Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blingh schreef:Als ik het goed begrijp staat de pony nog steeds bij jou? Heeft je advocaat al contact opgenomen met de verkoopster?
Essxan schreef:Idee om de pony in te laden en zelf terug te brengen naar die mevrouw? Ik nee aan dat je weer waar ze woont. En dan niet eerder daar weg gaan tot dat je je geld terug hebt?
Dorine92 schreef:Essxan schreef:Idee om de pony in te laden en zelf terug te brengen naar die mevrouw? Ik nee aan dat je weer waar ze woont. En dan niet eerder daar weg gaan tot dat je je geld terug hebt?
Ik weet ongeveer waar ze woont. Maar ik heb de pony op een manege gekocht in Bassevelde. Daar zou de pony op stal staan, wat ik dus nu betwijfel. Manege-eigenaar kent haar niet zegt hij.
Maar als ik zomaar naar België rij, heb je kans dat ze in Griekenland zit, dus dat vind ik een beetje zonde van de 4 uur rijden...
Ragdollcat schreef:Het is erg sneu voor het dier, die kan er niets aan doen.
Bah, wat een misselijke streek van de verkoopster.........
Essxan schreef:Dat snap ik. Lastig dit. Ik zou toch wel proberen om via je advocaat de extra stallingskosten terug te verhalen bovenop het aankoopbedrag wat je hebt betaald. Sterkte ermee.
xXKimmiehXx schreef:xXKimmiehXx schreef:Maar, weet je wel zeker dat ze in Griekenland zat dan?
Elanor schreef:Is er ook wat mis met die pony? De voorgeschiedenis is anders, maar waarom voldoet hij niet aan je wensen?
Dorine92 schreef:xXKimmiehXx schreef:Maar, weet je wel zeker dat ze in Griekenland zat dan?
Nja ze zei zelf dat ze in het buitenland zat. Maar ik had haar moeder gebeld en die zei Griekenland. Maar dat kan wel kloppen want haar man is Grieks. En haar volledige naam zit ook griekse achternaam bij. Alleen die gebruikt ze niet bij het verkopen van paarden, en dus ook niet op het contract.
De vorige eigenaresse wist mij te vertellen dat haar man Grieks is
xXKimmiehXx schreef:Hm... Aparte situatie..
Blijheid schreef:Heb je de pony gekocht naar aanleiding van een advertentie op de boktmarkt?
In dat geval zou ik in elk geval de mods/bezwaarcommissie inlichten zodat deze persoon mogelijk geband kan worden en niet nog meer mensen oplicht. Ook bij marktplaats, kapaza ed kan je iemand melden, dat zou ik zeker doen.
Dorine92 schreef:xXKimmiehXx schreef:Hm... Aparte situatie..
Hoezo? Ze is gewoon met een Griekse man getrouwd
Wat ik wel raar vind is dat ze hem niet terugneemt.
Zeker omdat ze daarmee haar handeltje op het spel zet. Want ze verkoopt zo ongeveer iedere maand wel een paard volgens mij. Ze doet dit al een hele tijd en met grote regelmaat. Ik heb al veel (oud) advertenties van haar gevonden
bigone schreef:Hoezo raar, dit is dus blijkbaar een ordinaire oplichtster die nu van jouw 3000 euro heerlijk in Griekenland zit, ik ga er tenminste van uit dat je de pony volledig hebt betaald(helaas)
liekec schreef:Iig al je kosten die je maakt aan de pony bijhouden, als t een beetje gunstig valt kan je die later allemaal terug verhalen op haar.