Scheermachine verkocht via MP, kapot?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BokitoZ

Scheermachine verkocht via MP, kapot?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:41

Ik heb begin van het winterseizoen in een opwelling een nieuw scheerapparaat gekocht. Met de veronderstelling paarden te gaan scheren voor andere. Helaas door het redelijk warme weer heb ik niet meer dan 10 paarden geschoren.

Ik heb dus besloten om het apparaat te koop aan te bieden op MP.

Het ging om een vrijwel nieuw scheerapparaat ( september 2014 gekocht) met 3 sets scheermessen 1 gebruikt maar laten slijpen voor de verkoop en de andere 2 sets waren nieuw.
Bij mekaar zou dit op rond de €300 euro nieuw uitkomen.

Alles voor vraagprijs €150 op internet gezet.

Na een aantal dagen had ik met iemand contact die 130 euro bood. Ik ben hier mee akkoord gegaan en heb mijn huis adres gegeven zodat ze het apparaat kon komen kijken en ophalen.

Enkele dagen laten kwam deze mevrouw, apparaat laten zien en uiteraard aan gezet. Scheermessen laten zien. Uitgelegd hoe de messen los en vast moesten. Ze zei zelf nog van jeetje hij is echt nog helemaal nieuw. Ja dat klopt nog geen jaar oud. Na het apparaat gezien, vastgehouden en geprobeerd te hebben heeft ze betaald en is ze vertrokken.

Nu raad je het waarschijnlijk al..

Na een week krijg ik een mail. Het scheerapparaat zou niet goed werken.

Nu wil ze bonnen hebben. Duidelijk terug gemaild dat ik die niet meer heb.
Deze mevrouw blijft aandringen om een aankoop bon.

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet.. Heb een beetje het idee dat ik in de zeik word genomen. Eerst dacht ik misschien moet ik haar tegemoed komen.
Maar na dit verhaal thuis verteld te hebben zeggen meerdere dat dit soort praktijken vaker gebeurd via marktplaats.
Dat mensen zo geld proberen te krijgen. En omdat mensen je adres hebben zo gaan sjanteren met aangifte of dergelijke.
En iedereen raad af om hier nog aandacht aan te geven.

Ik heb verder nooit problemen met het apparaat gehad en als ik het zou weten zou ik toch nooit iemand thuis laten komen?!
Daarbij wil ik niemand opzadel met iets wat kapot is.

Vind ook beetje vreemd dat ze pas ruim een week later pas wat laat horen.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik heb namelijk een flauw vermoeden dat ze er nog meer gezeur over gaat maken namelijk..
Ik wil met niemand gezeik hebben maar voel me hier beetje rot over..

Anoniem

Re: Scheermachine verkocht via MP, kapot?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:43

Pas na een week reageren is niet heel raar, niet iedereen scheert dagelijks paarden dus hoe moet je er eerder achter komen?

Mbt hoe er mee om te gaan: hoe zou JIJ nu behandeld willen worden als jij die mevrouw was, en een 2ehands scheerapparaat had gekocht?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:44

Tuurlijk wil die de bon.... Fijn jouw scheerapparaat gekocht voor een habbekrats, bon erbij en ze kan hem voor meer geld verkopen. Ik zou t niet doen, gewoon laten gaan. Als hij kapot is kan ze hem beter terugbrengen, vragen om de aankoopbedrag lijkt me sowieso een hele rare reactie, want wat wil ze daar dan mee?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:46

Misschien wil ze de bonnen wel omdat hij zo nieuw is en ze op die manier misschien nog aanspraak kan maken op garantie bij de winkel waar hij gekocht is? Vind wel dat je een beetje een negatieve benadering hebt, niet iedereen heeft de insteek om de boel te belazeren hoor..

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:47

Volgens mij heb jij verder geen verplichtingen.
Ze heeft het getest bij jou thuis en toen deed hij het?

Dat is het risico wanneer je iets tweede hands koopt.

