring is om je aan de regels te houden wel, echter indien je eventueel voordeel kan krijgen niet omdat je dan weer particulier bent.