Verzorgsters verzekeren hoe doe je dat goed?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenah

Verzorgsters verzekeren hoe doe je dat goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:29

Hoi bokkers!

Ik heb een extra verzekering voor mijn verzorgsters.
Maar deze vergoed alleen blijvend letsel en overlijden.
Dat is natuurlijk niet verkeerd maar een poosje terug heeft een verzorgster haar arm gebroken en sindsdien lig ik in de knoop met de verzekeringen.
Is er een verzekering die ook klein letselschade vergoedt?
WA doet het niet omdat ik 5 euro vroeg voor de verzekering en dat zien ze als bedrijfsmatig handelen.

Ik ken iemand die laat haar verzorgster gewoon zestig per maand betalen. Hoe doet die dat dan?
Als iemand mij kan helpen ben ik diegene eeuwig dankbaar!

Liefs Rowenah.
Ps. Misschien staat dit bericht ook elders maar ik kon het niet meer terug vinden en kreeg een foutmelding dus ga ervan uit van niet.

Amaris

Re: Verzorgsters verzekeren hoe doe je dat goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:31

Ik ben bijrijder en betaal per maand. Maar er is echt geen verzekering voor mij afgesloten.

Als ik van het paard val heb ik daar toch ziektenkostenverzekering voor?

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:33

De verzorgster zelf een ongevallenverzekering aflaten sluiten is misschien een optie? Anders zou ik het zo niet weten.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:33

Eerste wat in me opkomt; En als je nou geen geld aan je verzorgsters meer vraagt? Vallen die gevallen dan wel onder WA ivm niet langer bedrijfsmatig handelen. Wellicht het overwegen waard, of is dit te makkelijk gedacht? Of je vraagt die vijf euro niet voor de verzekering maar voor andere kosten..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:36

Sourire schreef:
Eerste wat in me opkomt; En als je nou geen geld aan je verzorgsters meer vraagt? Vallen die gevallen dan wel onder WA ivm niet langer bedrijfsmatig handelen. Wellicht het overwegen waard, of is dit te makkelijk gedacht? Of je vraagt die vijf euro niet voor de verzekering maar voor andere kosten..

En dan nog..

Hoe wilt de verzekerng er achter komen dat ze betaald?doen jullie dit via overmaken of contant?

mijn bijrijdster betaald ook mee maar dit in de vorm van hoefsmid fysio masseur voer enz.
we hebben een bedrag p maand afgesproken en kijken dan samen welke kosten me paard die maand heeft.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:40

Ik heb tot nu toe nog nooit begrepen hoe het nu precies zit.

Ik ben zowel paardeigenaar geweest, als nu verzorger

Ik ga altijd uit van de WA verzekering

Maar vlgs mij wordt het zo ie zo een knap lastig verhaal als er bijv een ernstig ongeval met blijvend letsel om de hoek komt kijken.

Zit er niet iemand met verstand van juridische zaken op Bokt.

Ik ben best benieuwd, ik kan een casus inbrengen

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:41

Ik vroeg dat als een soort tegemoet koming voor de verzekering. Voor 5 euro valt er moeilijk veel andere dingen mee te betalen. Die kennis laat ze ook betalen voor hooi en stro e.d. Betalen. Dus ikzelf vind het niet erg bedrijfsmatig wat ik doe maar de WA-verzekering blijkbaar niet.. En ik ben ten alle tijden verantwoordelijk als eigenaar van het paard. Maar een gebroken arm is erg veel geld als de verzekering niet helpt het te betalen...

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:43

Contant dat wel ben denk ik te eerlijk. Maar ben wel benieuwd idd naar wat ravellie zegt. Hoe zit dit juridisch? En wat is verstandig?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:57

maar waarom verzeker je dan?

als er iets gebeurd met je verzorgster heeft zij toch een ziektenkostenverzekering?

Of gaat het erom dat ze jou aansprakelijk stelt bij grote 'schade' en dat dat dan vergoed wordt?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:01

De ziekteverzekering vraagt vervolgens hoe het letstel is ontstaan en als dit door derden is, gaan ze daar hun geld halen. Of wordt diegene aansprakelijk gesteld en kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:07

Interessant topic. Ik heb geen verzekering voor mijn verzorgster, wat voor verzekering zou ik daarvoor af moeten sluiten ?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:10

Ik volg even, aangezien ik nu verzorgster ben en voorheen eigenaar was en in de toekomst misschien weer.. :) :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:11

Ik heb eens wat gegoogled en het gaat volgens mij vooral om de (aanvullende) aansprakelijkheidsverzekering particulieren? AVP niet WA.

Dit?
Citaat:
Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren dekt de schade die jij of een andere meeverzekerde onverhoopt toebrengt aan iemand anders of aan de bezittingen van iemand anders. Dit kan gaan om materiële of immateriële schade.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:15

Volg hier even. Ik weet dat mijn instructrice een speciale opzittende verzekering heeft, of iets in die zin, waarbij alle eventuele schade van mensen die met haar paarden om gaan, gedekt is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:24

Als jij een avp hebt, de verzorgster (of haar ouders) ook, en eventueel een rechtsbijstandsverzekering. Dan komt het wel goed in geval van een ongeluk. De verzekering van degene die wettelijk aansprakelijk is zal dan de (eventuele) uitkering doen. En je rechtsbijstandverzekering zal de hele boel voor je regelen (uitvechten) als dat lastig is.