Wanneer het je dwars zit zou je de koop terug kunnen draaien maar naar mijn weten ben je hier niet toe verplicht.

als je de bonnen niet meer hebt kun je die niet meer geven toch :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:48

Zeg maar dat je hem voor hetzelfde bedrag terug neemt , dit ook als enigste optie geven, klaar. Kijk maar hoe ze reageert want dat wil ze vast niet, inderdaad, met bonnen erbij kan ze hem zo voor 200 kwijt.

spatter

verkocht is verkocht, er zit geen garantie bij anders had je dat wel vermeld

op zich wel raar dat je zelf de aankoopbon niet meer hebt want dat was ook jou garantie bewijs mocht er iets met het apparaat gebeuren

maar als je iets particulier koopt moet je het zelf goed nakijken
jij hebt ter goedertrouw het apparaat verkocht, flink onder de prijs, dus de koper moet verder niet zeuren

cobiie

Ze zal de aankoopbon willen ivm met garantie bij de leverancier (of ben ik te goed van vertrouwen?). Geld teruggeven zou ik ook niet doen, ze heeft het apparaat getest bij het ophalen.

Sicayes

Lastig, jij hebt laten zien dat hij werkte en heeft ze hem zelf ook in handen gehad en aan gezet bij aankoop.. dat hij dan nu stuk gaat- helaas bij haar. Tsja dat is het risico van een 2ehands koop.
Je hebt duidelijk aangegeven dat je geen aankoopbon meer hebt dus daar kan ze om blijven zeuren mja..wat je niet meer hebt..

Eerlijk gezegd kan je er niet zoveel mee. Je zou haar nog tegemoet kunnen komen en aanbieden de helft van het geld terug te geven of de koop om te draaien maar ik vind nou ook weer niet dat je dit verplicht bent. Maar dat zou ik waarschijnlijk doen.
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 09-01-15 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:49

Geen geld terug geven ,dan apparaat terugnemen maar moet wel in de zelfde staat zijn als toen je hem verkocht

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:49

Wat betekend "hij werkt niet goed"? Misschien heeft ze de messen wel niet goed ingesteld? (te strak of te los?)

Ze komt er een week later mee, wellicht is ze aan het scheren gegaan?

Vandaar ook mijn idee wbt instelling messen?

Als hij ongebruikt is en goed werkt zou je hem terug kunnen nemen.. als hij vol haar zit zou ik dat minder snel doen.. straks heeft ze dr paard gratis geschoren en zadelt ze jou met een vieze machine op.

Bonnen.. mja.. misschien wil ze idd aanspraak maken op evt garantie. Maar ze wist dat je geen bonnen had toch? (Probeer dit soort dingen voor het verkopen altijd zwart op wit te hebben).

Als ze uit de buurt komt zou je voor kunnen stellen dat je komt kijken wat er niet goed aan zou zijn? Misschien kun je haar nog wel wat leren en is het iets heel simpels.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:51

Sonja schreef:
Pas na een week reageren is niet heel raar, niet iedereen scheert dagelijks paarden dus hoe moet je er eerder achter komen?

Mbt hoe er mee om te gaan: hoe zou JIJ nu behandeld willen worden als jij die mevrouw was, en een 2ehands scheerapparaat had gekocht?

Ik behandel deze mevrouw gewoon netjes ik beantwoord netjes de mail etc.
Ten eerste weet je dat je iets tweedehands koopt er kan altijd iets aan zijn.
Ten tweede heeft deze mevrouw ruim de gelegenheid gehad om het apparaat te proberen. Ze mocht zelfs een stukje op een van onze paarden proberen. Dat hoefde niet want dat geloofde ze wel..

Thja ik weet het verder niet hoor?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:51

bigone schreef:
Zeg maar dat je hem voor hetzelfde bedrag terug neemt , dit ook als enigste optie geven, klaar. Kijk maar hoe ze reageert want dat wil ze vast niet, inderdaad, met bonnen erbij kan ze hem zo voor 200 kwijt.

Goed punt...

Ik wilde nog zeggen dat je aan de hand van een bankafschrift zo een nieuwe bon kunt laten draaien bij de winkel. Maar na bovenstaande zou ik dat voor mezelf houden als het apparaat echt kapot is ;)

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:55

Het gaat mij er meer om dat ik het idee krijg dat ze haar paard inmiddels geschoren heeft en nu het apparaat terug wil brengen.

