Ik ben deze week begonnen met het opknappen van mijn trailer. Ik heb de trailer eerst weggebracht naar de garage (Ko vd Berg in Utrecht) waar ze hem technisch helemaal hebben nagekeken en in orde hebben gemaakt etc. De vloer en de zijwanden waren nog goed volgens de monteur, alleen de laadklep moet vervangen worden. Dit zou mij rond 600,- euro kosten. Volgens de monteur was het goedkoper als ik dit zelf kon doen, aangezien het merendeel van de prijs bestond uit uurloon. Afgelopen week heb ik zelf de laadklep gedemonteerd uit mijn trailer. Het is een al wat oudere trailer. De laadklep bestaat uit 18mm bruin betonplex met een rubberen oploopmat met houten oploop plankjes. Tegenwoordig zijn alle rubberen matten al voorzien van ingebouwde rubberen plankjes met nylon inlage. Ik loop echter tegen het volgende aan: ik kan nergens rubberen matten vinden die de juiste afmetingen hebben voor mijn trailer.
De oude rubberen mat heeft de volgende afmetingen:
121,5 cm breed x 124 cm lang (bijna vierkant dus). De breedte kan ik nog wel vinden, alleen alle rubberen matten zijn tegenwoordig veel langer (minimaal 1.50). Ik durf zo'n mat niet te bestellen aangezien ik dan bang ben dat als ik ga snijden, ik er een klimlat uitsnij en het dan niet meer klopt.
Wie weet waar ik een trailermat in deze maten kan laten maken?
De afmetingen van de betonplex plaat is 125,5/126 breed en 130 lang. Ook dit zal ik op maat moeten laten zagen, de meeste platen zijn maar 125 breed en liever iets te groot dan te klein.
Dan moet de plaat nog bevestigd worden. De ijzeren steunbalken van de plaat etc. zijn nog in orde. Dus echt alleen de betonplex plaat moet bevestigd worden, daarna een rubberen mat opgelijmd, vervolgens nieuwe U-profielen om de plaat en nieuwe gasveren (die heb ik al wel) en dan heb ik een zo goed als nieuwe laadklep. Wie oh wie kan mij helpen met tips waar ik deze materialen goed kan kopen en mij eventueel helpen met bevestigen? (regio Utrecht, uiteraard tegen vergoeding)
De mat snijden en gewoon even opletten waar dan je latten uitkomen. Moest ik ook op de klep van mijn vrachtauto. Daar waren de matten hoe dan ook te klein