paard bijrijden, als bijrijdster speciale verzekering?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSylvano

paard bijrijden, als bijrijdster speciale verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 17:28

Ik ga een nieuw paardje bijrijden. Natuurlijk vanzelfsprekend dathet mijn eigen risico is op buitenrit en met vervoer. Nu wil ze ee contractje opstellen ook prima en logisch. Maar is er een speciale wa /aaansprakelijkheod verzekering die mn bijrijdpaardje meeverzekert of heb ik dat al? Hebben nu extra via centraal beheer ook voor dingen die de kinderen of zelf kapog gemaakt hebben...

laliz

Re: paard bijrijden, als bijrijdster speciale verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:30

Kijk na of je zelf een aansprakelijkheidsverzekering hebt. Verder ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:21

Geen contact opstellen. Heeft geen enkele zijn, wet is duidelijk. Zorg dat eigenaar en bijrijder een AVP en eventueel rechtsbijstandverzekering hebben, dan is het overgrote deel van de voorvallen gedekt.

xDarlene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:28

als bijrijder ligt verantwoordelijkheid bij de eigenaar, daarnaast vrdr een WA verzekering en idd evt rechtsbijstand.

Als de eigenaar een contractje wilt opstellen met regels waar je, je aan hoort te houden en jullie afspraken etc, is dit fijn. voor zowel jou als eigenaar. Duidelijke concrete afspraken is vaak erg fijn.

ilse1555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:49

Verzekeren lijkt me niet nodig zolang je goede afspraken maakt over de kosten als er iets gebeurt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:25

ilse1555 schreef:
Verzekeren lijkt me niet nodig zolang je goede afspraken maakt over de kosten als er iets gebeurt.

Nou, ik heb geen geldboompje in de tuin staan hoor!
Ik betaal liever 2 euro per maand voor mijn AVP verzekering dan dat ik opeens een paar duizend euro af kan tikken.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:28

Iris82 schreef:
ilse1555 schreef:

Nou, ik heb geen geldboompje in de tuin staan hoor!
Ik betaal liever 2 euro per maand voor mijn AVP verzekering dan dat ik opeens een paar duizend euro af kan tikken.

xDarlene schreef:
als bijrijder ligt verantwoordelijkheid bij de eigenaar, daarnaast vrdr een WA verzekering en idd evt rechtsbijstand.

Als de eigenaar een contractje wilt opstellen met regels waar je, je aan hoort te houden en jullie afspraken etc, is dit fijn. voor zowel jou als eigenaar. Duidelijke concrete afspraken is vaak erg fijn.

altijd doen, idd als jou nalatigheid leidt tot ..wat dan ook ben je echt toch verplicht tot een vergoeding en dan kan je beter wel verzekerd zijn beter voor jezelf
Laatst bijgewerkt door kwita op 16-03-15 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:31

Uhw? :?

FleurSylvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 10:14

Bedankt.
Inmiddels wordt er idd een contractje opgesteld. Zal die hier posten tzt.