hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 18:31

hallo,

wij kregen een brief dat mijn paard uit de verzekering word gezet omdat wij over het maximale geclaimde bedrag zitten

volgens de polis is dit 5000 Euro waar we lang en na nog niet aan zitten.
wegens peesblessure verhaal moeten we om de zoveel weken scannen en af en toe een shcokwave behandeling prognose is voor de rest nog rendabel.

ook stond er een artikel bij over een castratie
fijn ik heb een merie :p

nu werd er dus aan de telefoon gezegd. als zei vinden dat het bedrag tehoog word ondanks waar je dus voor betaald het geclaimde bedrag nog lang niet aan zit. mogen ze je er gewoon eruit gooien. zonder van te voren een brief aan te kondigen of iets. ookal was dit dus 1000 euro claim konden hun dit ook beslissen. dit was hun recht vertelde ze

ik zei nog van kunnen we dan niet de benen uit de verzekering halen daar claimen we alleen nog op. verder mankeert paard nooit iets. nee niet mogelijk per mei stopt het en alleen nog wa verzekerd en voor de dood.

ik heb een uitgebreide ziektekoste verzekering.. betaal 95 pmaand. en dan word je zo behandeld. wie staat in zijn recht?? we hebben al juridische stappen ondernomen en het is in behandeling. komt dit bij iemand bekend voor??

ieder geval bedankt voor het lezen. en hopelijk kan iemand mij tips geven of ervaring vertellen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:33

Wat belachelijk joh! Bizar! Geen ervaring, maar ben benieuwd dus lees even mee.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:33

Ik ga dit even volgen, hoor de laatste jaren iets te veel verhalen wat betreft paarden, verzekeringen, vergoedingen en het niet nakomen van afspraken.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:35

Dit verhaal komt mij zeer bekend voor, zelfde verzekering... Oplichters zijn het. Ik heb besloten wat ik normaal aan premie betaal op een spaarrekening te zetten hierom

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:36

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 18:36

ik hou jullie zeker op de hoogte betreft de juridische stappe .ik betaal niet voor niks zoveel pmaand.

ik wilde dit idd ook doen. maar mocht ik inneens voor een dure operatie of iets komen te staan had ik iets achter de hand..

Iccc

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 18:37

dankje switt ik ga dit even doorlezen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:37

Vivat schreef:
Dit verhaal komt mij zeer bekend voor, zelfde verzekering... Oplichters zijn het. Ik heb besloten wat ik normaal aan premie betaal op een spaarrekening te zetten hierom

Ik ken ook verhalen van mensen die meerdere paarden voor heel wat jaren verzekerd hadden, zodra de paarden een risicoleeftijd behaalden werden ze zonder pardon uit de polis gezet. . . daar betaal je dan jarenlang maandelijks een paar 100 voor.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:38

Het is niet helemaal hetzelfde maar ze wilde me er ook uit gooien, uiteindelijk is dit niet gebeurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:42

Los van het eruit gooien, want dat mogen ze. Ik ga er vanuit dat ze bedoelen 5000.- gedurende de totale verzekeringsduur.
Zou het castratie verhaal via een rechtsbijstand aanvechten.
Overigens als je meer dan 3 schades bij je inboedel indient is het ook exit. Met de melding waarom.
(Zit te wachten tot onze ziektekostenverzekeraars dit gaan doen en dat gaat niet lang meer duren ben ik zo bang).

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 18:46

paard is 10 jaar en moet alleen laatste jaar co trole scans hebben verder nooit gekke dingen en dierenarts heeft haar ook niet afgekeurd of verder. zou je alsnog bij een andere verzekering opnieuw kunnen aanmelden? of begint dan weer de uitgebreide klinisch en rontg keuring opnieuw.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:49

Ik heb ook wel eens het maximale bedrag geclaimd bij hippozorg en had ieder jaar wel tore hoge rekeningen ingediend (koliekoperatie, twee weken kliniek ivm maagzweren, diverse kolieken, 2 entrepment en uiteindelijk ingeslapen waarbij de verzekerde waard en de dierenartsrekening werden uitbetaald. Dus ik herken jouw verhaal niet. Ik ben altijd erg tevreden over hippo. Je zou eens de polisvoorwaarden goed moeten nalezen maar ik kan me haast noet voorstellen dat ze je om deze reden uit de verzekering zetten.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 18:49

er staat trouwes echt in de polis per jaar 5000 net even na gekeken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:50

Fijn hé verzekeraars. Ik ga voor de pennyrekening. Dan heb ik het allemaal in eigen hand. Het nadeel is dat er in het begin nog niet veel in het potje zit, maar die tijd zijn we gelukkig zonder gedoe door gekomen.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 18:52

we hebben in 2014 2100 en 2013 1300 geclaimd. dus alsnog totaal niet aan 5000euro

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 18:52

nou morge weer contact met de jurist. dus dan hoor ik meer.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:55

Hier ook iemand met een slechte ervaring met Hippozorg.. al was mijn ervaring wel anders.
Maar ik wil dus niets meer met dat pokkebedrijf van doen hebben..

