Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Xpinoxx schreef:Dat heb ik nu, maar daarmee zijn nooit de helft van de kosten gedekt. Het mooiste zou zijn als iemand hem dus volledig deelt met mij. Maar misschien is dat een droom die niet uit kan komen. Als ik dat kan vinden hoeft hij namelijk niet weg, als ik dat niet kan vinden wel
Celiien schreef:De verhalen die ik ken, en ook overal lees hierover eindigen voor 98% in drama. Dus nee, daar zou ik dan zeker niet voor kiezen
Celiien schreef:De verhalen die ik ken, en ook overal lees hierover eindigen voor 98% in drama. Dus nee, daar zou ik dan zeker niet voor kiezen
Niwla schreef:Jep, hier al bijna 10 jaar ervaring.
Bij ons werkt het heel goed omdat we dezelfde ambities hebben en over veel dingen hetzelfde denken. We werken beiden bijna full-time dus zo is het goed te combineren. Ik moet er wel bij zeggen dat de mede-eigenaresse mijn beste vriendin is, met een ander zou ik het nooit overwegen. De kosten delen we door 2 of we verrekenen het met andere kosten. Bijvoorbeeld dat ik de hoefsmid betaalt en zij de nieuwe zak voer.
Rijden doen we om de beurt. Soms is het wel lastig, bijvoorbeeld als we een crosstraining willen rijden en eigenlijk allebei mee willen doen. Een voordeel is dan wel weer dat je altijd een fotograaf bij de hand hebt.
De aanschaf hebben we samen gedaan. Ons paard is inderdaad verzekerd, we betalen beiden de helft aan premie.

Niwla schreef:Jep, hier al bijna 10 jaar ervaring.
Bij ons werkt het heel goed omdat we dezelfde ambities hebben en over veel dingen hetzelfde denken. We werken beiden bijna full-time dus zo is het goed te combineren. Ik moet er wel bij zeggen dat de mede-eigenaresse mijn beste vriendin is, met een ander zou ik het nooit overwegen. De kosten delen we door 2 of we verrekenen het met andere kosten. Bijvoorbeeld dat ik de hoefsmid betaalt en zij de nieuwe zak voer.
Rijden doen we om de beurt. Soms is het wel lastig, bijvoorbeeld als we een crosstraining willen rijden en eigenlijk allebei mee willen doen. Een voordeel is dan wel weer dat je altijd een fotograaf bij de hand hebt.
De aanschaf hebben we samen gedaan. Ons paard is inderdaad verzekerd, we betalen beiden de helft aan premie.
We hadden beiden al een eigen paard en hebben toen samen besloten een veulen te fokken (paard is inmiddels 6). Juist omdat het niet ons enige paard is en wij ons eigen ding hebben met onze eigen paard, beste vriendinnen zijn, elkaar al jaren kennen, het financieel beiden goed geregeld hebben en we qua rijstijl en doelen naadloos op elkaar aansluiten, werkt het. Ik zou het met niemand ook maar overwegen en al helemaal niet als ik het paard daarvoor al alleen had.
als de geschikte nieuwe eigenaar voorbij komt dan gaat hij daarheen. 
Xpinoxx schreef:Citaat:Wat kun je de andere eigenaar meer bieden dan de bijrijder nu, dat rechtvaardigt dat diegene de helft van alles moet betalen?
goede vraag en ook 1 die ik mezelf afvraag, het verschil is in mijn ogen dat de bijrijdster eigenlijk niks te zeggen heeft, als ik hem bij wijze van spreken morgen zou verhuizen dan is het voor haar jammer. Als mede eigenaar gaan dingen in overleg, je moet samen een weg vinden waarin het fijn werkt. je niet alles hoeft te verantwoorden maar wel verantwoording durft te nemen voor genomen beslissingen.
Daarbij deel je naast de lasten van de kosten ook alle lusten, je hebt alleen niet de volledige kosten en hoeft ook niet 7 dagen in de week naar je paard. Ik hoop dat ik het een beetje uit kan leggen hoe het in mijn hoofd zit en correct me if I'm wrong
bedankt voor alle duidelijke antwoorden en jullie eerlijkheid. Heb ik zeker wat aan en ik denk dat ik deze droom snel uit mijn hoofd zet
ik blijf lekker zelf eigenaar, wie weet zoek ik er nog iemand bij die hem wilt rijden en als hij binnenkort een nieuw huis vindt is dat ook goed;