Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:02

Goede morgen allemaal,

Ik heb mijn paard te koop staan, omdat ik dit het meest eerlijke naar haar vind.
Ik heb vorig jaar een val van haar gemaakt waarbij ik mijn rug brak, en sinds dien is er geen vertrouwen meer.
Ik wil dus een goed tehuis voor haar vinden, die geen angsten hebben en wel vertrouwen.
Puur voor mijn kind die ik al 11 jaar heb is dit het beste.
Ook voor mijzelf natuurlijk, maar dat vind ik niet belangrijk.

Nu heb ik haar op meerdere advertentiesites staan.
Ik zie dat zij veel bekeken is, maar echter zijn er maar 2 reacties geweest.

Heeft er iemand tips, waardoor ik haar misschien wel een goed baasje kan geven?

Ik hoor graag!

Groetjes

Barroco

Re: Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:09

Ik heb even je advertentie bekeken, ik vind t best een flink verhaal zo om even te lezen.. Ik denk dat je beter een wat beknoptere advertentie kan doen (wel een eerlijke uiteraard), waarin alle feitjes op een rij staan, en dan later alles uitgebreid bespreken met een eventuele koper. Kan me voorstellen dat het lastig is, maar dit is het geen wat me echt opvalt aan de advertentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:11

Dat wilde ik inderdaad ook net benoemen. :j
En er 'mankeert' toch nog wel wat aan het paard.
"Ze wil nog weleens een sprintje trekken, maar doet dit maar zelden" zoiets zou ik eruit laten als ze dit daadwerkelijk maar zelden doet.

De advertentie leest niet fijn.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:12

Ik heb even naar je advertentie gekeken en vind dat ee veel te veel 'informatie' in staat. Het is te veel vanuit jou en jouw emotie geschreven.
Haal al die overbodige informatie weg (wanneer jij haar gekocht hebt kan ook: ik heb haar al 15 jaar in bezit zijn. Ook: ze mag je of ze mag je niet, daar zal iemand bij de kennismaking wel achter komen toch? Nu maak je mensen waarschijnlijk onnodig bang. )

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:13

Ik heb jouw advertentie voorbij zien komen op facebook zonder dat ik je ken, dus ik denk dat je op zich genoeg mensen bereikt.
Wat echt onwijs scheelt zijn goede foto's.. Je kent Emmie volgens mij, vraag anders aan haar of ze je even wilt helpen met goede standfoto's maken en goede kwalitatieve foto's van zijn hoofd!
Het is een onwijs mooi paard dus dat moet goed komen maar ik vind dat zij op de foto's die nu in je advertentie staan niet voldoende tot zijn recht komt.
Laatst bijgewerkt door Nanno_123 op 02-04-15 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:13

Ook ik heb je advertentie bekeken. Maar zie zo al een aantal dingen staan waardoor ik al niet zou reageren.

Eerst het ellenlange verhaal. En dat je 'eist' dat je haar nog mag opzoeken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:14

Ik snap best dat je eerlijk wilt vertellen over je paard maar je maakt er wel een erg negatief verhaal van en dan zet je ook nog bij dat je je rug hebt gebroken. Is niet zo gek dat je geen reacties krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:15

Die val is door mij zelf gekomen, never nooit niet door haar.
Ik ga jullie tips even toepassen!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:16

Ik vind het niet zo heel vreemd eigenlijk. Je noemt heel veel negatieve punten in je advertentie. Nu moet je natuurlijk eerlijk zijn maar dit kan ook op een positieve manier.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:17

Probeer inderdaad wat beknopter te zijn. Feit dat de handel z'n sporen heeft achter gelaten zou mij persoonlijk als koper bijvoorbeeld afschrikken.
Vertel beknopt haar karakter. Mensgericht en eerlijk, in kudde niet bang van zich af te bijten maar eerlijk.
Andere informatie zoals bijvoorbeeld wanneer jij haar gekocht hebt etc is botweg niet interessant voor een a.s. koper. Probeer het wat zakelijker te zien.

Daarnaast een hoop tegenstrijdigheid. Ze is makkelijk te rijden maar hard in de mond, ze is braaf maar trekt soms een sprint maar eigenlijk is dat zelden.
Wat is het nu precies? :) Ik denk dat t lastig is voor een ander in te vullen Hoe een paard rijdt, dat kan je namelijk pas echt ervaren als je er op zit en daarnaast is iedere ruiter anders.
Laatst bijgewerkt door Mallow op 02-04-15 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:17

Nikki schreef:

Ja maar dat weet een potentiele koper niet. Die leest lastig paard, moeilijk karakter, gebroken rug.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:18

Nikki schreef:

Daarom hoeft dat er misschien ook niet uitgebreid in?
iedereen valt wel eens van een paard en bijna elk paard gooit zijn ruiter er wel eens af..
Jij hebt alleen een hele nare val gehad!

