nissan patrol achterdeuren handig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

nissan patrol achterdeuren handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:33

Zo zachtjes aan ben ik aan het kijken voor een nieuwe trekauto. Nu lijkt een Nissan Patrol mij wel wat, maar deze heeft achter 2 deuren. Deze deuren gaan haaks - 90 graden - open. Aangezien mijn trailerdissel niet al te lang is, vraag ik me af of je nog goed bij de spullen (oa westernzadel) achterin de auto kunt als de trailer achter de auto hangt en je de deuren open doet. Als de deuren haaks openstaan, lijkt mij de ruimte tussen de deur en de voorkant van de trailer erg krap. Of kunnen de deuren ook nog verder - 180 graden - open?

Zijn er mensen die ervaring hebben met die achterdeuren van de Patrol?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:36

ja ik had ook een Patrol en dat ging net an, ik had een 5 sterren 1,5 paards van Heja maar ik had een kleine deur en een grotere deur, niet 2 gelijke deuren die gaan wel in het midden open.Wat zou kunnen is dat wanneer je de deuren open wilt doen je het neuswieltje moet laten zakken.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:39

Meten is weten!
De Nissan Patrol die ik heb meegemaakt had deuren die tot 90 graden open konden. Maar misschien is dit bij een handige garage aan te passen?

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:41

Ik vind dit een groot nadeel. Ik rij met een patrol met ongelijke deuren. Deze gaan 90 graden open. Wij hebben een lange dissel maar het is altijd klooien om de zadels er in te krijgen...

Riddershow

Re: nissan patrol achterdeuren handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:17

Hier ook een patrol met ongelijke deuren. Wij hebben een 5 paardstrailer met zo'n windneus voorop (weet het even niet beter te omschrijven) en we moeten de combi altijd onder een kleine hoek zetten willen we ook de grote deur open krijgen. Echt handig is echt niet. Maar de auto rijdt wel als een trein :j

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:06

Dank voor jullie reacties. Het gaat idd om ongelijke deuren. Jammer genoeg bevestigen jullie mijn bange vermoedens. Ga zeker voor ik tot aankoop overga de trailer er even achter koppelen om te zien hoeveel ruimte ik heb.

En zo te horen, kunnen ze idd niet verder open dan haaks, jammer.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:24

Als je je deuren verder open wilt doen dan 90graden dan zit je aan een bus vast ben ik bang.
Wij hebben geen patrol maar een pajero, ander merk, zelfde idee, maar wij hebben 1 grote deur achter. Ik zit dus eigenlijk altijd tegen het neuswiel aan als ik deze niet laat zakken.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:33

Ja, zelf heb ik nu een Freelander, ook met 1 grote deur zoals de Pajero. Die kan weliswaar ook niet helemaal open door het neuswiel, maar de ruimte om dan je zadel oid te pakken is wel breed genoeg. Pajero is misschien ook een optie, alleen daarvan vind ik er niet zoveel op de autosites die mij aanspreken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:37

Bij hebben een Pajero. Echt super trekauto.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:43

Die van ons is ook niet mooi meer :) maar dan moet je er ook maar niet mee door het bos heen rijden. Hulst en bramenstruiken etc zijn niet zo best voor je lak ;)

Maar verder is het echt een superauto. Wij hebben de grijs-kenteken versie zegmaar, dus lang en achterbank is er uit, hier is een schot geplaatst.

Een freelander heb ik ook gehad, ook een leuke auto, maar die haalt het niet bij de pajero ;)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:15

Nou, de kogel is door de kerk :D Vandaag een Mitsubishi Pajero Sport gekocht. Deze heeft achter een klep, ipv grote deur. Iets meer pk dan mijn Freelander, maar iets minder koppel. Dus verwacht qua trekkracht zo'n btje hetzelfde. De Pajero rijdt wel even wat luxer, stiller (en onzuiniger :( ) en nu hoef ik me geen zorgen meer te maken dat ik boven het maximale trekgewicht van de Freelander zit met tweepaards trailer erachter. Ik heb nog niet gereden met een trailer erachter, maar jullie berichten stemmen mij positief. Dinsdag ga ik 'm inwisselen.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:25

Ja ze lusten helaas wel een aardige slok (diesel in ons geval).

Maar goed om te horen dat je een keuze hebt gemaakt, nu nog afwachten of het de goede is geweest :)