kosten van röntgenologische keuring

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

kosten van röntgenologische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 11:15

Ik hoop dat het hier thuishoort (en zo niet excuses)

mijn titel zegt het eigenlijk al. Ik ben benieuwd wat hedendaags een redelijk prijs is voor het röntgenologisch laten keuren van een paard bij aankoop?
Heb nu gesproken met een praktijk die alleen de benen op de foto zet (zouden 20 foto's zijn) en betaal hier dan 450,- euro voor. Ben benieuwd of dit een nette prijs is.

Alvast bedankt.

anibanani

Re: kosten van röntgenologische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:23

Ik zou het uit mijn hoofd niet weten wat de prijs was op mijn vorige stage. Wel zou je kunnen overwegen om wat te bellen. Ik weet dat dierenkliniek Enkhuizen mogelijkheden heeft voor dit.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:33

Dat is inderdaad waar je aan moet denken. Het kan een paar tientjes schelen en nog iets meer als er meer paarden op 1 plek op de foto gaan.

Voor een prok certificaat moeten de foto's ook nog beoordeeld worden door het kwpn als er geen gekke dingen te zien zijn, dat kost ongeveer 60 euro. Je kan eens informeren of dat dezelfde foto's zijn, mocht hij of zij goed zijn heb je 2 vliegen in 1 klap.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 15:37

Paard is inmiddels gekeurd en scheelde onderling tussen praktijken onderling een hele hoop geld. Duurste vroeg 485 excl BTW. voordeligste was 350 incl. Dus altijd goed om even rond te vragen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:47

Tip voor de volgende keer:

http://www.rontgenservice.nl/tarieven.html

Niet duur, en wat je dan kunt doen is deze foto's door een andere dierenarts laten bekijken, kost meestal tussen de 25 en 50 euro (zo heb je gelijk 2 meningen over de foto's, maar een stuk goedkoper dan wanneer je een dierenarts laat komen om foto's te maken).

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:55

Degene in bovenstaande link is zelf geen DA, maar maakt tegenwoordig wel goeie röntgenfoto's.. ;)
Je zou dus inderdaad met die foto's naar je eigen DA kunnen gaan..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:15

Casarell schreef:
Degene in bovenstaande link is zelf geen DA, maar maakt tegenwoordig wel goeie röntgenfoto's.. ;)
Je zou dus inderdaad met die foto's naar je eigen DA kunnen gaan..

Dit dus ;)
Onze paarden worden ook altijd door hem gedaan. Nog een voordeel, hij heeft altijd iemand bij, dus er is altijd genoeg volk om ook minder ver beleerde paarden te kunnen keuren.
En de foto's kun je door andere dierenarts(en) over laten kijken (of zelfs door 2 verschillende!)

Zelfs dan, ben je nog goedkoper uit dan in de meeste klinieken.
Let wel: dit heeft geen zin als je de foto's wilt gebruiken voor PROK keuring.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:17

Overigens denk ik dat bovenstaande dagelijks meer foto's zien dan de gemiddelde dierenarts, dus qua dat misschien zelfs wel meer kunnen vertellen over de foto's.
Beetje vergelijkbaar met de paardentandarts die per dag 5 tot 15 paardengebitten bekijkt, tegenover de dierenarts die misschien 5 tot 15 gebitten per maand behandeld.
Beide vakmensen, alleen anders opgeleid.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:32

Omdat het hier niet echt over een specifiek probleem aan het bewegingsapparaat gaat, verplaats ik dit topic naar [TAO].

BEH > TAO

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:39

Bodegraven is 590 euro, maar die is erg duur

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:45

Onze dierenarts kost inclusief klinische keuring en (ik dacht) 20 foto's €350,-. Komt voor die prijs op locatie.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:46

Ah weer wat geleerd! Dacht dat dat niet veel scheelde. Nu heb ik t voor prokken uitgezocht, maar toch de moeite waard zo te lezen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:58

hier klinische en foto's 550 euro

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:13

Hou je er wel rekening mee dat de keuring uitgevoerd moet worden door een dierenarts, als je hem wilt verzekeren? Ik zou dan kiezen voor een erkend keuringsdierenarts. Die zijn hiervoor specifiek opgeleid en moeten regelmatig nascholing doen. Alle waar is naar zijn geld...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 15:46

zoals gezegd is het betreffende paard inmiddels al enige tijd gekeurd :D dus wat mij betreft mag hier een slotje op