Paard in bruikleen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lauran__

Paard in bruikleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 20:08

Zijn er mensen die hun paard in een soort bruikleen zetten. Ik bedoel dan mensen met een eigen paard die door blessure van zichzelf of weinig tijd hun paard uitlenen aan anderen om bv wedstrijden te rijden. Of juist gewoon wat recreatief.

Gebeurt dit dan tegen een vergoeding of betaald de 'gebruiker' alleen de onderhoudskosten. Hoe regelen mensen dat met dierenarts kosten? En eventuele ongelukken?

Ik bedoel niet leasen. Maar echt het paard uitlenen en zo nodig ook laten verplaatsen.

Stalwenning

Re: Paard in bruikleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:59

Wij hebben 1 van onze ponys in bruikleen staan. Hij staat niet meer bij ons op stal en het meisje waar hij staat rijd er wedstrijden mee. Zij betalen de stallings kosten en onderhoud kosten. Wij hebben een contract opgesteld waar alle afspraken in staan.

Als er wat ernstigs met hem gebeurd moeten ze met ons een plan van aanpak bespreken. En delen we de kosten. Alleen als hij blijvende schade oploopt hebben we een afgesproken bedrag wat ze moeten betalen. Maar dat is het zelfde als dat je je paard verzekerd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:40

ED -> TAO

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 22:09

Bedankt voor je reactie. Heb je dan ook een bepaalde duur afgesproken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:19

Ik heb 2 x een paard in bruikleen gehad.

Een Purioso x Uppercut XX en de moeder van mijn huidige paard een Zep x Commandant.

Ik betaalde alle onderhoudskosten met uitzondering van dierenartskosten.
Het was een vooraf afgesproken tijd.
Ik bracht die paarden uit op wedstrijden.

Voordeel voor de eigenaar was dat het paard een wedstrijd klassering had wat tevens uit de kost was en ik een fijn wedstrijdpaard kon gebruiken zonder alle risico's van een eigen paard.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:31

Mijn D-pony heeft 3 jaar in bruikleen gestaan.Waarbij alle kosten voor de 'gebruiker' waren,met contract.
Het derde jaar is hij bij een ander gezin komen te staan omdat de vorige ruiter overging naar de paarden.
Ik heb hem terug naar huis gehaald omdat hij zo verschrikkelijk schraal geworden was.Hij kreeg gewoon niet genoeg te eten.Gevolg:totaal andere pony terug gekregen.Voedernijd,afstandelijk,gericht stampen.
Gelukkig gaat het nu al wat beter.Maar 100 % dezelfde als voorheen zal hij niet meer worden.
Vroeger was hij niet van je zijde af te slaan,een echte knuffelkont.Overal waar je stond,moest hij bij zijn.
Dat is verleden tijd.
Nooit of te nimmer gaat er hier nog één in bruikleen.Al staan ze maanden/jaren werkloos op de weide.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:44

VickyS schreef:
Mijn D-pony heeft 3 jaar in bruikleen gestaan.Waarbij alle kosten voor de 'gebruiker' waren,met contract.
Het derde jaar is hij bij een ander gezin komen te staan omdat de vorige ruiter overging naar de paarden.
Ik heb hem terug naar huis gehaald omdat hij zo verschrikkelijk schraal geworden was.Hij kreeg gewoon niet genoeg te eten.Gevolg:totaal andere pony terug gekregen.Voedernijd,afstandelijk,gericht stampen.
Gelukkig gaat het nu al wat beter.Maar 100 % dezelfde als voorheen zal hij niet meer worden.
Vroeger was hij niet van je zijde af te slaan,een echte knuffelkont.Overal waar je stond,moest hij bij zijn.
Dat is verleden tijd.
Nooit of te nimmer gaat er hier nog één in bruikleen.Al staan ze maanden/jaren werkloos op de weide.

Dat zou ook echt mijn angst zijn, dat je je paard of pony verknald terug krijgt.
Ik zou er niet voor kiezen om 1 van mijn paarden in bruikleen te doen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:42

Hij werd ook nog eens totaal verkeerd bereden.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:48

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

gauri3008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:15

Hoe doen jullie het als het paard een blessure oploopt door handelen van ruiter ?