Mariett
Blogger

Je advertentie ziet er wat slordig uit. Het is alsof het op allemaal verschillende dagen is geschreven eigenlijk. In het begin is het sentimenteel, alsof je het paardje niet kwijt wil en eigenlijk hoopt dat er geen koper komt. 'Waarom ik Tazz los zal laten' bijvoorbeeld. Daarna een uitleg hoe ze is en vervolgens een stukje met allemaal puntjes:
Citaat:
'Met rijden is het een erg fijn paard... ook hier geen makkelijke... maar als je weet wat je doet, is ze zo fijn.
Wat harder in haar mond wegens verkeerd inrijden... zal nooit steigeren, zelden een minibokje, en als het fris buiten is, wilt ze best een sprintje nemen... maar ook dat gebeurt eigenlijk maar zelden!'

Dat vind ik persoonlijk niet zo fijn lezen. Vervolgens komt nog wat losse informatie, namelijk nóg een keer wat ze leuk vindt. Dat kan beter allemaal in één stukje.
Daarna komt een stuk met een hele hoop witregels ertussen. Dat vind ik ook niet zo lekker lezen.

Edit: Verder ook al wat al genoemd was: Betere foto's! Ik zag deze foto op marktplaats staan: http://i.marktplaats.com/00/s/Mjg5WDQ4M ... W/$_85.JPG
Persoonlijk vind ik dat een foto waar ze niet mooi op staat, terwijl ze volgens mij een mooi paard is!
Laatst bijgewerkt door Mariett op 02-04-15 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Eleionomae

Het verhaal moet echt korter en bondiger, ik als koper hoef dit van de voren niet allemaal te weten, ik wil zo 'leeg' mogelijk bij een paard komen en zelf een eerste indruk creeeren, daarna kan ik je altijd nog vragen stellen over de achtergrond en dergelijke.

Daarnaast knap ik enorm af op jou 'eis' om het paard te komen bezoeken. Ik heb hier al genoeg bijna stalker achtige topics voorbij zien komen en alleen al daardoor zou ik huiverig worden om een paard te kopen. Jij kiest er voor het paard weg te doen, dan moet je maar gewoon hopen dat de koper zo lief is je op de hoogte te houden of je een keer langs te laten komen :)

Verder is het wel een heel mooi dier, dus dat zou het probleem niet moeten zijn :)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:20

Ik ga met mijn voorgangers mee over het korter maken van de advertentie. Plaats ook een advertentie op sporthorses, bereik je weer net een iets groter publiek.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:22

Inderdaad veel minder verhaal... De longeerfoto vind ik ook verre van prettig. Mijn advies: nieuwe foto's maken (ook nette rijfoto's wellicht?) en kort beschrijven wat het paard kan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:23

Ik zou er een wat positiever verhaal van maken.
Daarbij mis ik info als niveau en kan ze springen? Daarbij loopt ze op het filmpje er kort en op de voorhand. Ik zou er een filmpje opzetten dat ze los stapt,draaft en galopeerd en wat meer actie foto's waarop het paard figuurlijk van de foto spettert.

Anoniem

Bedankt allemaal.
Het was inderdaad uit emotie geschreven. Maar nu met jullie tips hoop ik dat het er beter op staat.
Ik sta open voor verbeter punten!

Kirsha

Saintelette schreef:
Ik heb even naar je advertentie gekeken en vind dat ee veel te veel 'informatie' in staat. Het is te veel vanuit jou en jouw emotie geschreven.
Haal al die overbodige informatie weg (wanneer jij haar gekocht hebt kan ook: ik heb haar al 15 jaar in bezit zijn. Ook: ze mag je of ze mag je niet, daar zal iemand bij de kennismaking wel achter komen toch? Nu maak je mensen waarschijnlijk onnodig bang. )

Dikgedrukte is wat mij ook meteen opvalt. Ik denk dat potentieel geïnteresseerden het daar misschien een beetje benauwd van krijgen en inderdaad een 'stalker-idee' krijgen. Ik zeg niet dat je het zo bedoelt!

Verder zou ik inderdaad kijken voor betere foto's. Met name van de bewegingsfoto's ben ik niet héél erg gecharmeerd. Misschien kun je foto's of een filmpje in vrije beweging maken, waarin alle gangen te zien zijn?

Het voorbeeld van butengeweun vind ik goed. Duidelijke informatie, al het noodzakelijke staat erin en toch zijn het geen hele verhalen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:25

Ben het eens met wat hierboven geschreven staat.

Wat ook niet helpt is dat er hier op bokt en dus ook via google, heel wat 'negatieve' verhalen te vinden zijn over je paard.

Zou bijvoorbeeld je stukje over 'eis' ook kunnen aanpassen naar, ik zou het erg fijn vinden als ik haar mag opzoeken.
Of er gewoon niks van vermelden.

Volgens mij heb je toch liever iemand die haar 400km verder meeneemt en super voor haar is dan iemand die zegt je mag elke week komen maar eigenlijk niet weet met wat ie bezig is.