Ze omschrijft in haar mail;

Het scheerapparaat zou niet netjes scheren en ze krijgt strepen.
Na het stellen met de knop op het apparaat word het niet beter.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:57

Als ze scheert met teveel druk krijgt een paard strepen. :) Als ze niet in de goede haarlijn zit krijgt ze strepen.

Ligt niet aan de scheermachine.

Misschien moet ze een cursus scheren volgen :P

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:58

Tsja eh...dan had ze hem moeten testen op 1 van jullie paarden - zeker als je het had aangeboden.

Maar goed, dat is mijn mening :=

Klinkt alsof ze gewoon verkeerd scheert :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:59

Laat 'r maar even foto's doorzetten, dan kun je toch zien of het apparaat het niet goed doet (happen, plukken) of dat zij niet kan scheren (strepen, zwellingen)

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:59

S_en_Z schreef:
Als ze scheert met teveel druk krijgt een paard strepen. :) Als ze niet in de goede haarlijn zit krijgt ze strepen.

Ligt niet aan de scheermachine.

Misschien moet ze een cursus scheren volgen :P

Ik heb inderdaad haar gemaild dat ik dacht dat dat niet aan het apparaat lag.
En geadviseerd om aan iemand die er ervaring mee heeft haar te helpen.

Haar reactie hierop was dat iemand al had gekeken en zei dat het aan het scheerapparaat lag.

Thja..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:01

Hahaha ja, scheren is een vak... Goed oefenen... :+
Ik krijg ook strepen, daarom hou ik het bij de benen :')

spatter

ik krijg ook het vermoeden dat ze zelf niet zo goed kan scheren, haar paard nu gedaan is en nu jou het machine weer terug wil brengen en geld terug

slimme manier om even een scheer apparaat te gebruiken

BigOne

Dan bied je haar aan om het apparaat voor 100 euro terug te kopen, heeft zij voor 30 euro haar paard geschoren, onkosten voor jou omdat je de messen weer moet slijpen.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:01

Sonja schreef:
Laat 'r maar even foto's doorzetten, dan kun je toch zien of het apparaat het niet goed doet (happen, plukken) of dat zij niet kan scheren (strepen, zwellingen)

Dat heb ik gedaan maar dan krijg ik de reactie dat ik maar langs moet komen om het te zien. -O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:03

"Beste mevrouw,

n.a.v. van uw email betreffende de scheermachine en uw klacht deel ik u het volgende mee:

1: U heeft het scheerapparaat aan gezien
2: U heeft de mogelijkheid het scheerapparaat te testen op mijn paarden afgewezen
3: U wist dat ik geen bonnen heb van de scheermachine en ik heb u verteld dat ik geen problemen heb ondervonden in de tijd dat ik hem heb gebruikt.

Strepen krijgt u op een paard door de verkeerde haarlijn te volgen of door het zetten van teveel druk op de huid. In het eerste geval zult u de haarlijn toch beter moeten volgen in het tweede geval trekken de strepen vanzelf weg maar zult u toch minder kracht moeten gebruiken.

Na het horen van uw klacht verwacht ik niet dat er iets mis is met de scheermachine maar met uw scheerkunsten.

Helaas kan ik daar voor u niets aan doen tenzij u mij inhuurt om uw paard te scheren. Dit kan voor ...,- per keer.

Heeft u een foto van de strepen op uw paard? Wellicht kan ik daar aan afleiden of u teveel druk zet of de scheermachine niet goed gebruikt.

Ik wens u verder veel succes!

Met vriendelijke groet,

"

En het daar lekker bij laten :)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 09-01-15 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:03

Als ze binnen een kwartiertje van je af woont zou ik dat ook doen, en anders: pics or it didn't happen :-D

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:04

spatter schreef:
ik krijg ook het vermoeden dat ze zelf niet zo goed kan scheren, haar paard nu gedaan is en nu jou het machine weer terug wil brengen en geld terug

slimme manier om even een scheer apparaat te gebruiken

Dat vermoeden wij hier thuis nu ook..

Ik wil echt niemand voor de kop slaan en voel me hier echt rot om.
Maar aan de andere kant heb ik haar genoeg gelegenheid gegeven om het apparaat te zien en proberen dacht ik zo?!