Alleen vraag ik me af of er paardenverzekeringen zijn die niets met Hippozorg te maken hebben.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:56

95x12=1140
in 1 jaar bijna 4 jaren premie inkomsten er doorheen.
Kan je nog een vergelijk geven.
Ditzo had in zijn pakket brandverzekeringen zitten, ook rietgedekt( }> )
Na 2 schades hebben ze de hele portefeuille over moeten doen aan mama ASR, anders waren ze failliet geweest.
Hoe onaardig het ook klinkt en voelt, zo wordt er gerekend.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:42

Heel bijzonder dit.. Ik heb hetzelfde in grote lijnen meegemaakt als damian23 dus ook alleen maar positief.. maximale verzekerde bedrag in 1 verzekeringsjaar geclaimd en daarna nog 6 maanden ook vele rekeningen tot zijn inslapen. Al met al tientallen rekeningen van 1.5 x het verzekerde bedrag.. en nooit moeilijk gedaan.
Enige wat ik heel raar vond is dat hij halverwege het verzekeringsjaar werd ingeslapen Ik de rest van het jaar wel gewoon premie moest voldoen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:45

Wij zijn ook ZEER ontevreden over deze verzekering, we moeten echt leuren om onze rekeningen terug te krijgen en heel vaak halen ze er medicijnen vanaf en die komen dan weer op ons eigen bord neer.
we zijn uitgebreid verzekerd, maar vinden de service, snelheid en uiteindelijke betaling ver beneden pijl |(

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:58

Breek me de bek niet open over Hippozorg! Wij zijn ook in gevecht op dit moment met ze.

Paard overleden door koliek, geopereerd tijdens operatie besloten te stoppen. Bleek allemaal erger dan het was en prognose 30/40% overlevingskans.

Netjes gemeld bij hippo alles stop gezet, tussen persoon op de hoogte gebracht. Gebeld en zouden uitbetaald worden.
Krijgen we 2 weken later de brief betalen niet uit omdat eigenaar besluit de operatie te stoppen terwijl deze succesvol volgens hun is uitgevoerd!! Woest en in alle staten, wij zijn ook nog niet klaar met ze!

Laat trouwens even via brief en niet telefonisch je uit de verzekering zetten, jij moet ook schriftelijk opzeggen en hin ook!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:03

Ik zit bij Equipe en ben zeer tevreden, altijd netjes afgehandeld, ook geen problemen gemaakt toen ik bij de ene dierenarts niet verder kwam en naar een andere gestapt ben.

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:14

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Hippo Zorg. Mijn vorige pony had 2 keer een peesblessure in 2 jaar tijd. Alle ingediende rekeningen werden vergoed en het geld stond binnen 1 tot 2 weken op mijn rekening. Nu al bijna 5 jaar verzekerd met mijn paard. In het eerste half jaar bijna 600 geclaimd, geen problemen. Laatst nog een rekening geclaimd, dit geld stond ook binnen 2 weken op mijn rekening. Mja in al de tijd daar tussen nooit wat gehad of geclaimd..

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:25

Goh hippo zorg. .....Mijn paard is afgekeurd, want de operatie die hij nodig had was volgens Hippo niet nodig, want de kans van slagen was te klein. Paard is afgekeurd, ik heb hem terug gekocht en toch laten opereren. Je voelt hem al aankomen, de operatie is geslaagd en paard is volledig goedgekeurd voor de sport door de artsen. Alleen mag ik niet meer starten omdat hij afgekeurd is. Ben nu al 5 weken aan het wachten op een antwoord hoe we de afkeuring ongedaan kunnen maken. Ik zal de uitkering wel terug moeten betalen denk ik, maar ik wil dat zij alsnog de operatie betalen want daar was ik gewoon voor verzekerd. Hij had 2 losse botfragmenten in zijn hoefgewrichten maar volgens Hippo waren zijn straalbenen niet goed en had een operatie geen zin.2 artsen hebben de foto's beoordeeld en zagen niets aan de straalbenen. Heel bijzonder dat zij wel iets vinden waardoor ze hem konden afkeuren. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee en verzeker geen paard meer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:30

IVAANAA__ schreef:
we hebben in 2014 2100 en 2013 1300 geclaimd. dus alsnog totaal niet aan 5000euro

Ehm, men belle even de rechtsbijstand en sturen ze een advokaat op hun dak?