trailer bodem vervangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zomer09

trailer bodem vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 13:37

De bodem van mijn Fautras 2 paards trailer is niet optimaal meer en moet dus vervangen.
Er zit nu een houten bodem in met een gietvloer erop. De vloer bestaat uit twee platen naast elkaar.
Wat kost een vervanging ervan als er gebruik wordt gemaakt van een betonplex plaat en daarover weer een gietvloer of rubber.
En weet iemand of je het ook kunt vervangen voor een kunststof vloer en of dat lichter of zwaarder is? En (mogelijk) veel duurder?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:42

Ff Pb'tje doen naar Gap@bokt. Die is van Zuidzijde trailers in Goudriaan. Is voor jou wrs te ver weg, maar die kan je wel adviseren. Dan kom je goed beslagen ten ijs bij jouw plaatselijke trailerboer, zodat die je dan geen poot kan uitdraaien.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: trailer bodem vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:43

VSW -> TAO

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:51

Eirikur schreef:
Ff Pb'tje doen naar Gap@bokt. Die is van Zuidzijde trailers in Goudriaan. Is voor jou wrs te ver weg, maar die kan je wel adviseren. Dan kom je goed beslagen ten ijs bij jouw plaatselijke trailerboer, zodat die je dan geen poot kan uitdraaien.

En waarom zou een andere trailerboer haar een poot uitdraaien ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:57

Ik was ruim 1000 euro kwijt met rubber voor 1 3/4 paardstrailer b

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:54

Bij Gap is een bodem in 2 paardstrailer met rubbermat met een nylonlaag erin tegen het opbollen ongeveer 1100,-

Neem geen rubber gietvloer meer want die gaat verdrogen op den duur en dan trek het vocht via haarscheurtjes alsnog in je vloer en dat zie je bijna niet met blote oog.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:19

Wil je het zelf gaan vervangen ? Als je het zelf wil gaan doen zou je bij 'bos rubber' kunnen kijken voor de rubberen mat . Betonplex zou je overal goed moeten gaan informeren ( zit veel prijs verschil in ).

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:48

Karreman schreef:
Eirikur schreef:

En waarom zou een andere trailerboer haar een poot uitdraaien ?

Geloof me, er zijn er die dat proberen te doen. Eigen ervaring. Niet met een vloer overigens.
Zie: [LZP] Opletten bij onderhoudsbeurt trailer!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:33

Vergelijken kan nooit geen kwaad natuurlijk maar hou ook rekening met het (prijs)verschil in materiaal wat ze gebruiken. De goedkoopste kan op langere termijn wel de duurste zijn. En dat geld niet alleen voor trailers natuurlijk

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:39

Dank zover voor de reactie's. De trailer handelaar hier in de buurt zit wel onder de prijzen die jullie noemen en ik weet wel zeker dat het een goede zaak is.
Maar heeft niemand ervaring met kunststof bodems?

Tommy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:59

Kies voor aluminium dan ben je gelijk van al het geëmmer af

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:20

Ik heb een aluminium vloer in mijn tweepaardstrailer met zadelkamer laten leggen met daarop rubber met nylon inlage bij Geka in Nijkerk. Het is een hele plaat en als het goed wordt gelegd rot het niet meer door.

Ik heb de afweging gemaakt tussen hout (gaat ongeveer 10 jaar mee), aluminium planken (die door schijnen te buigen) en een aluminiumplaat.

Verder heb je de keuze tussen een gietvloer, een losse mat of een verlijmde mat. Een gietvloer wilde ik echt niet meer na de gietvloer die ik had, waar gaten invielen en die doorlekte. Verder heb ik jaren geleden een tijdje een trailer geleend van iemand met een losse mat, dat bleef maar vochtig onder die mat. Daar hebben champignonnen onder gegroeid. Dus ik wilde een vaste dikke mat met nylon inlage.

De aluminiumvloer plus mat is lichter dan de oude houten bodem met gietvloer.

De eerste mat bleek niet goed te hechten waardoor ik luchtbobbels kreeg, dit viel onder de garantie en er is een nieuwe mat in gekomen en ik kon een leentrailer meekrijgen. Daarnaast is de trailer netjes afgekit aan de buitenkant en heeft een tijd warm binnen gestaan omdat er iets vocht in de onderste cm van de houten kern van de trailer wand was getrokken doordat de houten vloer vochtig was geweest.

Ik ben heel erg blij met de nieuwe bodem en zou Geka ook zeker aanraden. Alles werd overlegd, uitgelegd en heb ik mogen zien (de vloer, de mat, de werkwijze en vergelijkbaar werk in trailers die daar in renovatie stonden).

En als je voor hout kiest hou dan in de gaten als je het laat doen dat er veel kwaliteitsverschil is tussen hout en zelfs tussen betonplex en betonplex.