Je merkt bij een bezoek toch snel of het klikt tussen je paard en de ruiter en dan kan je toch de verdere details bespreken.

Elk paard is ook anders in een andere situatie, dus veel dingen die je schrijft gaan mss niet meer helemaal waar zijn op het nieuwe huisje.
Nu sowieso loopt de verkoop niet zo heel vlot.

Betere en meer foto's kunnen alleen maar helpen. Hoewel ik die foto van aan het strand toch wel een echte aandachtstrekker vind en het paard erg mooi overkomt.

Succes en hopelijk vind je snel een thuis!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:26

Ik vind de advertentie idd ook vervelend lezen. Ik denk dat een kort, duidelijk en bondig stukje tekst meer uit zal gaan halen.
Daarbij vind ik persoonlijk het woord "eis" overkomen als; na de koop opgezadeld zitten met een lastige oude eigenaar". Persoonlijk zou ik dat meer als een vraag laten overkomen (dat je het op prijs zou kunnen stellen of je zo nu en dan een bezoekje mag brengen) dan; ik eis.
Tenslotte is het een verkoopadvertentie en geen sollicitatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:28

Ik vind hem al veel beter!
Nog een paar kleine dingetjes heb ik voor je aangepast. (Spelfouten, zinsopbouw overbodige komma's)
Voor:
Citaat:
Goede dag,

Ik heb Tazz gekocht in 2004.
Zij is altijd lief voor mensen, alleen echt een vertrouwensband met haar opbouwen heeft wat tijd nodig.

Het is een paard dat rust, vertrouwen, en duidelijkheid nodig heeft, dan zal ze ook alles voor je doen.
Ze is erg sensibel, en spiegelt je ook ontzettend goed! Werklustig en nog steeds leergierig!
Helaas kan ik haar dit alles zelf niet meer geven, en in een baasje zoek ik dan ook echt dat ze dit wel kunnen doen.
Ze weeft soms in stal.
Tazz is naar paarden toe meer het leiderstypje..
Met rijden is het een erg fijn paard. Ze is dol op buitenritjes! Soms wat onzeker, maar ze doet dit erg graag!
Ze wilt gewoon graag aan het werk zijn!

Zij heeft onderlinge wedstrijden gelopen tot L niveau.
Zij is springgefokt, en springt ook erg graag.

Zij heeft een paardenpaspoort met stamboom.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1637522

Het valt me erg zwaar, en ik wil dan ook vragen aan haar volgende baasje(s) of ik haar toch af en toe nog op kan komen zoeken.

Op marktplaats staat ook de advertentie: http://link.marktplaats.nl/m910948442

Bij interesse of meerdere vragen kunt u mij mailen

Na:
Citaat:
Goedendag,

Ik heb Tazz gekocht in 2004.
Zij is altijd lief voor mensen, alleen een echte vertrouwensband met haar opbouwen heeft wat tijd nodig.

Het is een paard dat rust, vertrouwen en duidelijkheid nodig heeft, dan zal ze ook alles voor je doen.
Ze is erg sensibel en spiegelt je ook ontzettend goed! Werklustig en nog steeds leergierig!
Helaas kan ik haar dit alles zelf niet meer geven en daarom zoek ik een baasje die haar dit wel kan bieden.
Ze weeft soms in stal.
Tazz is naar paarden toe meer het leiderstype.
Met rijden is het een erg fijn paard. Ze is dol op buitenritjes! Soms wat onzeker, maar ze doet dit erg graag!
Ze wil gewoon graag aan het werk zijn.

Zij heeft onderlinge wedstrijden gelopen tot L niveau.
Zij is springgefokt en springt ook erg graag.

Zij heeft een paardenpaspoort met stamboom.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1637522

Het valt me erg zwaar en ik wil dan ook vragen aan haar volgende baasje(s) of ik haar toch af en toe nog op kan komen zoeken.

Op marktplaats staat ook de advertentie: http://link.marktplaats.nl/m910948442

Bij interesse of meerdere vragen kunt u mij mailen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-15 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:28

De advertentie is al een stuk prettiger leesbaar, ts. Ik zou wel dat stukje waarbij je 2x een uitroepteken hebt achter een zin aanpassen, geen uitroeptekens of misschien minder. Verder niet meer dan 1 punt achter een zin :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:31

Saintelette schreef:

Dit vind ik een hele goede! Ook het stukje wat van facebook (?) afgehaald is is zó emotioneel. Het schrikt je ook af wanneer er staat dat iemands rug is gebroken en dat zelfs de eigenaar haar totaal niet meer vertrouwt, dan zou ik toch even bedenken of ik dat paard nou wel wil kopen. In Tazz' advertentie moet het om haar gaan, niet over jou. Hoe moeilijk dat ook is als je haar moet verkopen! Inderdaad ook de exacte datum wanneer je haar hebt gekocht.