Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

droomy schreef:Volgende keer toch even googlen of de Bokt zoekfunctie gebruiken?
Essie73 @ [TAO] Contract voor bijrijdster
Citaat:Artikel 5 Verzekering
5.1 Bijrijder is verplicht een verzekering ten aanzien van de wettelijke aansprakelijkheid te hebben en te houden waarin de schade die het paard aan derden toebrengt is meeverzekerd.
Artikel 6 Aansprakelijkheid
6.1 Eigenaar is niet aansprakelijk voor schade die Bijrijder loopt door schade die door het paard aan Bijrijder wordt aangebracht, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid van de zijde van Eigenaar.
freespirit schreef:Wie kan mij helpen aan een opzetje voor een contract tussen eigenaar en een verzorger/bijrijder ? Of misschien is er wel een soort van standaard contractje in omloop en is er iemand die mij dat wil sturen ?
Ik weet dat zo'n contractje niet rechtsgeldig is, daar gaat het mij ook niet om, ik wil gewoon duidelijke en heldere afspraken maken zodat iedereen weet waar ie aan toe is.
RonaldV schreef:Hoezo niet rechtsgeldig? Je maakt een overeenkomst die door beiden ondertekend is, dat maakt het gewoon een rechtsgeldige overeenkomst. Of het contract waterdicht is en voor de rechter 100% overeind blijft is een andere zaak, maar dat betekent niet dat het contract niet rechtsgeldig is.