Meer verzekeren is eigenlijk niet nodig, maar Nl-ers zijn nou eenmaal graag oververzekerd :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:38

RUI -> TAO

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:33

Ik vraag me ook af waarvoor de verzekering is. Ziektekosten worden altijd gedekt door eigen verzekering en verder lijkt het me toch eigen risico? Kapotte kleding ed als je van een paard afvalt ga je toch niet declareren bij de eigenaar vh paard?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:37

toen ik een verzorgster zocht heb ik bij mijn wa verzekering nagevraagd. omdat jij tenalle tijden verantwoordelijk bent voor je paard, ookal zou je zeggen op eigen risico jij blijft verrantwoordelijk.

mijn wa vergoed dus alles wat mijn paard toe brengt aan anderen.

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:38

Ik snap TS wel. Wij als bokkers zijnde snappen allemaal dat ongelukken gebeuren met paarden. De verzekering daar in tegen gaat er alles aan doen om geld te krijgen.

Ik heb zelf ook een relatief zwaar ongeluk gehad met andermans paard en inderdaad, nergens over praten en mijn eigen ziektekostenverzekering vergoedde het gewoon. Mijn ouders en ik vonden het ook gewoon normaal op deze manier, mijn eigen verantwoordelijkheid, het had ook met m'n eigen paard kunnen gebeuren. Toch kreeg ik een jaar(!) later van de verzekering een brief of ik de schade niet alsnog op de eigenaar van het paard wilde verhalen. Hier zat dan een mooie schade vergoeding aan vast, ivm blijvend letsel.

Verzekeraars kunnen zo nasty zijn -O-

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:44

Ik heb ook een bijrijder gehad die van mijn haflinger was gevallen, in het duin. Ze was opgehaald met de ambulance en op de eerste hulp afgezet. Die kosten werden op mij verhaald omdat het mijn paard is.

Als ze de vragenlijst van haar ziektekostenverzekering zo had ingevuld dat het haar eigen paard was, was er niets aan de hand geweest en was het gewoon door haar eigen ziektekosten verzekering vergoed.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:50

Rowenah schreef:
Contant dat wel ben denk ik te eerlijk. Maar ben wel benieuwd idd naar wat ravellie zegt. Hoe zit dit juridisch? En wat is verstandig?

Ik ken een hoop bedrijven met stalruiters en die tekenen op hun contract dat letsel voor eigen risico is. Ik weet niet of het wettelijk mag maar zo gebeurd het wel.

Blijvend letsel en overlijden kan ik me als paardeigenaar indenken.. heel goed van je! Maar een gebroken arm/gekneusde teen ed.. sorry.. maar als je geen risico wil lopen moet je geen sport uitoefenen.. of uberhaupt de deur uit gaan..

Ik had ooit een verzorgster.. die mocht niet springen en niet op buitenrit. En als ik haar liet springen wou ik erbij zijn.

Mevrouw ging stiekem achter mijn rug om springen (over een vaste picknicktafel ook nog terwijl ik dat soort dingen nog nooit met hem had gedaan!!) en mocht toen ook haar sleutels inleveren en weg blijven :)

Het zal je maar overkomen dat er iets gebeurd... de stoom kwam uit mn oren!

Daarom ook, geen verzorgsters meer. Heel jammer maar helaas, wil geen risico lopen.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-02-15 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:53

manumol schreef:
Ik heb ook een bijrijder gehad die van mijn haflinger was gevallen, in het duin. Ze was opgehaald met de ambulance en op de eerste hulp afgezet. Die kosten werden op mij verhaald omdat het mijn paard is.

Als ze de vragenlijst van haar ziektekostenverzekering zo had ingevuld dat het haar eigen paard was, was er niets aan de hand geweest en was het gewoon door haar eigen ziektekosten verzekering vergoed.

Ik hou niet zo van liegen :n

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:01

Slina schreef:
manumol schreef:

Ik hou niet zo van liegen :n

ik zeg toch niet dat ze dat had moeten doen..... maar het is alleen op die manier zo in te dekken....

Er is geen verzekering waar je je extra voor kunt verzekeren, dat ziektekosten gedekt zijn voor je bijrijder.

Mijn verzekering heeft alles uitgezocht en betaald. Merk je verder niets van.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:24

Liegen is al niet netjes, maar dit is verzekeringsfraude. Als ze er achter komen, kan dat mogelijk nare gevolgen voor al je verzekeringen (nu en in de toekomst) hebben. Geen goed idee dus.

Verder heb je geen extra verzekeringen nodig. Als de bijrijder zelf aansprakelijk is, dan betaalt haar ziektekostenverzekering. Ligt de risico aansprakelijkheid bij de eigenaar van de paard, dan zou de AVP moeten uitkeren (afhankelijk van eventueel % eigen schuld).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:38

manumol schreef:
ik zeg toch niet dat ze dat had moeten doen..... maar het is alleen op die manier zo in te dekken....

Er is geen verzekering waar je je extra voor kunt verzekeren, dat ziektekosten gedekt zijn voor je bijrijder.

Mijn verzekering heeft alles uitgezocht en betaald. Merk je verder niets van.

Je tekst kwam op mij over alsof je het vervelend vond dat je bijrijder de waarheid had gesproken, maar verkeerd geïnterpreteerd door mij.